Sover så dårlig...

Maliya!

Elsker forumet
Jeg sliter veldig med natte søvnen for tida, holdt på en stund nå. Tenker ikke på noe spes. ingenting i grunnen. Bare vet at det går mange timer uten at jeg sover, noen netter ikke før om morran. Er trøtt og gjesper som bare det, og når jeg først sover så er det stort sett mareritt, husker heldigvis ikke så mye av det etterpå... Må opp noen ganer i løpet av natta pågrunn av ettåringen som våkner og har mista smukken, ogdet forstyrrer jo også i tillegg til at jeg mp på do.

Sist uke fikke jeg kjink i ryggen, klarte ikke bære eller stå oppreist og tror det var fordi jeg ikke har sovet. Og nå er jeg grusomt sliten om kvelden og griner mye men sove, nei det blir det ikke så mye av!

Noen som har det sånn`?

Noen råd?

offa, høyres ikkje kult ut. Kjenner til det du seier om mareritt.. har så syke drømmer for tida at det er heilt vilt.
Våkner også i 4-6 tida om morningen, men har ingen problemer med å sovne igjen.. snarere tvert imot. Er sjukmeldt pga influensa symptom, så eg sov vel i 12 timer i natt... Og *gjesp* skal virkelig bli godt å legge seg etter ghostwhisperer... Kanskje du har forstyrrandes elementer på rommet ditt?  *hente vi menn*

Dropp mobilen etter at du har sovna... stråling frå mobilen gjer at det tar lenger tid før den dype søvnen setter inn fordi elektromagnetiske bølger undertrykker søvnhormonet melatonin i hjernen.

Ost gjer deg kåte/livlige drømmer. litt ost til dessert medfører trolig ikkje mareritt, men kan gjere at du drømmer meir og til og med gjer mulighet for valg av tema. prøv kjeks med chedar og engelsk sitron, så skal du sjå at du får selskap;p

Samme her... Om jeg ikke hadde litt forstyrra døgnrytme før, så har jeg det ihverfall nå... Problemet mitt er at jeg blir superkreativ om kvelden, da sitter jeg her å tenker og funderer. Som i kveld, da jeg har dratt alt som sto inne på vaskerommet/boden/syrommet, fordi jeg plutselig fikk en fiks ide om at når babyen kommer så trenger jeg flere skittentøyskurver, og det går jo ikke når det er så trangt der som det er nå. Og enda, nå er klokka fire, så har jeg ikke klart å få ro nok i kroppen til å legge meg. Jeg sover som regel veldig godt når jeg først får sovnet, det er å sovne jeg sliter med...

Leser du? Hva med å kjøpe noen nye gode bøker, det kan hjelpe på å finne roen så søvnen kommer... Jeg må få kjøpt meg noen selv en av dagene, for det her går jo ikke i lengden. Leser du bøker som er av det anti-skumle slaget, så er jo det bra, for man tar som regel det siste man så eller leste om med seg i drømmene. Bare spør meg om supersøte bøker, om du trenger noen tips[:)]

Hender også at jeg drikker kammille-te før jeg skal legge meg, og det hjelper, blir skikkelig døsen av den. Men, da våkner jeg som regel dobbelt så mange ganger om natta for å gå på do.... Hva med varm dusj, te og god bok på senga? Blir man ikke trøtt og får lyst til å legge seg da, så vet ikke jeg[;)] Hehe...

Ellers så er tipset å roe helt ned før man finner senga, skru ned tv`n, gjøre minst mulig, forbrede seg på senga...

Sånn, da tror jeg at jeg skal gå avgårde for å følge et av mine gode råd selv snart[8|] Får si som Oscar Wilde;
Det eneste man kan gjøre med gode råd, er å gi dem videre til andre. Selv har man aldri noen nytte av dem.

Sov godt:)

Jeg har mobilen under puta for å se hvor mye klokka er om natta, men tror jeg skal slutte med de nå ja.

