Sover de fortsatt på dagen?

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Prinsessa her pleier sove inntil to timer på dagtid. Noen ganger går det helt fint og hun sovner som vanlig på kvelden, mens andre ganger kan hun ligge i timesvis å synge/sutre/leke før hun sovner.

Vi har maks sovetid til o7.3o på morningen og senest 14.oo på dagtid, deretter i seng klokken 19.oo-19.3o.

Hva gjør dere??
 
Hun sover som regel 1,5-2,5 timer fra kl. 12, men nå sier hun "sove vogna" allerede i 10 tiden og også etter duppen. Men jeg er usikker på om hun vil sove eller om hun vil at Lillebror skal sove :p

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Sover godt ca 1 time om dagen, og trenger det enda, om hun ikke vil endag så er hu ikke enkel å ha med å gjøre noen timer før leggetid. Hehe
 
Her våkner jenta vår ca 6, sover 1-1,5 time i barnehagen fra ca 11.30 og legger seg ca 18.30. Hun trenger fortsatt å sove da hun blir veldig sliten, men det krever av og til et kvarter med hopping, løping og roping før hun segner om. hehe Kjedelig å sove tydeligvis. Enkelte dager roer hun seg ikke på kvelden før nærmere 19.30 og våkner flere ganger om natta enkelte dager, så vi har lurt på om vi snart må kutte ut dagsoving, men foreløpig testning med kun en halvtimes søvn, viser at hun generelt blir mer sliten, i dårligere humør og ikke sover mer sammenhengende, så vi holder på dagsoving uten begrensning en stund til.
 
Hun sover som regel 1,5-2,5 timer fra kl. 12, men nå sier hun "sove vogna" allerede i 10 tiden og også etter duppen. Men jeg er usikker på om hun vil sove eller om hun vil at Lillebror skal sove :p

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Nysgjerrig. Sover de i vogn? ute? Jeg har måttet gi opp utesoving på jenta mi. Lillebror sover fortsatt i vogn ute, men er litt av et prosjekt med legging da storesøstern er inne..

Hvordan gjør du det??
 
Nysgjerrig. Sover de i vogn? ute? Jeg har måttet gi opp utesoving på jenta mi. Lillebror sover fortsatt i vogn ute, men er litt av et prosjekt med legging da storesøstern er inne..

Hvordan gjør du det??
Begge sover ute i vogn, ja. Når jeg skal legge lillebror setter jeg på noe hun kan se på på tven :p også står jeg i døråpningen og legger lillebror.
 
Begge sover ute i vogn, ja. Når jeg skal legge lillebror setter jeg på noe hun kan se på på tven :p også står jeg i døråpningen og legger lillebror.

gjør det likt her :p hadde håpet du hadde et annet triks ;) hehe
 
Snuppelura vår sover nesten aldri i barnehagen lenger. Det er kun hvis hun ikke har sovet ordentlig på natta. Hun legger seg kl.18-18.30 og sover til kl.07.30-08. Hjemme varierer det om hun sover på dagen.

De første dagene hun ikke sov på dagen var hun skikkelig trøtt og grinete, men det er hun ikke nå lenger. Like blid som vanlig nå!
 
Last edited:
Min sover enda 1,5-2,5 time blund i 12/13/14 tiden :) legger seg 19.30/20.00 og står opp 7/8 :)
 
Sover enda ja, vi vekker henne ikke, men hun pleier å våkne av seg selv etter ca 1 1/2 time. Hun legger seg for kvelden kl 1830-1900, og våkner som regel mellom 0600 og 0700
 
Min sover noen dager ikke mens andre dager sover han inntil 2 timer men aldri senere enn 13.30 for da er det tull å tøys med legging i noen timer. Legger seg normalt sett 19.30 :)
 
Her sover lillegutt fra ca 11:30-12:00 på dagen og helst ikke etter klokken 14:00, legger seg for natten ca 18:30-19:00 tiden....går helt fint, noen perioder bedre enn andre! Han blir to i morgen og har enda tilgode og sove en hel natt gjennom, så håper det snur snart;)
 
Soving er fryktelig oppskrytt! Sluttet og sove i sep! Våkner hver natt .. mistenker dårlig vane :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp