Sover ikke, hverken dag eller natt

Fortsett også å prøv med flaske. Kanskje en annen type :) til slutt vil hun ta den :)

Ja.. jeg vet ikke helt jeg altså. Vi har nå prøvd- og da mener jeg virkelig prøvd- 6 ulike flasker, med ulike tuter og ulik størrelse. Fra 0 mnd til 6 mnd.
Nå har vi kjøpt en tutekopp som hun kan holde selv. Siden det blir endel gris har vi kun forsøkt den med vann enda, men ser ut til at den kanskje kan bli godkjent etterhvert. Har bare hatt den et par dager :)

Men, nå tok vi dupp nr 2 i senga også.. tok like langt tid å sovne som sist, men med myyye mindre gråt. Så satser på at litt mer rutine kanskje kan gjøre det lettere å sovne på dagtid også :) om ikke annet får jeg i alle fall vent henne til å sovne uten pupp, sånn at pappaen kan begynne å hjelpe til med både dagdupper i helgene, og kveldsleggingen [emoji4]
 
Ja er så glad nå! Føler meg myyye bedre, selv om det fortsatt blir lite søvn. Men nå får jeg i alle fall stort sett sovet 1,5 time mellom hver våkning- og det er jo en dobling [emoji6]

tenker jeg skal teste eget rom om et par uker. Tror jeg venter litt, til jeg føler lille har slått seg litt mer til ro igjen, og til vi er oppe i full porsjon fast føde. Men tidligere, om hun ikke viser tegn til å øke soveintervallene noe mer.

Noen som vet om det er «dumt» å prøve, å så evt gå tilbake til å ha henne på vårt rom igjen om det ikke funker? Vil det da bli vanskeligere å gjennomføre en annen gang?

Nei det har jeg aldri opplevd som problematisk. Jeg har hatt begge mine andre 2 litt frem og tilbake[emoji4]
 
Nei det har jeg aldri opplevd som problematisk. Jeg har hatt begge mine andre 2 litt frem og tilbake[emoji4]

Så bra, da er det jo greit å bare prøve da!

Har idag begynt å gjeninnføre rommet hennes til dagduppene. Er noen uker siden sist. Det gikk overraskende bra å legge henne der. Andre duppen var lettere enn første duppen. Skal prøve igjen i morgen. Om det fortsetter å gå bra å legge henne der på dagtid, skal jeg forsøke en natt også, i neste uke :) så får vi heller gå tilbake til å bruke vogna til dagdupper så hun ikke blir forvirret [emoji846]
 
Merker veldig godt at varmen påvirker frøkna her! Sover lettere på dagtid, hvis jeg har henne i bæretøy tar det lang tid før jeg kan sette meg i ro og sover kun halvtimes dupper. Men det har hun gjort en god stund så tror bare det er sånn hun trenger det på dagtid :) spiser mindre i løpet av dagen og må da spise oftere på natta. Gleder meg nesten litt til det blir litt kjøligere hvis det er lov til å si :rolleyes:
 
Så bra, da er det jo greit å bare prøve da!

Har idag begynt å gjeninnføre rommet hennes til dagduppene. Er noen uker siden sist. Det gikk overraskende bra å legge henne der. Andre duppen var lettere enn første duppen. Skal prøve igjen i morgen. Om det fortsetter å gå bra å legge henne der på dagtid, skal jeg forsøke en natt også, i neste uke :) så får vi heller gå tilbake til å bruke vogna til dagdupper så hun ikke blir forvirret [emoji846]

Jeg bruker natt senga til dupper også. Jeg har et annet rituale når hun legger seg for natten. Så hun skjønner med en gang når det er natt[emoji4] bare sånn at du vet at det er ikke sikkert du må gå over til vogn dupper
 
Merker veldig godt at varmen påvirker frøkna her! Sover lettere på dagtid, hvis jeg har henne i bæretøy tar det lang tid før jeg kan sette meg i ro og sover kun halvtimes dupper. Men det har hun gjort en god stund så tror bare det er sånn hun trenger det på dagtid :) spiser mindre i løpet av dagen og må da spise oftere på natta. Gleder meg nesten litt til det blir litt kjøligere hvis det er lov til å si :rolleyes:

