Soverutiner og vårklær

Heloise

Andre møte med forumet
Julibarna2024☀️
Hei dere! To vidt forskjellige spørsmål slått sammen her, hehe. Hvordan er soverutinene hos bebis for tiden? Min våkner for tiden rundt kl 7, sover en dupp rundt 9, en lang dupp mellom 12-14/1430 og en liten dupp igjen rundt 17 før han legger seg kl 1930/20. Lurer på om den siste duppen er unødvendig da det blir vanskeligere og vanskeligere for han å falle til ro på denne.

Ellers lurer jeg på hva dere skal kle bebis med nå som det blir varmere i lufta? ☺️ Tenker vårpose og en lettere dress.

Våre soverutiner er ganske lik deres, gutten vår sover til 8-9 og tar første kvil ca 10, så ny kvil mellom 13-15isj, så ca kl 17-18 og legger seg for natten mellom 20-21. i dag har alt vært på bærtur da.. :dead:
vi bruker vinterpose i vognen ennå, ganske kald luft her, men har vårpose klar til de varmere dagene. Kommer til å bruke strikketøy i den ennå. Hvertfall genser/jakke og tynn lue.

Mi sover til en gang mellom 7-8, blir trøtt etter ca 2t. Sover en halvtime-time.
Og deretter varierer det, men 1-2 dupper til. Hun bør sove siste duppen FØR 17 (dvs, våkne senest kl 17) for at det skal gå greit å legge henne kl 19.

Står opp i halv 7 - 7 tiden, og har første hvil en gang mellom 8 og halv 10. Det varierer hvor tidlig vi leverer storesøster i bhg og om det blir handling på vei hjem. Neste hvil er da i 11 - 12 tiden, om ikke den første har blitt så lang at hun våkner i 11 tiden. Så hvil i enten 13 tida eller 15 tida, kommer an på hvor lang den første hvilen var. Noen dager har hun bare 2 hviler, og da sover hun rundt 2 og en halv til 3 timer på hver. Får ikke hvile etter 1630, da hun er i seng ca 1830.

sniker bare for å tipse om vårpose med dyne inni på kalde dager. Likevel mer luftig enn de varme vinterposene og lett å bare ta ut dyna når det er blitt varmt i sola rundt 12-13, og lett å putte den inn om man triller i skyggen på morgenen.

Står opp 06.00, sover første dupp 07.30-08.30 ca, og så en dupp fra ca 11.00-14.00, og en liten halvtime kl 16.00. Noen dager sover hun lenger den første duppen (07.30-09.30), og da sover hun ikke dupp kl 16.00. Så legger hu seg 18.30 :)

Babis her sover kun 35 min hver dupp, og har våkevindu på pluss/minus halvannen time. Hadde forventet bedring, men sliter med eksem og tannfrembrudd så greier ikke å sove mer enn én søvnsyklus. Så ja, våken ca fra 08-20 med da 5-6 dupper inni der :wacky:

Har ingen fast rutine ennå. Sove ein gong ila dagen 2-3 t, variere frå tidlig på dagen t ettermiddag. Någen dagar sove hu nesten ingenting, virke ikkje trøtt og er i godt humør,.Har et par powernap på slutten av amming ila dagen, men vakne når eg lagge hu ner. Av og t sove hu et par gonger t dagen, 30 min - 1,5 t. Hu sove godt om nåttå, bare vaken ein gong for mat. Har tenkt at hu burde sove meir om dagen si hu e bare 6 mnd ennå, men hu e jo ikkje trøtte.

Ang kler har eg bytta ut ullhua med ei bomull. Når det bler varmare bytte eg vognposen t ein tynn.

Back
Topp