Sover bra på dag, men vond å legge på kveld! Andre?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Nå er min også blitt 10 mnd (født 31.08). Siste uka har han vært håpløs å legge på kveld. Han har sovet normalt på dagtid (3-4 timer fordelt på dupper). Og han har våknet fra siste dupp senest kl 16, men vanligvis kl 15. Han sovner uproblematisk på dagtid. Problemet er at vi fra å kunne legge han kl 19-20 nå ikke klarer det før etter kl 21, og i går ble klokka 23 (da sov han vel og merke i en strekk til kl 07.55) ;)

Ser det skjer mye med han. Siste to ukene har han begynt å reise seg, og det som skjer på kveld etter legging nå er at han står i senga si og "kjefter" :p Ser jo at han er trøtt. Har samme rituale med kveldsmat og pupp i senga før han skal legges, så vet ikke hva vi skal gjøre. Pappaen har ferie, så mulig han merker at det er mye annerledes for tida og i tillegg har det vært varmt her på Sørlandet (20-23 grader...) :)

Søndag om en uke til reiser vi med hele familien til mannen min til feriehus i Lalandia Billund fra søndag-fredag. Jeg er skikkelig stressa for hvordan døgnrytmen blir da, men nå er den jo litt tilrotet uansett da :p

Hvordan er deres små med å legge på kveld?

Vasla mi (født 31/8[emoji173]️) kaver mye med søvne. Hun legger seg fint,men i 2-3 tiden vil hun ha melk og våkner med hyl og bare kaver. I natt holdt hun det gående fra 03.00 til ca 07.00 og når sover hun igjen.. men hun har begynt å gå,smaker på nye ting hver dag,mye mer sosial. Så jeg tror det skjer veldig mye hos dem. Jeg skal på HD i morgen. Så skal gjøre med helsesøster da, men leser på nett at det er en tøff periode no fra ca 9 til 11-12 mnd alder.. søvn,mat og masse utvikling.. hjelpe meg.. vi har snart 1 åringer[emoji85][emoji173]️

Kanskje han sover litt mye dyp søvn på dagtid? :-) min sover 2-2 1/2 t ila dagen og 12-13 t natta :-)

Kanskje han sover litt mye dyp søvn på dagtid? :) min sover 2-2 1/2 t ila dagen og 12-13 t natta :)
Vasla mi (født 31/8[emoji173]️) kaver mye med søvne. Hun legger seg fint,men i 2-3 tiden vil hun ha melk og våkner med hyl og bare kaver. I natt holdt hun det gående fra 03.00 til ca 07.00 og når sover hun igjen.. men hun har begynt å gå,smaker på nye ting hver dag,mye mer sosial. Så jeg tror det skjer veldig mye hos dem. Jeg skal på HD i morgen. Så skal gjøre med helsesøster da, men leser på nett at det er en tøff periode no fra ca 9 til 11-12 mnd alder.. søvn,mat og masse utvikling.. hjelpe meg.. vi har snart 1 åringer[emoji85][emoji173]️

På en måte er jeg glad for at jeg slipper å sitte opp for mye på nettene ;) Får heller være at vi legger oss samtidig. Hva sa HS? :) Ja, snart er de 1 åringer :o

Kanskje han sover litt mye dyp søvn på dagtid? :) min sover 2-2 1/2 t ila dagen og 12-13 t natta :)

Ja, han sover jo ca 3 timer +/- fordelt på to lurer hver dag, og det har han gjort siden han var 7,5 mnd uten at det er tustet til å få lagt seg greit på kveld. Han sover jo nå også uavbrutt på natt, men alt blir forskjøvet. Er vel kanskje bare en fase...

Min har også begynt sånn. Når jeg legger (dag og natt) setter hun seg opp eller står i senga å "prater " å styrer på. Jeg går iut av rommet når hun holder på sånn, og går inn igjen når hun går over til suttring. Trøster henne og legger henne ned igjen.
Til å starte med måtte dette gjøres 5-6 dager, men nå etter 5 dager må jeg som regel bare inn en gang. Faller bedre til ro nå.

Hun roer seg ikke om jeg er på rommet, derfor er det best foe oss at jeg går uten for og er i nærheten :) antar at hun er inne i en fase der det er mer gøy å stå/sitte i senga :p

Back
Topp