Haha. Du skriver alt jeg tenker. Jeg teller timer til lørdag. Da dropper det nesten 10 grader[emoji7][emoji7][emoji7]
 
Jeg bruker natt senga til dupper også. Jeg har et annet rituale når hun legger seg for natten. Så hun skjønner med en gang når det er natt[emoji4] bare sånn at du vet at det er ikke sikkert du må gå over til vogn dupper

Nei, håper ikke det.. for det er greit å ikke måtte ut på trilletur hele tiden.
Kan jo regulere litt ved bruk av lys også. Rullegardin helt nede på natt, og litt oppe på dag f.eks :)
 
Akkurat det var vel informativt :rolleyes:

Det eg skulle skrive var at her også slit vi med dagsovinga. Bruker laaaaang tid på å sovne for å sove i 5- 15 minutt. Trøtt og survete etterpå så føler dagane går i å få lille til å sove..
 
Jeg merker og på lille her at varmen tar på, sover i vognen men bare korte lurer. Har bestemt meg for å ta det vi får, og ikke stresse med søvn, vil ikke at babytiden bare skal handle om å prøve å få henne til å sove. Jeg har bare godtatt at hun sover 40 min av gangen [emoji23]

Men det som har funket her i det siste er å kjøre bil! Der er det kjøligere og hun kan sove i 1-2 timer. Er nok ikke det beste for miljøet, men hva gjør man ikke for litt søvn [emoji23]
 
Hei alle!

Vil bare si tusen takk for alle støttende ord, og tips, når det her sto på som verst - dere er gull [emoji4][emoji4]

Etter å ha innført fast føde, og mer rutine rundt dagdupper har nattesøvnen bedret seg veldig.
Nå går dagen vår omtrent som dette:

Står opp rundt kl 7
Dupp nr 1 tas i senga ca kl 08:30 (40–45 min)
Dupp nr 2 ca kl 11:00 (40-45 min)
Dupp nr 3 ca kl 13:30 (40-45 min)
Dupp nr 4 ca kl 16:30 (20-30 min)
Leggetid i senga ca kl 19.
Ved leggetid sover hun nå ca 5 timer i første strekket, så sover hun ca 2 timer mellom hver oppvåkning etter det. Men det blir bedre og bedre det også, og de lange oppvåkningene har hun nå sluttet med [emoji4]

Etter at vi begynte å ta minst 1 dupp i hennes seng, hvor hun må sovne av seg selv, har hun også begynt å sovne raskere i vogna. Håper jo litt at dagduppene også kan begynne å bli lengre snart, men så lenge nattesøvnen er høvelig Ok, skal jeg alltids takle dagduppene [emoji6]

Så til dere andre som sliter..
ta en prat med HS. Om ikke annet, bare for å få ut litt frustrasjon. Kanskje har hun noen tips som er verd å ta med seg.
Og utover det- (ja, jeg vet det kan høres ut som et dritt-råd, når man er sliten. Men det hjalp faktisk):
Aksepter at ting er som de er for en stund. Det blir faktisk lettere da [emoji4]
 
Nå klikker jeg altså.. da var vi på 3. natta igjen, hvor lille våkner hver time.
Skjønner ikke hva som er galt.. hun gråter ikke. Bare sutrer, babler og spreller. Sovner om jeg gir pupp, men ellers ligger hun våken til hun til slutt hyyyyler, og jeg ender opp med å gi pupp bare for å få sove selv [emoji24][emoji24][emoji24]
What to do???
 
Nå klikker jeg altså.. da var vi på 3. natta igjen, hvor lille våkner hver time.
Skjønner ikke hva som er galt.. hun gråter ikke. Bare sutrer, babler og spreller. Sovner om jeg gir pupp, men ellers ligger hun våken til hun til slutt hyyyyler, og jeg ender opp med å gi pupp bare for å få sove selv [emoji24][emoji24][emoji24]
What to do???

Årh himmel! Føler sånn med deg, ikke at det er mye hjelp i det..
 
