Soverutine for baby

Jente24år

Glad i forumet
har babyen begynt å få soverutiner?:) hvordan ser dagen deres ut mtp soving? :)
Lillemor er 3 mnd gammel nå og legger seg ca kl 21. hun sover da 6-7 timer i strekk før hun våkner å skal ha mat :) deretter sover hun ca 3 timer til, også står vi opp.
Hun sover lite på dagtid i stua, så jeg har begynt å legge henne på soverommet når hun skal sove på dagen, og det ser ut til å funke bedre, da sover hun 2-3 timer i strekk.
 
Jenta mi blir 12 uker til onsdag. Eneste som har blitt rutine her er at hun sovner for natten mellom 22-23 og sover til 05-06. Så sover vi og ammer om hverandre til ca 10. Etter det er det null rutiner og ulikt fra dag til dag. Sover minimalt på dagtid, uansett om vi triller eller kjører bil. Hender hun dupper av på puppen, men våkner da så fort jeg prøver å flytte på henne. Er ofte våken 7-8 t i strekk uten å sove..
 
Her går det i 3 timers intervaller på dagtid. Han spiser og er våken i en god time halvannen. Så sover han frem til neste mating. Så blir alt fra 1-2 timers lur mellom måltidene. Fra kl 18 så pleier han å være veldig urolig. Så da hender det at han ikke sover før han legger seg rundt kl 22. På natta er det mating hver 4 time. Så da sover han ca 3,5 time hver bolk.
 
Er «i seng» ca 21.00-8.00 men våkner hver 3-5 timer for mat gjennom natta. Så sover de ofte to lurer (2-4 timer totalt) før mannen kommer hjem kl 17. Så har de ofte en lur eller småsover litt før legging. :) Priser meg lykkelig for at de sover fint om natta selv om jeg gleder meg til de klarer lenger uten mat :p
 
Dagene er forskjellige men på natta har han nå begynt å sove fra rundt 21:00-22:00 til en plass mellom 05:00 og 07:00. Dritdeilig å få sove gjennom natten! Han begynte med det når han var rundt 8 uker, nå har han bikka 10. Ble kun avbrutt av et utviklingstrinn men da det var over sov han gjennom natten igjen.
Jeg begynner å forberede leggetid med stell, kos og kveldsmat og det ser ut til å funke så langt iallefall
 
Vi har ganske gode soverutiner nå :)
Hun sover fra 19-20 til 6-7 og vi mater en gang i løpet av natten eller maks to som det har vært i utviklingssprangene.
Hun er våken en times tid på morhenen før hun sover 40 min igjen. Så er hun våken ca 2 timer før hun tar dagens lengste dupp. Den er 1-2 timer, lengst dersom vi triller.
Utover ettermiddagen sover hun kortere dupper på ca 30 min. Våkentid imellom er 1-2 timer.
 
Vi har til nå lagt mini kl 20:00. Hun sovner en gang mellom 20:30 Og 21:30. Har pleid å våkne 01-03 for mat og då sove til ca 05 for mat igjen. Varierende lengde på lur etter dette av og til sover hun en time eller ti til, av og til må vi stå opp.

Men de siste to nettene har hun ikke våknet. Jeg har vekt henne ca kl 4 og gitt mat, men hun har bare spist litt fra en side og sovner igjen.. bør jeg la henne sove? Er jo litt redd for om melkeproduksjonen går ned av å ikke amme på natt.. hun er 11 uker.
 
hiver meg på tretimersintervallen beskrevet over. ellers sovner han i 20.00-21.00 til 0100 ca, da er det mating, hver tredje time derifra...
han er derimot meget klar for å starte dagen 0600 :-/ så det gjør vi altså...
 
Vi har til nå lagt mini kl 20:00. Hun sovner en gang mellom 20:30 Og 21:30. Har pleid å våkne 01-03 for mat og då sove til ca 05 for mat igjen. Varierende lengde på lur etter dette av og til sover hun en time eller ti til, av og til må vi stå opp.

Men de siste to nettene har hun ikke våknet. Jeg har vekt henne ca kl 4 og gitt mat, men hun har bare spist litt fra en side og sovner igjen.. bør jeg la henne sove? Er jo litt redd for om melkeproduksjonen går ned av å ikke amme på natt.. hun er 11 uker.
Bare la henne sove :) Melken produsera og tilpasses til behovet.
 
Her er han snart 3mnd og har siden han var enda mer ny tatt kveld i 19tiden. Så vi har bare fortsatt på den rutinen. Går på rommet, steller og legger i sengen. Så sover han til vi legger oss, da våkner han delvis og vil spise.
Varierer hvor ofte han spiser på natten, men sover godt mellom måltidene. :)

På dagen varierer det hvor ofte og når han vil hvile. Kommer an på hva vi gjør den dagen. Han skal få styre det selv :)
 
Back
Topp