Soverom for voksne

Fiona.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Vi skal pusse opp soverommet vårt i sommer.

Hvilke farger har dere på veggene deres og hva er begrunnelsen for at dere har valgt de fargene?

Vi har en lys, lys lilla som hovedfarge på vårt soverom.
En vegg har en mørkere lilla-farge i samme nyanse (for å skape dybde, rommet er bitte-bitte-lite), og veggen som senga står på har en tapet med skimmer i samme lyse lilla og mønster i kremhvitt.
Den mørke veggen og den med metallisk tapet skaper en illusjon om at begge de veggene er lenger unna og gjør at rommet virker større[:D]

Har valgt den fargen fordi det er en rolig og kjølig, avslappende farge. '
Blått er veldig gunstig på soverom da det er en rolig og avslappende farge, samtidig som vår farge har bittelitt rødt i seg, som er lidenskapens farge[8D]. (Jeg har litt tro på at farger påvirker oss[8D])

Hvit og sort pepper....

3 hvite vegger hvit pepper, og en kontrastvegg med sort pepper..
Jeg er veldig glad i kontraster, dessuten er kontrastveggen den eneste veggen i panel, noe jeg synes kler mørke farger..
Men neste gang jeg skal pusse opp skal jeg bruke mer farger, noe mer ala Mørk aubergine[:)]

Vi har brukt sens maling. fargen er lys blå og heter tusen og en natt. Er kjempefornøyd! Har hvitt tak (panel), og røkt eikeparkett. Hvite kommoder.

Vi har cafè latte, ville ha et lyst men samtidig varmt rom med en farge som matcher andre farger jeg liker lett [:)]

Back
Topp