sover deres små hele natten?

Ønsker<3

Elsker forumet
heisann jenter :) jeg er en gammel bruker med nytt nick :) kalte meg mammatilverdensbeste før :) har ikke vært her på leeenge, har holdt til på desember 2010 :)
men de jeg lurer på, sover deres 2,5 åringen natten gjennom uten å våkne? her har snuppa våknet nesten hver natt siden november ;S så jeg trenger tips til hva vi skal gjøre! har ennå ikke funnet ut hvorfor hun våkner men hun kan bruke mange timer på å sovne igjen.. hun sover ikke på dagen..

Her sover Snuppa igjennom natten og det har hun gjort siden hun var 6 mnd [:)]

Om hun skulle våkne av en eller annen grunn er vi strenge på å ikke ta henne opp om det ikke er helt nødvendig, og aldri ta henne ut av rommet...

Nei ikke hver natt. Nå har hun nettopp hatt et utviklingssprang igjen (også kjent som toårstrass [;)]) og når hjernen har slike sprang så har hun alltid vært vanskelig om kvelden/natten. Endelig har det gått over igjen, så nå våkner hun bare innimellom, men i et par måneder har det vært noe nesten hver natt. Jeg vet jo hun ikke kan noe for det men blir jaggu sliten og lei likevel altså.

Lillemann sover omtrent aldri igjennom en hel natt.. Det er litt tungt må jeg innrømme, siden det ofte både er to og tre ganger iløpet av en natt.. Lurer på om det kanskje er på tide å slutte med dagluren. [:)]

Ja, hun sover heldigvis gjennom natten.
Vi hadde en periode nå hvor hun våknet et par ganger og gråt, men da begynte vi og legge henne tidligere på kvelden og da gikk det over igjen..

Søvn avler søvn hjemme hos oss, så både dagsøvnen og tidlig kveld er viktige for å få hverdagen til å gå rundt! :)

sover ikke hele natten nei. Vi er nede i 3-4 oppvåkninger nå[&:], for et år siden var det 10[&:]

heldigvis så sover smårollingene her gjennom natta hver natt.kan hende at de en sjeldent gang våkner og skriker etter sutten eller mamma,men det er bare å gå inn å gi de sutt også sovner de igjen.(selvsagt er det annerledes om de er syke da)
mine troll har 1 dupp på dagen i bhg.kan variere fra 30min til 2timer.og om kvelden legger de seg i 19tida.(står opp i 07tida)
har desverre ingen råd til deg,men håper det går seg til snart!!!

ORIGINAL: lilleknøttene

sover ikke hele natten nei. Vi er nede i 3-4 oppvåkninger nå[&:], for et år siden var det 10[&:]

oj det var voldsomt!!! stakkars.finnes det no grunn eller? håper det går seg til etterhvert

Nei, det er sjelden. Har vært oppe nesten hver natt siden han ble født. Og skikkelig morgenfugl..dagen starter ofte litt over kl 5.. Men vi har hatt gode perioder av og til, men søvn hele natta.. Men de hører til sjeldenheten... så ja.. det er sliiiitsomt, og har ingen tips å gi.. prøvd alt føler jeg...[8D][8D]

Dårlig søvn her også.

Har stort sett vært inne hos han 2-4 ganger hver natt. Han vil bare ha vann, tutt eller lignende, så sovner han igjen, men slitsomt å måtte opp hver natt.

Det vi har lagt merke til nå, er at de gangene han har gått på antibiotika, så har han sovet rundt.

Nå går han på forebyggende antibiotika, og *bank i bordet* de siste 5 nettene har han sovet fra vi la han til 6.30-7.30 hver natt!!!!
Jeg og mannen mener det beviser tydelig at han er plaget med noe til vanlig.

Håper det fortsetter slik, føler meg som et nytt menneske etter 5 netter med sammenhengende søvn[:D]

Huff da. Det høres slitsomt ut. Har desverre ingen råd å gi. Her har junior stort sett sovet hele natten. Håper dere finner ut av der.