Jeg gjør jo ikke så mye aktivt om kvelden, bare ligger på sofaen og slapper av fordi eg ikke orker å gjøre noe. Kanskje jeg burde trene litt? Også leser jeg i senga før jeg legger meg så det skullle jo hjelpe litt, men kamille te er kanskje lurt?!

Får prøve litt av de råda jeg har fått så får vi se åssen det går!

Kan anbefale deg magnesium tilskudd. Det funker kjempe bra på meg!! Tar en kapsel på 300mg før jeg legger meg.

Ahh, jeg og. Vel, sovner greit på kvelden, men våkner av ingenting. Hører jo vesla ila natten som regel, enten romstering eller at hun prater i søvne osv nå som hun har begynt i ny bhg og er litt urolig. Og da er det et h.... og sovne igjen. Fader, irriterende altså, sover så lett-
Var akkurat på samme måten sist, så er vel kommet for å bli denne gangen også [:@]

signerer den med mareritt. herregud. For noen drømmer. blir bare sykere og sykere. Må opp på natten og skikkelig våkne før jeg tør å legge meg igjen. Leser kun romaner jeg har lest før på sengen av glad karakter, men hjernen har tydeligvis mye den vil formidle av grusom karakter læll.

Noen gode sovebøker forslag da?

Jepp og skikkeleg mareritt, så hjelper det ikkje at eg tisse kvar natt då.

Eg er blitt ødelagt!! I natt hadde eg ein skikkelig guffen drøm,som eg våkna heilt kaldsvett opp av.. og når eg ista skulle ut for å gå på butikken (som ligger max 5 minutta herifrå) så var eg faktisk småredd. Følte meg som ein mørkeredd unge.. Gjekk med handa klar på nøkkelknippet med voldsalarm på;P Håper virkelig ikkje DETTE blir ei vane, for det har aldri vert så typisk meg å vere redd... ;p

Har ikke så mye mareritt, heldigvis, men drømmer mer intenst, om det går an å si det.....at jeg på en måte husker mer av drømmen...jaja, ikke vet jeg[;)] Kan ta litt tid før jeg sovner---før sovna jeg omtrent i det jeg la hodet på puta, men det trekkes ørlite ut nå....har heldigvis slutta å måtte stå opp for å gå på do[;)]

Har du lese berlinerpoplene? Det er søte bøker, som man drømmer seg lett bort i... Og Folket på Innhaug! Og Doppler, av Erlend Loe, den er supermorsom og er umulig å få mareritt av![:D] Hvite Niggere er soveboka mi, har sikkert lest den snart 25 ganger, og blir aldri lei.. [:)]

Jeg leser Bridget Jones nå, kan de nesten utenat.. :) Men man burde helst ha lest bøkene før slik at spenningsbiten forsvinner. Leste nettopp stolthet og fordom ( bridget er den moderne utgaven så) Har også lest Poirot, der alle bøkene følger samme mønster. Poenget er vel bare å finne en god bok som man liker som gir en god følelse. Nå skal det sies at det funker ikke så bra for meg. drømmer like jævlig.

Uff da, høres ikke noe særlig ut!
Det VET jeg - fikk en nerverotsbettenelse og prolaps i ett (lucky me) da jeg var i 5. uke.
Klarte hverken å gå, sitte eller ligge - så etter en uke var jeg så UTSLITT av å ikke sove og ha vondt at bare legen eller fysioterapeuten tok på meg (ja, eller snakket til meg..) så ble det snørr og tårer!!

Jeg ble sykemeldt i 2 uker med beskjed om å roe meg helt ned og sove ut, fikk paralgin forte(tror jeg det het) og paracet og ble sendt masj i seng og at skulle sove minst ti timer om dagen i tilegg ha fysioterapi tre ganger i uka.

Søvn er nemlig utrolig viktig da det er da vi får hvilt skikkelig ut!
Hvis du ikke får sovet snakk med legen din og finn ut av det for både du og babyen trenger hvile!

Ønsker deg masse lykke til og GOD SØVN!!!!!

Back
Topp