Soverutiner og en frustrert mor...

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Vi er midt inne i utviklingstrinn 4 og lille henger i puppen! Tidligere har han funnet roen i vogn/seng og sovet store deler av nettene i egen seng(ca 3 amminger).
Nå sovner han kun på meg. Enten i sjal eller på pupp.
Jeg kjenner at det stresser meg! Føler meg som verdens dårligste mor som ikke får til å legge lille. Han bare gråter! Orker ikke bruke mange timer med gråt hver kveld når jeg kan ha han sovende med meg på sofaen. Fra sofaen går vi over i senga hvoe lille fordyner seg 5-7 gsnger per natt av "fri bar"[emoji14].
Ødelegger jeg for videre vaner? Bør jeg endre på dette? Hvordan går man frem for å få han til å sove uten puppen?
Hvilke vaner har dere andre?

Vi har det på samme viset, midt i sprang nr 4.

Jeg orker heller ikke ligge på rommet med puppa ute fra kl 19, så jeg har hatt han på fanget i sofan. Han sover urolig noen timer på fanget, så tar vi en amming eller to i senga vår. Da sover han heldigvis godt i ca 6 timer. Jeg legger han som regel over i krybba hans ved siden av meg når vi legger oss, hvis han sover tungt. Så kommer han over til oss på neste amming.

Jeg vet ikke hvordan dette slår ut, men jeg satser på at det går seg til. Han har ofte sovnet i senga si tidligere, men akkurat nå må han ha puppen. Så da får han det ;) Plutselig sovner han uten igjen.

Midt i nr 4 vi og. Hun trenger mye mer hjelp til å sove lenger enn en halvtime på dagtid, mer behov for underholdning og sover myyyye dårligere på kvelden og natta. Hun spiser hele tiden og jeg har blitt sår av det. Tenkte at det snart blir grøt på kvelden siden hun ikke har reagert noe på dagtid. I går kveld tok vi henne bare ned i stua igjen fordi jeg ikke orker å bo på soverommet hele kvelden heller.
Tenker at det går seg til, men det er slitsomt

Vi er midt inne i utviklingstrinn 4 og lille henger i puppen! Tidligere har han funnet roen i vogn/seng og sovet store deler av nettene i egen seng(ca 3 amminger).
Nå sovner han kun på meg. Enten i sjal eller på pupp.
Jeg kjenner at det stresser meg! Føler meg som verdens dårligste mor som ikke får til å legge lille. Han bare gråter! Orker ikke bruke mange timer med gråt hver kveld når jeg kan ha han sovende med meg på sofaen. Fra sofaen går vi over i senga hvoe lille fordyner seg 5-7 gsnger per natt av "fri bar"[emoji14].
Ødelegger jeg for videre vaner? Bør jeg endre på dette? Hvordan går man frem for å få han til å sove uten puppen?
Hvilke vaner har dere andre?
sniker jeg... du ødelegger ingen ting, hold ut, det er nok bare en fase dere må igjennom [emoji3] lykke til!

Sprang 4 her og, men jeg er vant med en baby som ikke vil sove alene. Han sover kun på meg eller tett inntil meg, så ikke veldig stor overgang. Han sover tyngst og lengst når han får sove på brystet mitt, lille mammadalten <3

Tenker at han skal få sove sånn så lenge han trenger det. Jeg tar ikke kampen med gråt når han er så liten, 3,5 måned, og trenger kos og nærhet.

Sprang 4 her og, men jeg er vant med en baby som ikke vil sove alene. Han sover kun på meg eller tett inntil meg, så ikke veldig stor overgang. Han sover tyngst og lengst når han får sove på brystet mitt, lille mammadalten <3

Tenker at han skal få sove sånn så lenge han trenger det. Jeg tar ikke kampen med gråt når han er så liten, 3,5 måned, og trenger kos og nærhet.
Vi er og i sprang 4, men jeg er ikke vant med at hun sover på meg. Går greit på dagtid i sofaen, men har aldri måtte sove med henne på meg om natta. Blir helt ødelagt av å sitte med på brystet, så klarer ikke sove :(

Vi er og i sprang 4, men jeg er ikke vant med at hun sover på meg. Går greit på dagtid i sofaen, men har aldri måtte sove med henne på meg om natta. Blir helt ødelagt av å sitte med på brystet, så klarer ikke sove :(
Huff, skjønner godt at det er tungt! Hun har jo vært god på å sove i nestet sitt, så skjønner at dette er et stort skritt tilbake. Men er forhåpentligvis bare spranget som gjør det :-)

Huff, skjønner godt at det er tungt! Hun har jo vært god på å sove i nestet sitt, så skjønner at dette er et stort skritt tilbake. Men er forhåpentligvis bare spranget som gjør det :-)
Satser på det. Jeg la henne fra meg 4 og da sov hun til 8, så fikk heldigvis noen timer med søvn :D

Vi har også startet på utviklingssprang 4. Lille er mer klengete og grinete ja, men merker egentlig ikke såå stor forskjell, siden han har vært veldig glad i å være på oss siden han ble født. Vi har samsovet siden han var et par uker, for hver gang vi la han i nestet og egen seng etter nattamming våknet han. Han sov kun når han lå tett inntil meg. Etter hvert skulle han ha puppen heele natta, så jeg fikk ikke noe søvn. Da bestemte vi oss for å få inn litt kveldsrutiner og lære han til å sove i egen seng, samt å ikke være avhengig av puppen for å sove. Hadde det ikke vært for at jeg ikke fikk sove, så hadde ikke samsovingen vært noe problem. Vi har jobbet med det i litt over en uke nå, og han sover hele natten i egen seng, med 2-4 amminger. Men kveldene er urolige, han våkner maaange ganger og må roes.

Jeg tenker at du ikke ødelegger noenting ved å følge hans behov. Og du er overhode ikke en dårlig mor som ikke klarer å legge han. Jeg har også problemer med å legge han, da han ikke roer seg like raskt eller bra som hos faren. Han er enda liten, og alt han trenger er nærheten og kjærligheten fra deg. Med mindre det er veldig problematisk for deg å holde på sånn, så skal dere bare fortsette, jeg vil tro han regulerer det der selv etter hvert. Men jeg kan anbefale boken til Karin Naphaug, som heter "Sov godt" :)Kanskje finner dere svar der :happy:

Sprang 4 her og. Huttetu. Hun jeg ammer klarer knapt å være en halv meter fra mamma og puppen, og lillesøster også blitt dalt :p

Back
Topp