Soverom

~Blikk~

Elsker forumet
Jeg lurer veldig på hvordan man gjør det når man får vinterbaby... Jeg MÅ sove med vinduet oppe, men det kan jo fort bli kalt, er det bra for babyen eller må man ha vinduet igjen om vinteren med liten baby i hus? Føler meg skikkelig teit nå kjenner jeg...:P

Spørs nok om at du MÅ leve med den lukket en stund. Skal være minst 18 grader i soverommet til en baby. Og med amming/mating hver 2-3 time om du er heldig eller uheldig og får kolikkbarn så tror jeg du ikke tenker så mye på det vinduet. Da vil du bare sove sove sove.....Alternativ er jo å ha babyen i et annet rom.

Hehe, jeg skal nok klare å ha det igjen den tiden det trengs... 18 grader er notert!

Jeg er også den som MÅ sove med vinduet oppe, men heldigvis fødte jeg i slutten av februar så det gikk helt fint å ha kjøkkenviduet oppe, og soveromsdøren litt på gløtt, så det ikke ble så veldig kaldt, tipper det lå på 18-19 grader på rommet. Men mannen min var flink til å lukke igjen døren siden han er sånn frysepinne.

Ganske sikker på at vi sov med vinduet oppe sist. Storesøster ble født 1 nov.. Men vi har alltid soveromsdøra oppe så fikk jo varmen fra resten av huset. Kan jo ha ei tynn ull lue på seg? De sover jo ute i vogna!?

Frk.Careface skrev:
Ganske sikker på at vi sov med vinduet oppe sist. Storesøster ble født 1 nov.. Men vi har alltid soveromsdøra oppe så fikk jo varmen fra resten av huset. Kan jo ha ei tynn ull lue på seg? De sover jo ute i vogna!?

Det kom jeg til å tenke på også... 

Ullue og ullnattdrakt (Nøstebarn) er tingen :-)

Jeg fikk 1.Februar sist og fikk beskjed både på sykehuset og på helsestasjonen at så lenge babyen ikke ligger i trekken så er det ingen fare. Trym lå på ullskinn og hadde ull pysj og lue, og ett par tynne ullvotter når han var helt nyfødt. Og han var aldri kald :) Jeg må sove med vinduet oppe pga migrene, og det gikk helt fint :)

Back
Topp