Sover plutselig så mye!!

Shellfish

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Helt siden fødsel har lillegull hatt et relativt rotete sovemønster. Det har vært noen få timer med søvn, så en våken periode på noen timer, og så noen timer soving igjen. Jeg loggførte ca 13-15 timer totalt pr døgn fordelt på utallige dupper. Sånn har det vært både dag og natt. Jeg har levd stort sett greit med det og ikke gjort så mye for å endre på det altså. Jeg har tenkt at det gidder jeg ikke stresse med før rundt 3 mnd alder.

Like før jul så så det ut til at gutten kom inn i et sovemønster med lengre perioder på natta, men så plutselig ble han urolig, frustrert og grinete og sov lite og mye våken på natta igjen. Jeg tenkte at det var et sånn utviklingsprang (som noen her har beskrevet) han var igjennom. Nå er han tilbake til sitt glade, rolige og fornøyde 'jeg' igjen, men nå sover han så vanvittig mye!!! :O De siste nettene sover han MINST 13 timer i strekk, kun avbrutt av 2 korte ammepauser. I går la jeg gutten kl. 21.00 og han var ikke klar for å begynne dagen før kl. 11.00 i dag!!! :O og kl. 12.30 ble han skikkelig grinete og jeg forstod ikke helt hva det var før jeg la han til brystet. Gutten var stuptrøtt og sovnet nesten umiddelbart! Misforstå meg rett, for det er selvsagt deilig med så mye sammenhengende søvn, men jeg er bare ikke vandt til dette! Det er nesten så jeg er litt bekymret for at det er noe galt...men han er veldig livlig, blid og fornøyd når han er våken, så tror jo ikke det heller. Får vel bare nyyyyte så lenge det varer :D
 
De utvikler seg ofte mye når de får sånne plutselig behov for masse søvn :)
 
Det er vanlig at de sover seg mer gjennom natten etter hvert.

Her er snuppa i seng rundt 18, og våkner en plass mellom 4 og 6. Og det er kun om hun våkner i 4 tiden at hun sovner igjen en time eller 2. Så er hun våken til ca 10-11, sover 2-4 timer. Så er hun stort sett våken til 18. Om vi ikke er ute å kjører bil eller vogn, da sover hun så lenge det pågår. Denne rutinen har hun hatt den siste mnd. Mnd før sov hun ikke særlig på dagtid. Og våknet ca i 2-3 tiden og sov til 6-7. Så hun har sovet godt på nattestid en stund.
 
De utvikler seg ofte mye når de får sånne plutselig behov for masse søvn :)

Ja, det er ganske tydelig på han også :) Vi ser at det er mange nye oppdagelser han har gjort den siste tiden. Utrolig fasinerende å se på :)
 
Det høres helt normalt ut, jr sover nesten helt likt sovemønster:)

Legger han rundt 19-20 og da sover han i strekk utenom mat til 10-11.

Sover de godt så vet du at de har det godt og ingenting som plager de:)
 
Høres helt normalt ut ja! Lillemor sovner og rundt halv 11-11 også er det opp for mat klokka 7-8 på mårran, så kan hun sovne igjen til halv 12! Så krysser fingrene for at det fortsetter! Bare nyyyyyy det :D
 
Så deilig! Her begynte plutselig A å sove fra 2030-0830 med 1-2 matpauser, og slik har han holdt på i 1,5 uke:) Veldig deilig:)
 
Sånn har det vært her de tre siste nettene også, nesten så det er litt ekkelt på morgenen... Hun sover til jeg vekker henne omtrent og blir som du nevner kjapt trøtt igjen og kan sove alt fra 1 time til to timer.... Skal høre på onsdag når jeg slalåm tremnd kontroll, Snuppa mi har ikke våkna for pupp de siste to nettene heller :eek:
 
Back
Topp