Soverutiner??

dija

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Hei Hvordan er soverutine hos dere nå? Her sover snuppa 3 ganger om dagen og tar natta 19.00-19.30.. Ho står opp som regel 05.30-06.30. Lurer på hva jeg skal gjøre for å få ho til å sove lengere på morgen. Burdte jeg bare la ho få sove 2 ganger på dagen eller er det fremdeles tidlig. Ho blir som regel ganske trøtt etter 2-3t våkentid. Hmmm ikke lett dette her altså Håper på svar:)

Vår sover totalt 3 timer på dagen fordelt på 2 trilleturer. Ho starter dagen i 7 tiden som regel, men eg tar ho opp i senga vår og da kan vi fint ligge til 9 :) legger seg mellom 7 og halv 9. Ikke alltid ho er like villig :p Nå har vi kjørt lær å sove kuren på henne, så er spent på hvordan nattamming blir i natt. Siste tiden har ho villet ha mat annenhver time natten gjennom.

Ville ikkje kuttet ned på soving på dagen, søvn avler søvn :) her er det omtrent likt. 3 lurer på dagen og kveld mellom 18.30-1900. Hun er våken alt fra kl 5-8. Legger de seg 19 og sover til kl 6 er det jo tross alt 11 timer, det er jo kjempe.bra :) eg nyyyter kveldene når jentene sover og står heller tidlig opp, en seien kvelder med ungene og seine morninger. Nå skal det sies at storesøstee er en morgen fugl, så eg har gått fra b til a menneske etter nesten 3 år med å starte dagen kl 5-6 :P

Ville ikkje kuttet ned på soving på dagen, søvn avler søvn :) her er det omtrent likt. 3 lurer på dagen og kveld mellom 18.30-1900. Hun er våken alt fra kl 5-8. Legger de seg 19 og sover til kl 6 er det jo tross alt 11 timer, det er jo kjempe.bra :) eg nyyyter kveldene når jentene sover og står heller tidlig opp, en seien kvelder med ungene og seine morninger. Nå skal det sies at storesøstee er en morgen fugl, så eg har gått fra b til a menneske etter nesten 3 år med å starte dagen kl 5-6 :P

Lillemann sover mellom tre og fire lurer om dagen... Står opp rundt sju og er våken en times tid, sover så fra 8 til ca halv 10 så står vi opp igjen. Våken til kanskje 12, så triller vi en tur et par timer og går inn når han våkner rundt 14 ca. Etter det er det litt variabelt om han vil sove en siste lur eller ikke. Stort sett vil han jo det for han klarer ikke mer våken tid enn et par timer. Legger seg for kvelden rundt halv sju og sovet for natten...

Jeg lar han sove når han er trøtt, han regulerer der godt sjøl. Så er med på den tro at søvn avler søvn ja. :-)

En ting er sikkert her i hvertfall - hvis jeg skal prøve å holde gullet våken når han er trøtt så tar leggesituasjonen gjerne 1 time. Og det er 1 time med sutring og gråting :/

Men han våkner litt til rundt kl. 05.30 og 06.30 og da tar jeg han opp i senga vår og gir han pupp der - da sover vi til kl. 08-09 :)

Her legges han ett sted mellom syv og åtte. Målet er halv åtte, men noen ganger sovner han fort av seg selv når jeg legger han ned litt over syv, andre ganger må jeg ned igjen i halv åtte-tiden for å hjelpe han til å finne søvnen, så da blir klokken litt mere.

Som oftest sover han til i  syvtiden, men regelmessig starter dagene i sekstiden. Hender forøvrig han sover til åttetiden også. Våkner to til tre ganger per natt.

Sover ca to timer fra ni til elleve, også sover han alt fra en halvtime til halvannen time fra totiden og utover til maks kvart på fire.

Her er eneste rutine at jeg aldri vet hvordan dagen blir... På natta hadde vi kjempefine rutiner for 3 mnd siden. Sov fra 19 ca til 4-5 for mat for så til ca 7.... Når hun rundet 4 mnd var det bare tull igjen. Vanskelig å sovne. Våkner etter 1 time før hun sover til alt mellom 12 og 4 (I går var hun våken til 09.30 og sov til 4)... Står like gjerne opp 5.30 som 7... 

Nå holder vi på med en kiropraktorbehandling, og når den er ferdig blir det sovekur!!

Håper ikke  det er skrikekur det går ut på, for det anbefales ikke til så små barn. Selv Ferber fraråder å bruke kuren hans på en så liten en.

Her legger vi gutten vår ca. kl. 20.00, så sover han til ca. 3-4 hvor han da får en flaske. Så sover han igjen til kl. 6-7. Da står vi opp å spiser frokost, men han blir trøtt ganske fort igjen så da tar han en blund i senga eller vogna. Så blir det gjerne en litt lengre blund senere på dagen. Og når klokken nærmer seg 8 er han som regel trøtt igjen:)) Håper etterhvert vi kan hoppe over flasken på natten, men den siste måneden har vi fått kuttet ned fra 2 til 1 så vi er på god vei:))

Mammaen til Nora skrev:
Hei Hvordan er soverutine hos dere nå? Her sover snuppa 3 ganger om dagen og tar natta 19.00-19.30.. Ho står opp som regel 05.30-06.30. Lurer på hva jeg skal gjøre for å få ho til å sove lengere på morgen. Burdte jeg bare la ho få sove 2 ganger på dagen eller er det fremdeles tidlig. Ho blir som regel ganske trøtt etter 2-3t våkentid. Hmmm ikke lett dette her altså Håper på svar:)

snuppeline sover 2- 4 dupper på dagene, spørs litt på hvor lenge og hva vi har gjort. hvis hun sover litt lenge på kveldstid er det umulig å få henne i seng til natten...vi legger henne for natten klokken 21ish.

du kan jo gi henne mat når hun står opp å legge dere igjen? det funker fint her hvis snuppeline våkne klokken 06 :)

Back
Topp