Sover på dagen og våken på natta.

Lillespire_mai2022

Første møte med forumet
Gutten vår dier hele natten og vil ikke sove i sin egen seng. Hver gang jeg ammer sovner han på brystet og når jeg legger han i sin egen seng våkner han og bare grynter og gråter. Han nekter å sove alene på natten. Vil bare sove på oss. Men på dagen går det fint å sove alene. Han grynter litt, men sovner etterhvert. Jeg ammer han nesten hver time på natten. Noen tips til hva vi kan gjøre for å få gutten til å sove lenger på natta?

Storesøster her hadde lakenskrekk på nettene da hun var baby (på dagtid også forsåvidt). Vi begynte å legge en varmeflaske i sengen hennes når jeg ammet slik at ikke madrassen og dynen var kald når hun ble lagt tilbake i sengen. Andre ting du kan gjøre er å legge et plagg som du har gått med (som lukter av mamma) sammen med han i sengen.

Her ligger lillegutt trangt og godt i et babyrede oppi sengen sengen sin. Han faller ikke til ro hvis det er for mye plass rundt han. Kanskje det kan være et tips?

Jeg hadde det sånn med nr 1..og der er utrolig slitsomt.. jeg la ammeputa i senga så det virket trangere lissom.. også begynte å gi mme seint på kvelden for å prøve å få hun til å sove bedre.. tok ikke lange tida før hun sov i 4 timer av gangen på natten:) men uansett så tror jeg nok det går seg til selv..men kan nok ta tid.. snuppa var vel 2 mnd når hun endelig sov alene om natten..

☆★hilsen meg★☆

Ja det er ganske slitsomt. Jeg har varmet opp senga med varmeflaske, dekt vuggen med en genser jeg har brukt og pakket inn sengen med ett teppe så det blir trangere. Ser faktisk ut som det funker :D gutten sover uten å gi fra seg en lyd! :) akkurat i det jeg skriver hører jeg ett grynt :p tror han har litt vondt i magen siden stakkar. Tusen takk for tips! :)

Gutten vår dier hele natten og vil ikke sove i sin egen seng. Hver gang jeg ammer sovner han på brystet og når jeg legger han i sin egen seng våkner han og bare grynter og gråter. Han nekter å sove alene på natten. Vil bare sove på oss. Men på dagen går det fint å sove alene. Han grynter litt, men sovner etterhvert. Jeg ammer han nesten hver time på natten. Noen tips til hva vi kan gjøre for å få gutten til å sove lenger på natta?

Jeg slet også om natten inntil jeg kjøpte denne:
http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

Jeg kan faktisk legge han i våken tilstand i den etter nattamming, og han sovner så lenge han blir gynget forsiktig :) Knallkjøp! Den "klemmer" på babyen og gir følelse av trygghet. Gyngingen er fin og behagelig, og madrassen er av ull!
Han vil nemlig bare sove om han blir stimulert/gynget/bysset. På dagen er det kun vogna som gjelder, og da vil han helst trilles på grus :P

Back
Topp