Han ble lagt i egen seng, på eget rom fra han var nyfødt. Rommene var vegg i vegg uten dør mellom. (Hadde ikke plass til sprinkelsenga på rommet vårt.) Ammet 2 ganger pr natt, men han var urolig imellom også.
3-4mnd gammel fikk vi flyttet om, så han lå i sprinkelsenga som sto helt inntil senga vår. Men det fungerte heller ikke. Det var et helvete både med legging og soving frem til han var ca 1 år. Da hadde han en sykdomsperiode å fikk ligge i senga sammen med meg. Å han sov rolig, hele natten.
Når han ble frisk igjen, var det på'n igjen med samme styret. I ren desperasjon la jeg meg i senga vår sammen med han en kveld og han sovna nesten med en gang. Så etter det har han sovnet i senga vår. (Jeg ligger sammen med han til han sovner.) Så flytter jeg han over i sprinkelsenga, som vi har tatt av ene langsiden på. Å iløpet av natta/tidlimorgenen kommer han oppi senga vår, uten at noen av oss merker det.
Nå skal vi til å pusse opp et rom på loftet, som vi skal ta i bruk som soverom til sommeren. Da skal guttungen over i storgutt seg, i egen del av rommet vårt, babyen i sprinkelsenga og forhåpntligvis barnefritt i senga vår.
Men han skal fremdeles få lov til å komme krypende oppi senga vår om morgenen ja.