Sover lite, utrøstelig gråting/skriking.. HJELP!

Begge mine skrek mye og det var refluks på dem begge. Eldste fikk desverre diagnosen litt sent og har nå kronisk spisrerørsbetennelse og betennelse i magesekken. Nr 2 har det bedre da han var 5 mnd når han fikk medisiner men nr 1 var nesten 6 år. Men man må bare slå i bordet hos helsevesenet hvis man føler noe er galt. Jeg har gjort det vanvittig mange ganger selv om jeg har tlf skrekk og er konfliktsky. Begge deler har gått over etter alle de kampene jeg har kjempe ang nr 2 på 2.5 før vi endelig traff verdens beste barnelege i fjor.
 
Jeg føler med dere :( det er så sinnsykt slitsomt. Det som fungerte her var å bære han slik at han lå på magen på underarmen min, og samsoving. Jeg satt i senga og tunga de første 7 ukene ca, etter at jeg hadde gått rundt i timesvis. Fikk heller ikke gjort noe annet enn å bære ungen på dagtid, vogn var uaktuelt.
 
All verdens sympati! Forsøk alt som står over. Men forsøk også å spes på med morsmelkerstatning forbi se om ungen kanskje er mer sulten. Hvis noen vil amme kan hun feks powerpumpe (20 min - 10 min pause - 10 min - 10 min pause) så mye hun orker når du er hjemme. Med dobbel elektrisk pumpe, pumpebh og alarm på telefonen kan man sove sittende og pumpe samtidig.

Smør stor matpakke til mor før du drar om morgen. Fiks en kurv til henne med alt hun elsker å spise av kjeks og godis, drikkeflaske og fjernkontroll.

Skaff dere hørselvern (ikke tull!)

Gå ut med poden ut av huset så mor kan sove mellom mating.
 
Sjekk babyen for låsninger hos kiropraktor, fysio eller manuellterapeut. Stramt tungebånd kan også være en ide å sjekke ut.
Vippestol kan funke for en litt lengre dusj. Bæresele/sjal er gull, da har man hender tilgjengelig. Veldig mange babyer trenger mye nærhet, men det betyr ikke nødvendigvis at de skal skrike.
Prøv å ha babyen liggende på magen på armen din, kanskje den har vondt i magen?
Håper dere har funnet ut av det til nå :)
 
har ikke lest alle svar, men basert på egen erfaring har jeg noen tips;

1. Prøv å gi han morsmelkerstatning på flaske, særlig som siste måltid før dere selv sovner - det kan være at han ikke får nok melk. Prøv Hipp, det er mildt for magen.

2. Sov separat - ta annenhver natt. Bruk ørepropper. En av dere er nødt til å være opplagt - ellers raser hele korthuset.

3. Få hjelp av familie.

Ellers andre kjente kolikktriks; sett på kjøkkenvifte, støvsuger, prøv hvit lyd, vippestol med vibrering osv.

og ja, det blir bedre..
 
Back
Topp