Ja endelig gjør han det[:D]

Hvis han står opp klokken 07.00 og ikke sover på dagen er han i seng imellom 19-20 på kvelden.
De dagene han må hvile "humøret"litt er han våken til 22-23[&:]

Men fordi som kjenner meg og vet hvor lite søvn det var på oss her hjemme,så skjønner dere at dette er digg[:D]Men vi sover ofte sammen med han inne på hans rom,han trenger den tryggheten og det vil vi gi han[:D]

Ja, her sover hun hele nettene og minst 12 timer natten:) Bank i bordet:) Så vi har fantastiske netter og hatt det i lange tider:) Håper det fortsetter for nå har vi en liten til som skal komme inn i rutiner:)

Nei, han sover svært sjeldent hele natten.. Slik har det vært siden han ble født [:)] Men nå merker vi ikke så mye av det, han kommer bare inn til oss og sover videre i mellom oss. Dårlig uvane ja, men slik blir det når man ikke orker å ta kampen [:D][8D] så er det jo koselig også da [;)]

Men nå har han jo fått en lillebror som ammes, så når vi ligger der alle fire er det litt trangt [:D] Så vi skal prøve å få Nikolai til å sove i sin egen seng hele natten nå når sambo kommer hjem fra sjøen [:)] 

Snuppa har alltid sovet natten gjennom, uten mat fra 4 mnd. Tips er jeg litt blank på altså. Er hun utrygg på natta da? kanskje det hjelper med sovelys?[8|]

Vi har siden nyttår hatt det ganske greit med søvn *bank-i-bordet*
Men vi har slitt veldig mye, og har hatt det mye som Katey skriver her.
Mini sover godt KUN når han er ordentlig frisk!!!
Etter han tok mandlene har han sovet bedre og bedre [:)]

ORIGINAL: Katey

Dårlig søvn her også.

Har stort sett vært inne hos han 2-4 ganger hver natt. Han vil bare ha vann, tutt eller lignende, så sovner han igjen, men slitsomt å måtte opp hver natt.

Det vi har lagt merke til nå, er at de gangene han har gått på antibiotika, så har han sovet rundt.

Nå går han på forebyggende antibiotika, og *bank i bordet* de siste 5 nettene har han sovet fra vi la han til 6.30-7.30 hver natt!!!!
Jeg og mannen mener det beviser tydelig at han er plaget med noe til vanlig.

Håper det fortsetter slik, føler meg som et nytt menneske etter 5 netter med sammenhengende søvn[:D]

Ja, han sover hele natten og gjort det veldig lenge..[:)] Våkner litt om han er syk, men det er jo ikke så rart[:D]

ser det er litt forskjellig her ja :P hadde jeg bare klart å skjønne hvorfor snuppa våknet så hadde alt vært så mye enklere.. jeg har vridd hode tusen ganger for å prøve å finne ut hva det er.. men er helt blank :( så håper hver dag at det skal gå over, men hun har jo holdt på i 4 mnder nå:(

ORIGINAL: *HelloKitty*

ser det er litt forskjellig her ja :P hadde jeg bare klart å skjønne hvorfor snuppa våknet så hadde alt vært så mye enklere.. jeg har vridd hode tusen ganger for å prøve å finne ut hva det er.. men er helt blank :( så håper hver dag at det skal gå over, men hun har jo holdt på i 4 mnder nå:(

Det er utmattende å gå slik over lang tid.

* Vet at noen på en annen terminklubb byttet til en mykere madrass (eventuelt legge et teppe under lakenet), og det hjalp veldig.
* Nattlys kan være en ide å prøve, menge som plutselig blir mørkredde.
* Sjekke at det ikke er noe medisinsk galt. Ta urinprøve med til legen og få han til å sjekke ører ol som kan plage.
* Kutt ut dagsoving hvis dere fremdeles har det.
* Spis kveldsmat senere eller tidligere enn vanlig, kanskje hun er for sulten eller mett?
* For varmt/kaldt på soverommet?

Noen av de tipsene vi har prøvd i løpet av disse 2,5 årene. Håper noe her kan hjelpe.

Back
Topp