Sover dårlig

Bubba

Elsker forumet
Marsboerne
Hei, snakk om å være trøtt her. Mini er i en periode hvor han sover dårlig både dag og natt. Dette resulterer i at han er kjempesint hele dagen.
Han legger seg 19.00 og da er han kjempetrøtt. Sovner stortsett med en gang, men så blir han urolig etter en time og våkner flere ganger. Får en flaske rundt 23.00 og roer seg. Men så begynner han igjen klokka 2, er urolig og gråter. Får en flaske mellom 2 og 3 engang siden han ikke roer seg med sutten. Sovner og sover en time, så er det på'n igjen. Telte i natt at jeg var inne med sutten 10ganger på 30minutter etter klokka 4. Så våkner han 5 og vil stå opp.
På dagen sliter jeg med å legge han, han er så trøtt, men nekter å sove. Bare hyler og skriker. I går sov han 4 ganger på dagen, men bare en time tilsammen. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre? Er så trøtt så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
 
Du sier innen med sutten, sover han på eget rom?

Frøkna har også i en periode sovet dårlige. Ikke fått mat, men jeg har gitt henne sutten. Etter vi la henne på eget rom har hun sovet MYE bedre. I natt har hun ikke våknet i det hele tatt.

Ikke alltid jeg gir henne sutten heller, kommer ann på hvor lang tid det tar før hun roer seg.
 
Har sovet på eget rom i to mndr og sov mye bedre med en gang han flyttet over. Men nå er han konstant urolig når han sover, håper bare det er en periode og at det går over av seg selv.
 
Har inntrykk over at det er mye mareritt her.
 
Det kan jo være snakk om tenner.
 
Jeg mistenker mareritt noen ganger, hun våkna halv ett i natt og gråt. Altså sånn ordentlig gråt ned tårer og greier (det er ekstremt sjelden her). Tok lang tid før hun roet seg, så da tenker jeg at det ikke bare var for at hun var sulten men at hun var lei seg eller redd
 
Godt å høre at det ikke bare er jeg som har en utrøstelig, urolig og hysterisk nattesover om dagen :p her holdt det på ganske nøyaktig fra 5 til 6 mnd, så holdt det opp i et par ukers tid, og nå er det på'an igjen :/
 
Slik holder vi på også.
Mannen har flyttet på eget rom så når jeg ikke orker å springe lenger kan lillebror få komme inn på rommet og opp i senga.
Men hjelper lite men vi sover no litt innimellom.
Heldigvis ikke håpløs på dagtid
 
Godt å høre at man ikke er helt alene med denne problemstillingen. Jeg kjenner jeg ikke har krefter eller ork til noe som helst om dagen og mye av det går utover den beste storesøstera i hele verden. Har så dårlig samvittighet ovenfor jenta mi om dagen. Så jeg tok ho med meg i svømmehallen i dag, bare oss jentene. Og det var så koselig :) nå legger jeg meg, håper jeg får litt søvn i natt.
 
Hei, snakk om å være trøtt her. Mini er i en periode hvor han sover dårlig både dag og natt. Dette resulterer i at han er kjempesint hele dagen.
Han legger seg 19.00 og da er han kjempetrøtt. Sovner stortsett med en gang, men så blir han urolig etter en time og våkner flere ganger. Får en flaske rundt 23.00 og roer seg. Men så begynner han igjen klokka 2, er urolig og gråter. Får en flaske mellom 2 og 3 engang siden han ikke roer seg med sutten. Sovner og sover en time, så er det på'n igjen. Telte i natt at jeg var inne med sutten 10ganger på 30minutter etter klokka 4. Så våkner han 5 og vil stå opp.
På dagen sliter jeg med å legge han, han er så trøtt, men nekter å sove. Bare hyler og skriker. I går sov han 4 ganger på dagen, men bare en time tilsammen. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre? Er så trøtt så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Jeg har det også sånn. Våkner hver time for tiden. Hjelper ikke å ha han i vår seng heller. Mistenkte tenner, men nå har det holdt på i 3 uker, lurer på hvor lenge man skal skylde på de? Eller om han det er sånn han er nå liksom og "trenger" å få skrikekur eller noe. Har så lite lyst til det så jeg venter og venter. Og sover ingenting og blir fullstendig frynsete..
 
Jeg har det også sånn. Våkner hver time for tiden. Hjelper ikke å ha han i vår seng heller. Mistenkte tenner, men nå har det holdt på i 3 uker, lurer på hvor lenge man skal skylde på de? Eller om han det er sånn han er nå liksom og "trenger" å få skrikekur eller noe. Har så lite lyst til det så jeg venter og venter. Og sover ingenting og blir fullstendig frynsete..
Jeg har slutta å tro på tenner. Da skulle han hatt mange tenner nå. Gjetter mer på voksesmerter. Ang skrikekur - nei! Aldri! Noe så inhumant å gjøre mot et stakkars lite barn som ikke vil annet enn å ha mamma/pappa i nærheten (av ulike årsaker), og ikke skjønner så lett som oss at vi er like ved selv om vi ikke syns.
 
