Soverutiner/Soveproblemer

#Ronjasol

Andre møte med forumet
Min lille prins vil bare sove sammen med mamma, han har vært slik på dagen også men begynner å bli bedre. Har vært dager da han bare sovet på meg, og jeg har jo da ikke fått gjort noenting... Så fort jeg legger han ned våkner han og skriker. Han sover så lett og jo seinere på dagen jo verre blir det. Noen andre som har det sånn evt vet om det forandrer seg?

Vi har også samsovet helt til nå men ettersom han er så avhengig av meg på dagen føler jeg at jeg gjerne vil venne han med å sove selv. Hvor gamle bør de bli før man prøver å legge de selv (når de er som han og ikke vil da)? Vet jo at det kommer til å bli en del skriking. Og han ammer jo fremdeles en til to ganger per natt, legger dere de da tilbake i sengen sin etterpå eller lar dere de sove hos mamma?
På kvelden når jeg legger han må han sovne hos meg så må jeg sniiiike meg ned i sengen sammen med han og håpe at han ikke våkner.

Har det akkurat på samme måte. Fikk beskjed av helsesøster å nekte ho å sove på meg på dagtid. Viss ho våkner så skulle eg bare prate til ho med rolig stemme å si at mamma er her. Dårligste tipset eg har fått, for her funker det pokker ikke. Hehe.

Her har vi også en mammadalt som har holdt på sånn...jeg har tatt vogna med i stua og triller/rugger han i søvn i den! Det funker overraskende bra heldigvis :-) idag sov han hele 2,5t i vogna mens jeg satt og strikket ved siden av i godstolen :-) Vi synes det er lettest å få han til å sovne etter ca 2t våkentid, ikke mer men gjerne mindre. På natta ligger han fortsatt i senga vår men jeg tenker vi må prøve å dra vogna inn på soverommet etterhvert....

demå nok avvennes tenker jeg. Jeg tror etter min erfaring at jo lenger man venter med å avvenne så verre blir det for mor og barn. Jeg fikk en unge sist som skrek hele tiden, veldig urolig, og til slutt maktet jeg ikke å ha han på rommet vårt lenger for jeg fikk ikke nattesøvn. Det endte med at jeg tok opp kampen med han og han sov fra 12 uker på eget rom. Jeg liker ikke skrikingen og får vondt i hjertet, men det er verst første kvelden, og jeg gikk aldri ifra han gråtende. Det samme gjelder også det med å sovne med puppen. Min frøken nå sliter med det samme som deg og det er slitsomt. Skulle helst ligget ved puppen 24 timer i døgnet og kost seg. Men ved 8 uker tok jeg opp kampen ved at jeg ammet og deretter la henne i bagdelen oppi vugga inne på vårt soverom. er glad jeg tok opp kampen da for nå sover hun der på kvelden og jeg har fått igjen kveldstimene med min kjære og kan nyte stillheten. Jeg har fortsatt igjen å få henne til å sove der igjen når hun våkner 2 ganger pr natt for da er det så lettvint å legge henne over i senga mi og koble henne på puppen og der sovner vi. tenkte å legge henne på eget rom når det kun er et måltid i løpet av natten.. det er planen.. orker ikke å gjøre det enda for det blir sikkert hyl og skrik og da vekker hun hele huset.. Jaja..dette ble en lang forklaring, men å legge seg og sove alene er tydeligvis ikke lett for alle barn:)Lykke til =)

Back
Topp