Sover dårlig om natten...allerede! :(

Sjokomamma <3

Elsker forumet
Nå de siste nettene så har jeg sovet utrolig dårlig, og det pga det helt forferdelig irriterende RESTLESS LEGS :nailbiting::nailbiting::arghh::arghh:...og halsbrann:arghh::arghh: Jeg slet veldig med dette med andremann, men det var fra uke 30 :sorry: Skal jeg seriøst få dette allerede :shifty: *syt og klag*
Av en eller annen grunn hjelper det littegrann om jeg drikker et glass kald melk, men så er det igang igjen et kvarter etterpå :sour: Så her er døgnet i ferd med å snu seg for å si det mildt...sånn får det bare bli :depressed: Grei øving til natt amming om noen måneder da :p:hilarious:

Flere her med nattlige plager nå? :grumpy::p

Hei:) jeg har dessverre slitt med dette i flere uker. Er helt forferdelig!!! Ligger våken mesteparten av natta og sparker mannen i søvne når jeg endelig får såve... Helt grusomt!!

Hos meg hjelper magnesium tabletter, melk inneholder jo også det da:) mannen må massere meg med lavendel krem før vi legger oss, da roer det seg litt ned pluss at jeg blir søvnig av lavendel. Men massasje hjelper med vanlig fuktighetskrem også. Varmt bad hjelper også, men blir som regel ille igjen raskt etterpå... Noen sier at det kan hjelpe å binne en ulltrå rundt ankelen (hehe ikke vet jeg, men skal teste det) masse lykke til... Faktisk er dette det verste av alle plagene:( masse god bedring:) tenker på deg:)

Jeg sover også veldig dårlig. For det første så sover jeg veldig lett, og våkner av den minste lyd. Også må jeg opp 2-3 ganger for å tisse - er fryktelig tørst hele tida, så det hele blir en ond sirkel:P Jeg verker også mye i symfysebeinet om natta, tror jeg rett og slett skal få meg en ekstra dyne som jeg kan pakke rundt og innimellom der kroppen trenger støtte, syns ikke det er nok med bare pute. Får veldig rastløse bein om kvelden, men det går heldigvis over når jeg endelig har sovnet (etter å ha snudd og vridd og uffet meg en god stund), og kommer ikke tilbake iløpet av natta. Holder med de andre plagene, så håper ikke det har tenkt å bli verre. Selv om det etter all sannsynlighet blir det - er jo ikke halvveis ennå engang:(
Veldig deilig å tenke på at jeg har fri imorgen - er 20% sykemeldt med fri hver onsdag - og det at jeg aldri jobber mer enn to dager før fri gjør at jeg kommer meg gjennom:) For dårlig søvn er noe av det som tærer aller mest på meg.

Det er som å høre meg.... Har lyst til å kappe av meg beina!!!!!

Dårlig søvnkvalitet her også... Har begynt å kjenne bekkenet, så sliter med å finne en stilling det er godt å ligge i og våkner delvis om natta pga det er ubehagelig å snu på seg. Er av typen som bruker lang tid på å sovne inn, så med noen runder opp for å tisse eller at minstemann hyler eller storebror har spydd ut senga elelr har hatt mareritt eller whatever, så ligger jeg fort våken 1-2 timer hver gang... Da blir natta kort!!! Jobber fullt enda, så ingen mulighet til å snu døgnet heller og holder på å kjenne på at jeg er rimelig sliten.... Men siden fastlegen min for ikke lenge siden sendte hjem ei venninne som er netsen 2 mnd lenger på vei enn meg og fremdeles står i full jobb med beskjed om at "hva trodde su egentlig? At det ikke skulle være ubehagelig å få barn", så er det ikke aktuelt å gå dit å sutre om at jeg er sliten i alle fall!!!!

