Sover barna ute?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Her sover hun alltid ute i vogna på dagen. I dag har jeg nesten litt dårlig samvittighet for at hun skal sove ute. Det er -5 grader her.
Men de gjør vel det i barnehagen også.
 
Nå om dagen gjør hun det, hun har gjort det siden hun var 4 uker.
Men har hat en periode der hun har sovet best inne i senga si, men nå er det tilbake i vogna si ute igjen..
 
Av og til. Hvis jeg vet vi må ut å gå midt i duppen eller rett etter så gjør han det for at vi skal spare tid. Eller om vi kommer hjem med vogn og det er tid for dupp. Eller om vi er borte da. Orker ikke ta på han klær og drasse ut bare for han skal sove ute. Han sover best om vogna får stå rolig hele duppen (evt. hvis jeg går hele duppen da, men har bedre ting å ta meg til når han sover). Best sover han inne i senga si når det er kun oss hjemme på hverdagene. Kanskje jeg skal byne å vurdere å legge han ut i helgene, når "bråkebøtta" er hjemme ;)

Han skal sove ute etterpå, skal bort i gamle leiligheten å vaske så da får han sove ute der mens jeg vasker.
 
Her sover hun alltid ute i vogna på dagen. I dag har jeg nesten litt dårlig samvittighet for at hun skal sove ute. Det er -5 grader her.
Men de gjør vel det i barnehagen også.
Trodde ikke det skulle være et problem at de sover ute i -5, synes jeg å huske. Men har ikke satt meg så veldig inn i det denne gangen siden lillegullet ikke er så glad i å sove i vogna.
 
hun sover kun i vogna på dagtid. har prøvd flere ganger å legge henne i senga, men da sover hun ikke. Like greit å legge i vogn, da blir det i allefall søvn :)

Men ja, tungvindt å kle på alt hun må ha på seg 3 ganger ila dag bare for soving
 
Jeg har egentlig ikke tenkt over at det er styrete med de klærne for soving jeg. Ja, det er styrete å kle på henne, men jeg tror det hadde vært mye mer styr å prøve å få henne til å sove i senga på dagen.
Og så har der bare blitt en rutine.
Hvis det blir veldig kaldt i vinter kommer hun nok til å sove i vogna inne.
 
Jeg har egentlig ikke tenkt over at det er styrete med de klærne for soving jeg. Ja, det er styrete å kle på henne, men jeg tror det hadde vært mye mer styr å prøve å få henne til å sove i senga på dagen.
Og så har der bare blitt en rutine.
Hvis det blir veldig kaldt i vinter kommer hun nok til å sove i vogna inne.
Her er det bare å gå på rommet og legge han ned, så hvis jeg sammenligner det med ta på klær, hente understell til vogna, bære ut sportsdelen, putte ungen oppi og deretter dytte vogna til han sovner fordi han stort sett bare hyler om den står stille, så sier det seg selv at det er enklere å ha han inne;)
 
Her er det bare å gå på rommet og legge han ned, så hvis jeg sammenligner det med ta på klær, hente understell til vogna, bære ut sportsdelen, putte ungen oppi og deretter dytte vogna til han sovner fordi han stort sett bare hyler om den står stille, så sier det seg selv at det er enklere å ha han inne;)
Haha, ja jeg kunne ønske jeg hadde en så enkel baby. Jeg hadde det før, da kunne jeg se at hun var trøtt, og så bare la jeg henne og hun sovnet uten protester.
Jeg må også gå litt fram og tilbake med vogna for at hun skal sovne. Så nå som det er kaldt må jeg kle på meg selv litt også.
Men det er det som må til.
 
Her soves det kun i vogna på dagtid, og det må trilles i søvn. Jeg kan ikke lage barn som klarer å sove inne i senga på dagen :p
 
Jeg har egentlig ikke tenkt over at det er styrete med de klærne for soving jeg. Ja, det er styrete å kle på henne, men jeg tror det hadde vært mye mer styr å prøve å få henne til å sove i senga på dagen.
Og så har der bare blitt en rutine.
Hvis det blir veldig kaldt i vinter kommer hun nok til å sove i vogna inne.
.

enig, enklere å kle henne og meg enn å prøve å få henne til å sove i senga.
men, hun er ikke glad i å bli kledd. så det er intense 2 minutter som føles myyyyyyyyyye lenger :)


Den luren på morgenen blir hun trillet, for det er på denne tida vi følger guttene til bussholdeplassen. Den andre på dagen prøver jeg å ikke måtte trille henne i søvn. Noen ganger funker det, noen ganger ikke.
 
Her er det bare å gå på rommet og legge han ned, så hvis jeg sammenligner det med ta på klær, hente understell til vogna, bære ut sportsdelen, putte ungen oppi og deretter dytte vogna til han sovner fordi han stort sett bare hyler om den står stille, så sier det seg selv at det er enklere å ha han inne;)


i ditt tilfelle hadde jeg også syntes det var et tiltak :) Deilig å ha en unge som bare kan legges i senga
 
Putter bare på henne lillelamdress i voksiposen, men er ikke så kaldt her da :)
 
Putter bare på henne lillelamdress i voksiposen, men er ikke så kaldt her da :)
Jeg har kjøpt en ulldress med glidelås nå, for å lette påkledningen litt. Bruker bare ett lag utenpå, men må ha lue og votter også:)
Jeg må avlede veldig for å kle på da, hvis ikke hyler hun med en gang jeg setter henne på fanget. Hun er jo midt i en lek!
 
Sover begge lurene i senga. Pleier heller å gå en tur mellom lurene så ho får litt frisk luft. Liker så godt å se seg om, så ho har nesten ikke tid å sove i vogna. Sover bedre inne i senga si
 
Jeg har kjøpt en ulldress med glidelås nå, for å lette påkledningen litt. Bruker bare ett lag utenpå, men må ha lue og votter også:)
Jeg må avlede veldig for å kle på da, hvis ikke hyler hun med en gang jeg setter henne på fanget. Hun er jo midt i en lek!
Hun har også votter og luer på. Votter for at hun ikke skal få av seg lua :)
 
Sover hun i bagvogn?
Jeg vudere å ta opp bagen til Bugaen og gjøre den til sovevogn...
 
Sover hun i bagvogn?
Jeg vudere å ta opp bagen til Bugaen og gjøre den til sovevogn...
Hehe, nei vi bytta til sportsdel for 4 måneder siden:) Eller brukte vel bagen på basson-vogna en periode da hun sov inne i vogn, men nå bruker jeg den vogna ute også. Hun sover også med ryggen litt opp siden hun er snørrete og tett hele tiden.
 
Bynner å bli litt skada av å bo her. Vurdere både voksi classic og giga sovevogn til å ha på balkongen.
 
Bynner å bli litt skada av å bo her. Vurdere både voksi classic og giga sovevogn til å ha på balkongen.
Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan de orker å drasse på de vognene overalt. Var i Legoland i sommer og ble sliten bare av å se på at de gikk rundt med de svære vognene med så store unger oppi.
 
Back
Topp