Nå klikker jeg altså.. da var vi på 3. natta igjen, hvor lille våkner hver time.
Skjønner ikke hva som er galt.. hun gråter ikke. Bare sutrer, babler og spreller. Sovner om jeg gir pupp, men ellers ligger hun våken til hun til slutt hyyyyler, og jeg ender opp med å gi pupp bare for å få sove selv [emoji24][emoji24][emoji24]
What to do???

Jeg har ingen råd, men vil bare si at du er så sinnsykt sterk som står i det. En skikkelig kriger! Jeg hadde en sånn natt i natt og i mårrest fantaserte jeg om den babykassen fra filmen a quiet place (en polstret kasse så babyen ikke høres fra utsiden med oksygenmasken på innsiden)...
 
Årh himmel! Føler sånn med deg, ikke at det er mye hjelp i det..

Jeg har ingen råd, men vil bare si at du er så sinnsykt sterk som står i det. En skikkelig kriger! Jeg hadde en sånn natt i natt og i mårrest fantaserte jeg om den babykassen fra filmen a quiet place (en polstret kasse så babyen ikke høres fra utsiden med oksygenmasken på innsiden)...

Tusen takk for gode ord- det hjelper på humøret, om ikke annet [emoji4][emoji4]

Heldigvis er hun så himla søt, ellers hadde jeg nok pakket henne i en sånn kasse [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Tror det må ha noe med alderen å gjøre?
Min datter er 2 uker yngre enn din. Så når dine problemer startet sov min lille skatt godt fra kl.19/20 til kl.01/02..
Men nå har jeg ammet minst annenhver time i døgnet i snart 2 uker [emoji85] Hele natten gjennom også.

I går natt registrerte jeg ammingene fra jeg la henne til vi stod opp. Det var altså en "typisk" natt, og jeg ammet
kl.19, 20, 22, 23:30, 00:30, 02, 03:30, 04:30, 05:30, 06 og kl.07 var det morgen. Blir helt tullete..[emoji53]

Hun har lagt på seg utrolig mye den siste mnd, så det er ikke melkemangel som gjør at hun krever å ammes.. Hun godtar hverken tutt eller trøst når hun vil ha melk.

SUKK
 
Samme her. Jeg har gitt opp å loggføre natten for en periode. Det er bare helt kaos. Hun sover, men våkner 1000 ganger i løpet av natten[emoji30]

*sier til meg selv, det er bare en periode.....*


Har di fått tenner forresten?
 
Samme her. Jeg har gitt opp å loggføre natten for en periode. Det er bare helt kaos. Hun sover, men våkner 1000 ganger i løpet av natten[emoji30]

*sier til meg selv, det er bare en periode.....*


Har di fått tenner forresten?
Min har ikke fått tenner enda, men jeg tror de må være på vei
Hun klør mye og tygger på ALT, tutten fyker veggimellom fordi hun plutselig skal tygge istedenfor suge.
All siklingen gjør heldigvis ikke noe, siden hun uansett gulper ut alt hun får på seg [emoji28]

Gleder meg til den dagen jeg får 3t sammenhengende søvn igjen! Før gledet jeg meg til 6t, men 3t vil nok gjøre underverker nå [emoji16]
 
Jeg ammer ikke selv så får ikke samme utfordringen her, men svigerinna mi fikk barn i november og de var også gjennom en slik fase da lille var mellom fire og fem mnd. Kunne ikke sove alene og krevde mye mat gjennom natta.Mener det varte en god stund men er nå gått over og han legger seg som før og sover bedre om natta. Må jo bare håpe og tro at det går over! :Heartred Styrkeklemmer i fleng til dere alle :Heartred
 
Kan være alderen ja.. men det har jo vart i 4-5 uker nå..
hun blir 5 mnd idag, så er jo lov å håpe at det plutselig snur [emoji23]
Ingen tenner i sikte her..men hun har et enormt sugebehov. Til tross for det tar hun ikke smokk. Men ligger å sutter og smatter i søvne.. prøver også å pakke absolutt alt i munnen (dyne etc).
 
Back
Topp