Sånne bein har jeg hatt i begeg de forrige svangerskapene, men magnesium lindra godt for min del. Ikke merket noe enda denne gangen.... :-)

Sover dårlig om natten her og. Rastløse legger og må opp på do flere ganger i løpet av natten + at jeg våkner av den minste lyd. Syns det er blitt uhyre varmt når jeg sover, klarer ikke å sove med eller uten dyne. Bruker gravidpute pga bekkenet og det er et herk å snu seg haha

Dårlig søvn her også, har en to åring som ikke er så god på å sove enda heller, og nå får jeh ikke sove igjen når han våkner selv om han sovner ogjenselv. Så i dag var det morran kl fem og i går lå jeg våken fra to til fire.. Er forrsatt i full jobb men fikk 20% sykemelding i går, så håper jeg sjefen går med på en dag i uka og ikke bare kortere dager. For jeg trenger virkelig å sove ut litt snart..

Jobber fullt enda, så ingen mulighet til å snu døgnet heller og holder på å kjenne på at jeg er rimelig sliten.... Men siden fastlegen min for ikke lenge siden sendte hjem ei venninne som er netsen 2 mnd lenger på vei enn meg og fremdeles står i full jobb med beskjed om at "hva trodde su egentlig? At det ikke skulle være ubehagelig å få barn", så er det ikke aktuelt å gå dit å sutre om at jeg er sliten i alle fall!!!!

Uff, da hadde jeg sterkt vurdert å bytte fastlege. Forstår at de selvsagt ikke akkurat skal oppmuntre til sykemelding, og at graviditet ikke er en sykdom - men de som ikke har vært igjennom det selv eller som har hatt problemfrie svangerskap aner faktisk ikke hvordan det kan være. Å være konstant sliten, ha dårlig søvnkvalitet og smerte/verk ulike steder føles faktisk som å være syk! I tillegg er det alle hormonene som klusser med følelser og humør. Nei - jeg er for å ta godt vare på seg selv den korte tiden av livet man går gravid - det er en stor jobb i seg selv:)

Har hatt veldig vonde kynnere på kveldene de siste dagene. Men de har gitt seg etter en stund. Gutten kommer fortsatt opp i senga vår når han våkner. Han sover veldig urolig og sparker mye, litt redd han skal sparke i magen. Det går litt utover nattesøvnen.

Jeg sover også allerede dårlig på natta. Føler meg så ukomfortabel. Må snu meg så ofte og våkner hver gang. 04.30 i dag til morgenen lurte jeg på om jeg bare skulle stå opp. Hadde våknet så mange ganger og ville bare være ferdig med natta. Hehe. Men sovnet og våknet mange ganger til frem til kl 06.15. I tillegg til at jeg må på do et par ganger. Har kjøpt meg en gravidpute som jeg venter på skal kommer i posten. Håper på bedre nattesøvn da :)

Uff, da hadde jeg sterkt vurdert å bytte fastlege. Forstår at de selvsagt ikke akkurat skal oppmuntre til sykemelding, og at graviditet ikke er en sykdom - men de som ikke har vært igjennom det selv eller som har hatt problemfrie svangerskap aner faktisk ikke hvordan det kan være. Å være konstant sliten, ha dårlig søvnkvalitet og smerte/verk ulike steder føles faktisk som å være syk! I tillegg er det alle hormonene som klusser med følelser og humør. Nei - jeg er for å ta godt vare på seg selv den korte tiden av livet man går gravid - det er en stor jobb i seg selv:)
Hadde vi hatt noe særlig valg hadde vi sikkert gjort det! Men her er det to leger og den andre har ikke ledige plasser på sin liste. Skal vi bytte legekontor må vi over en fjellovergang og kjøre minimum 1,5 time hver vei, så frister ikke det heller.... :-p Jeg elsker å bo på bygda, men dette er dessverre en av ulempene......

Hadde vi hatt noe særlig valg hadde vi sikkert gjort det! Men her er det to leger og den andre har ikke ledige plasser på sin liste. Skal vi bytte legekontor må vi over en fjellovergang og kjøre minimum 1,5 time hver vei, så frister ikke det heller.... :-p Jeg elsker å bo på bygda, men dette er dessverre en av ulempene......

Nei da skjønner jeg jo at det ikke er et alternativ:P Håper formen og nattesøvnen bedrer seg:)

Back
Topp