Sover mer og spiser sjeldnere.

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Lillegutt her har de siste dagene begynt å sove lenger om gangen, det går også lenger mellom hvert måltid. Han spiser nok mer og mer effektivt nå enn tidligere, men jeg blir litt bekymret for sånn som i dag har han bare hatt 4 måltid siden midnatt og til nå - da varer fort en amming i 1 times tid med bleieskift innimellom... Da ender vi nok på kun 6-7 måltid dette døgnet og det er jo 8-12 som er anbefalt. Han har siden fødselen spist ca 9-10 måltider per døgn, men da noe kortere måltid. Bør jeg vekke han? Han har de siste dagene vært veldig rolig og grått lite når han er våken, han virker egentlig bare tilfreds, men jeg blir jo litt bekymret da dette er annerledes enn det har vært tidligere. Er det vanlig at de sover mer og spiser med lenger intervaller og mer jo eldre de blir? Han er 3,5 uke nå.

Det er vanlig at hyppigheten går både ned og opp på måltider i perioder. Jeg ville ikke vært bekymret etter kun en dag. Kanskje han spiser 8 måltider i morgen og i overimorgen og da er han innenfor. 7 synes jeg ikke er så ille. Det er jo ikke unormalt at de spiser hver tredje time og sover opptil 6 timer en periode på natten. Og da er vi nede i 7 i døgnet.

Han har ikke feber? Han virker fornøyd? Han er ikke slapp? Du får like mye kontakt med han i våkenperiodene?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vanlig at hyppigheten går både ned og opp på måltider i perioder. Jeg ville ikke vært bekymret etter kun en dag. Kanskje han spiser 8 måltider i morgen og i overimorgen og da er han innenfor. 7 synes jeg ikke er så ille. Det er jo ikke unormalt at de spiser hver tredje time og sover opptil 6 timer en periode på natten. Og da er vi nede i 7 i døgnet.

Han har ikke feber? Han virker fornøyd? Han er ikke slapp? Du får like mye kontakt med han i våkenperiodene?

Sent from my iPhone using BV Forum
Takk for svar :) Han virker egentlig veldig fornøyd, ligger å kikker rundt seg når han er våken og er lett å få kontakt med ja. Gråter ikke og er ikke urolig, ligger bare og er våken og ser fornøyd ut. Har ikke målt feberen, kan jo gjøre det for sikkerhetsskyld :)

Back
Topp