Jeg har slutta å tro på tenner. Da skulle han hatt mange tenner nå. Gjetter mer på voksesmerter. Ang skrikekur - nei! Aldri! Noe så inhumant å gjøre mot et stakkars lite barn som ikke vil annet enn å ha mamma/pappa i nærheten (av ulike årsaker), og ikke skjønner så lett som oss at vi er like ved selv om vi ikke syns.

Jeg er helt og fullstendig enig med deg. Jeg syns det er et svik. Men ALLE rundt meg, fra søstre og resten av familie pluss svigerfamilie til helsesøster sier jeg må gjøre det. Jeg vet likevel at jeg aldri hadde klart det.. Men ungen sover ikke og jeg frykter han er for godt vant og har det som vane nå, å våkne hver time og kjenne noe varmt og godt.. Enten en pupp, hånd, kropp. Han våkner og klarer ikke sovne selv. Bare reiser seg opp og skriker. Ungen er ikke sulten.

Jeg ser dobbelt av søvnmangel.
 
Jeg er helt og fullstendig enig med deg. Jeg syns det er et svik. Men ALLE rundt meg, fra søstre og resten av familie pluss svigerfamilie til helsesøster sier jeg må gjøre det. Jeg vet likevel at jeg aldri hadde klart det.. Men ungen sover ikke og jeg frykter han er for godt vant og har det som vane nå, å våkne hver time og kjenne noe varmt og godt.. Enten en pupp, hånd, kropp. Han våkner og klarer ikke sovne selv. Bare reiser seg opp og skriker. Ungen er ikke sulten.

Jeg ser dobbelt av søvnmangel.

Helt enig! Og jeg er under litt av det samme presset. Det er helt uaktuelt at han skal skrike seg i søvn! Selv om jeg ikke har sovet mer enn tre timer sammenhengende på snart sju måneder...
 
Da ville jeg fulgt barnets behov og lagt meg sammen med barnet. Samboeren min gjorde det igår, og det ble mange timer i strekk på de :) hvis barnet trenger oss så må vi gi av oss. Det er jobben vår.
 
Både niesen min som er en mnd eldre, og lille snuppa mi har vert igjennom det der når de var rundt 6 mnd. De vurderte også skrikekur, men hadde ikke spesielt lyst til det. Så jeg sa de skulle gi ho den tryggheten ho trengte, det samme gjorde jeg med mi. Og det gikk over av seg selv etter 1-2 uker.
Man kan også bruke nattlys på barnerommet vist de våkner ofte. De kan våkne, og når det er helt mørkt blir de redde for de skjønner ikke hvor de er. Bruker man et svakt nattlys er det lettere for de å orientere seg om hvor de er. Når de ser de bare er i senga si klarer mange å sovne av seg selv igjen uten å begynne å skrike :)
 
Både niesen min som er en mnd eldre, og lille snuppa mi har vert igjennom det der når de var rundt 6 mnd. De vurderte også skrikekur, men hadde ikke spesielt lyst til det. Så jeg sa de skulle gi ho den tryggheten ho trengte, det samme gjorde jeg med mi. Og det gikk over av seg selv etter 1-2 uker.
Man kan også bruke nattlys på barnerommet vist de våkner ofte. De kan våkne, og når det er helt mørkt blir de redde for de skjønner ikke hvor de er. Bruker man et svakt nattlys er det lettere for de å orientere seg om hvor de er. Når de ser de bare er i senga si klarer mange å sovne av seg selv igjen uten å begynne å skrike :)
Har vart i 3uker her og han har nattlys på rommet. ;-)
 
Har vart i 3uker her og han har nattlys på rommet. ;-)
Ja, da vet jeg ikke ;) Hjalp også her når vi begynte å ha varmepumpa på om natta, for ho sparker jo av seg dyna. Og da våkna ho ikke av at ho var for kald. Har den bare på 20 grader om natta, men er jo varmere i huset nå om natta enn før vi begynte å bruke den :)
 
Vi har også nattlys på rommet, døra på gløtt (lukket funker i allefall ikke) men hun våkner ca kl 2 og fra da av er det styr. Hun er ikke sulten, men totalt utrøstelig og trøtt.
Hun sover i sovepose for at hun ikke skal bli kald siden hun sparker av seg dyna ellers.
Er tydelig at hun er i en fase som ikke vi liker :-/ Heldigvis har brødrene en dyp søvn midt på natta - de våkner ikke av henne. Verre er det om hun begynner kl 5. Da våkner største :-/
 
Har hatt noen netter her også, ofte våken, amming, raping,byssing....slitsomt! Håper denne fasen er over snart
 
Back
Topp