Soverutiner på dagtid

sept14

Blir kjent med forumet
Har dere noen soverutiner? Her våkner mini rundt kl 7-8. Sovetider er ca kl 10, 13, 16. Sovetiden er variert men alt fra 45 min till 2 timer. Legger seg for natten kl.19-20. Straks 6 mnd. :)

Varierer veldig her. Våkner mellom 7 og 8 en gang. Første dupp ca kl 10. Så avhenger resten av dagen av den duppen. Sover han kort blir det gjerne to dupper til, sover han lenge blir det en dupp til. Sover alt fra 30min til 3 timer. Prøver å holde oss til at han ikke skal sove etter kl 17. Han sovner for kvelden ca kl 19.

Veslejenta her sover i grunn lite på dagen. Men sover som regel hele natta da.
Men har begynt å komme inn i en soverutine på dag også. Prøver å komme oss ut å trille midt på dagen. Da sover hun godt og kan gjerne sove et par timer. Ellers så sover hun bare små dupper.
Legger seg som regel rundt kl.21.

Har dere noen soverutiner? Her våkner mini rundt kl 7-8. Sovetider er ca kl 10, 13, 16. Sovetiden er variert men alt fra 45 min till 2 timer. Legger seg for natten kl.19-20. Straks 6 mnd. :)
høres veldig likt ut som her :) har 3-4 dupper som varer 40min-2.5timer :) sovner for natten stort sett 19-20 tida hender ho våkner litt og sovner igjen i 21tida :)

Har ikke rutiner. Hun styrer alt selv :)

Våkner mellom 0830 og 0930, får mat og er våken etpar timer før hun sovner, og får mat igjen når hun våkner. Så går det ca 4 timer til før hun vil ha mat, kanskje en dupp etter neste mat men hun pleier ikke sove igjen før i 19-20tiden, da er det en dupp før hun får mat så er hun våken til 22 hvor hun får mat og legges :)

Vi står opp kl 07. Første dupp 09.30 sover ca 2 (3) t Andre dupp ca kl 15. Sover ca 2t. Legger kl 19 for kvelden :)

Her har det begynt å bli litt mer rutine rundt sovingen på dagtid, våkner kl 7, sover i 9-10tiden, stort sett 30 min. Sover igjen i 12-tiden, en time hvis vi er heldige. Og så en halvtimes dupp på ettermiddagen, ca kl 17. Så er det kveld kl 19 :)

Her er det også blitt mer og mer rutine. Han våkner somregel ca 07, og får pupp ca 08. Deretter sover han en eller to runder før lunsj. Om det er en eller to ganger kommer an på lengden på første duppen. Er den 30 min, har han behov for en runde med søvn til før lunsj.

Han sover deretter en eller to ganger igjen før kl 17. Vi prøver at han ikke sover etter kø 16.30, men noen ganger er han så trøtt at han sover litt lenger enn det.

Han får kvelds kl 18, og er i seng ved 19-20 tida. Om det er nærmere kl 19 enn 20 kommer også an på hvor lenge han sover på ettermiddagen.

Det er så godt at vi nå har kommet inn i en temmelig forutsigbar rytme på dagen hans.

I det siste har jeg merket at han sover mye lenger om jeg bare legger han ut i vogna for å sove. Triller jeg våkner han stort sett etter 30-40min. Før var det stikk motsatt. Kan de ikke bare bestemme seg for hvordan de helst vil ha det? :p

våkner 6-7, pupp før vi står opp.
Mme eller grøt ca 8
Sover 30-60min ca 3 timer etter vi står opp
Prøver å trille en tur i 11-12 tiden, da sover hun mye av turen. Får mme før turen
Grønnsaker og mme til lunsj ca 13-14
En dupp ca 15-16. sover oftest 30 min, av og til lenger
Grønnsaker og mme ca 17
Mme ça 17.45
Legger seg ca 18
Tilbyr pupp innimellom, men ikke så ofte hun vil ha den på dagen lenger. Får mme når hun er sulten ellers
Men noen dager ser helt annerledes ut enn dette!

Våkner sulten rundt sju/halv åtte, får pupp og sover videre til

ca.10/ 10.30.

Får grøt og leker litt,derette litt mm og en kvil

Ca.12/13 igjen

Deretter er neste
i fire/fem/seks tiden

Kanskje en kvil til.

Legger hun når hun er trøtt og da legger jeg meg også. 22 tida.

(Siden jeg har kun henne så sover vi lengre og legger oss senere enn så lenge) Funker for oss tre :-) <3

I dag stemte selvsagt ingenting av det jeg skrev i dag morges :p Sovnet to ganger før lunsj, sovnet ikke i vogna, spiste pupp hver gang jeg tilbød, ville ikke ha grønnsakspure. Men sovnet til vanlig tid heldigvis! Ikke lett å bli kloke på disse små

Lillemor våkner hver dag ca halv 7. Hun sover hele natta. Og sover barr korte lurer på dagen på ca 30-40 minutter. Disse lurene er ca 09.00-12.00-15.00 og så legger hub seg for natta mellom 18.00 og 18.30. Dette er en rutine hun selv har stilt seg inn på. Og må si det er veldig godt å få noen timer med samboer på kvelden. Hun er litt over 5 mnd nå. :)

da min yngste var på den alderen, sov han 2x 40 minutter på dagen, og fra 18-07 på natten (med noen oppvåkninger for smokk/kos)

Back
Topp