Sover kun 1 time før kvelden...

Curious

Betatt av forumet
Er det bare snuppa mi som sover så lite før hun legger seg til kvelden? Begynner å lure på om noe er forferdelig galt med henne...sover svært lite på dagtid!!er heldig hvis hun sover 1 time før kvelden kommer.

Jeg får jo ikke gjort noe ellers her i huset, hun sover en halvtime dupp om gangen...dvs i dag hadde hun 2 dupper.

nå tror jeg hun har roet seg for kvelden, klokka er 21 og jeg er helt utslitt! er det sånn det skal være? har bare lyst å legge meg ned å grine!

hun er våken på dagtid har kanskje 1-2 dupper,legger seg klokken 19, sover til 23-24 og får siste måltid, så sover hun til klokken 8 morgenen etter.

hun spiser seg mett og er fornøyd angånde maten,det vet jeg.

hvordan er deres barn? snuppa blir 5 mnd på lørdag...

Gullet mitt har aldri vært den som sover lenge på dagen, han kan glimte til en gang i blant med 1 time, men stortsett så har han 2-3 dupper på 30 min... Men i dag for eksempel så sov han 35 min totalt fra kl. 09.30 - 19.30...

Så jeg har ingen tips

synes det bare var godt å høre at jeg ikke er alene om å ha en baby som ikke sover  :)

da er det vel ingenting galt med henne da? trodde babyer hadde ihvertfall 4 dupper i løpet av en dag :-p

Hmm... det hørtes slitsomt ut for dere begge... Jeg er heldig sånn sett, han sover godt på dagtid. Har du prøvd å legge han/hun ut i vogna enten for trilletur eller bare i frisk luft? Lillegutt her sover veldig mye bedre da i alle fall:-)
Leste et sted at barn mellom 5-7 mndr skal sove ca 15 timer i døgnet. Så det kommer jo an på hvor lang natten hos dere er da? Men soverytmen endrer seg vel fra tid til annen. Lykke til i alle fall:-)

mi jente har alltid sove lite på dagtid. uansett hva eg gjør. hjelper ikke om ho sover ute ell om eg går tur. men ho kan glimte til med en time men det er sjeldet er som oftest 30 min fordelt på 2-3 lurer. men så legger ho seg 18.30 og da. men har akseptert at ho er sånn, alle barn er forskjellige og hls seier at det er helt normalt=)

Helt samme her :-) sover 30-45 min 2-3 ganger pr dag. Men legger seg mellom 18-19 å da er det stilt i huset til kl 6! Kan våkne for mat en gang i blandt men.
Tror dette er vanlig hos veldig mange, vi skal bare være glad for at de sover godt på natten :-) Det som er viktig mener nå jeg.

Her har vi gode rutiner for soving på dagen, men det er kun fordi været er stabilt og han kan sove ute hver dag!
Problemet her er at han starter dagen allerede kl 05.45, for da står pappaen opp, så da vil gjerne han også det! Er helt umulig å få han til å sove igjen! Har truet sambo med at han snart blir kastet ut av soverommet!
De dagene vi står opp så tidlig sover han 30 min i vugga si rundt 08.30-09. Etter det har han 2 gode hviler ute i vogna! Først 2 timer på fm. ca. 11.30-13.30 og så 1 time fra 17-18! Tar kveld 19.30-20!

Selmaen skrev:
Hmm... det hørtes slitsomt ut for dere begge... Jeg er heldig sånn sett, han sover godt på dagtid. Har du prøvd å legge han/hun ut i vogna enten for trilletur eller bare i frisk luft? Lillegutt her sover veldig mye bedre da i alle fall:-)
Leste et sted at barn mellom 5-7 mndr skal sove ca 15 timer i døgnet. Så det kommer jo an på hvor lang natten hos dere er da? Men soverytmen endrer seg vel fra tid til annen. Lykke til i alle fall:-)

Det går overraskende bra :) Han er jo bare blid den gutten<3
Og må legge til at han sover kjempe fint på natta fra 19.30 til rundt kl. 07 med 2 korte spiseøkter... Men 15 timer søvn blir det nok ikke... Men han legger på seg som han skal og spiser godt, fullammer fremdeles, så føler ikke at jeg kan klage eller behøver å være bekymret :)

Er de blide og fornøyde ellers da?

Her har vi ei tulle som sover mange ganger om dagen, men bare 20-45 min. Og aldri til faste tider. I det siste har jeg begynt å legge henne etter ca 1-2 timer FØR hun blir overtrøtt. Og så prøver jeg å legge henne på siden. Det hjelper litt. Kan sove opp mot en time da...

Lambi`83 skrev:
Gullet mitt har aldri vært den som sover lenge på dagen, han kan glimte til en gang i blant med 1 time, men stortsett så har han 2-3 dupper på 30 min... Men i dag for eksempel så sov han 35 min totalt fra kl. 09.30 - 19.30...

Så jeg har ingen tips

ganske likt her, og :P

det var det! legger hun ute i vognen ja,men sover ikke særlig mye lengre der heller. vi triller turer hver dag - da sover hun kanskje litt mens vi triller men hun har lensmannssøvn hvis du skjønner? er litt våken,men sover litt i mellom :-p

natten er fra rundt 24 - 8 :)  rytmen endrer seg veldig fra dag til dag til henne...rart altså! i dag har hun sovet 4 timer nå før kvelden!

ojoj,det hørtes slitsomt ut å våkne så tidlig! så herlig med slike dupper da :) man rekker faktisk å gjøre noe i mellom da!

Her er det ca 2 x 30 minutters dupper i løpet av dagen, men han sover fra kl 18.30-06.00 da :) så er heldig sånn sett :)

Back
Topp