Sover mer etter kolikk?

Bkno7894060

Flørter med forumet
Dette høres kanskje merkelig ut, men vi har en jente som har hatt kolikk fra uke 1, nå er hun litt over 9 uker og vi merker hun gråter mindre og mindre og promper ikke så ofte. Hun er også generelt blidere, men nå synes jeg hun sover mye mer enn før. Hun kan sove 1-2 timer i strekk og så våken i 20-40 min så for å sovne igjen etter pupp og sove igjen alt fra 30 min til 2 timer dette er helt uvant for oss ettersom hun bare gråt før og vi måttet bysse på en yogaball flere timer i strekk hver dag. Men spørsmålet mitt er vell om det er vanlig at de sover og virker mer trøtt etter kolikk? I går sov hun gjennom hele bleieskiftet nesten, men virker glad og smiler masse når hun er våken. Hun sovner også veldig ofte på meg etter pupp, dette gjorde hun heller ikke før. Bør jeg ta det opp med helsestasjonen?

1. Det er ikke unormalt for en baby i den alderen å sove ca 18 timer ila døgnet (sjekk NHI). Det kan hende at søvnbehovet hennes alltid var sånn, men hun ikke fikk sove pga kolikk.
2. Men, virker hun slapp når hun er våken? Spiser hun godt? Hvis ikke, da ville jeg tatt det opp med HS.

Back
Topp