Sover pappan sammen med dere?

Vi sover også sammen, Fie ligger (stort sett) i egen seng på siden av meg, også våkner jeg som regel når hun alerede begynner å røre seg, da er det bare å gå ned å lage mat til henne, og vis hun begynner å skrike før jeg er ferdig så tar min kjære å gir henne sutta :)

Han er hjemme hele tiden når han har fri mnd, så da har han ikke noe fare av å våkne litt av og til ;)
Han tar henne og om morgenen så jeg får sove en time eller 2 lengere :)

Vi er også opptatt av at en baby er ikke bare mammaen´s ansvar, men begge :) Det er viktig syns jeg :)

Spent på natten som kommer. :confused3 Vi har skrudd sammen sprinkelsengen, kjøpt ny og større dyne og er klar til å sette bort vuggen. Litt spent på hva denne natten bringer :) Lille gutten min har blitt så stor at han ikke får plass i vuggen sin lenger. :binkybaby Kjenner det er litt vemodig å pakke bort den lille dynen hans og det minste sengetøyet. :(
Hvordan gikk det? :) Spent på hvordan dette skal gå med oss etterhvert!

Her sover vi også på samme rom.Snuppa sover alltid i egen seng om natta,men på morgenen har hun som regel siste dupp i vår seng,bare for kosens skyld ;-)
Men hun legges rundt 20.00 og våkner ikke før mellom 03.30 og 06.00 for mat,så det er ikke mye forstyrrelser her...
Tidligere våknet hun jo oftere,men mannen sov seg gjennom det meste da også:-)

Hvordan gikk det? :) Spent på hvordan dette skal gå med oss etterhvert!

Det gikk helt smertefritt! :D Han sovna som en stein til vanlig tid rundt 21:30 og våknet for mat ca 03:30, sovnet som en stein igjen og våknet på nytt for mat ca 7, og da hadde han tisset seg skikkelig ut, så vi fikk innviet den ordentlig ;) Det ble lurer i vuggen i dag til vi hadde fått vasket og tørket overmadrassen. Må ha noen flere av de! ;)
Nå sover han søtt igjen :)

Her sover vi da virkelig sammen alle sammen! Vi er enige om at arbeidet med babyen er vårt felles ansvar, både natt og dag! Jeg ammer og pappan tar eventuelle bleieskift og bæring om hun skriker. Pappan mener at nattevåk og tretthet hører med når man har baby, og han bidrar gladelig til på natta selv om han skal på jobb dagen etter. Det er jeg utrolig glad for, greit at han skal på jobb men jeg skal jo tross alt ha energi og overskudd til å ta vare på babyen med godt humør hele dagen jeg også. Og når hun kun har korte blunder på dagen får ikke jeg hvilt noe når hun sover. Nå, når jeg ammer 4-5 ganger per natt, bytter vi plass i sengen når hun knør og sutrer etter amming, så får jeg sove 1 time til neste amming mens han styrer med henne. Det setter jeg utrolig stor pris på, eller så hadde jeg nok kasta henne ut vinduet for flere uker siden :p

Jeg skjønner godt dere må sove sammen ja, hadde jeg hatt en baby som våknet så ofte har han værsego å fått tatt over litt mannen her også :confused:

Back
Topp