Sover bare på magen

kroll

Blir kjent med forumet
Jenta mi på 2mnd sover kun på magen, legger jeg hun ifra meg på siden eller på ryggen våkner hun etter bare noen minutter (sovner som regel i fanget). Skal jeg la henne sove på magen, eller har noen noe tips til hvordan jeg skal få henne til å sove på rygg?

Mi på 10 uker sover alle dupper på magen. Man da ligger hun på sofaen, så jeg har oppsyn med henne, og mindre fare for kvelning.

Hun sover ikke noe særlig hverken i vogn eller bil. Om natta får jeg henne av og til til å sovne på siden, ellers får hun sove på magen sin oppå magen min.

Nå har ikke jeg satt meg sånn veldig godt inn i det der med krybbedød men har skjønt det sånn at årsaken til krybbedøden var at barna ble lagt på magen og endte opp med å ligge med ansiktet ned i madrassen. Har skjønt det sånn at hvis de snur seg selv blir de skjeldent liggende direkte på magen men støtter seg med armen og bena, og får da bedre luftveier..

Mi på 10 uker sover alle dupper på magen. Man da ligger hun på sofaen, så jeg har oppsyn med henne, og mindre fare for kvelning.

Hun sover ikke noe særlig hverken i vogn eller bil. Om natta får jeg henne av og til til å sovne på siden, ellers får hun sove på magen sin oppå magen min.
Hun sover ikke i bil eller vogn her heller, kun mens vi triller eller kjører, når vi stopper så våkner hun.
Hun er frisk og rask, gulper sjelden, så tenker at det er bedre hun får søvnen sin enn at hun ikke får den, men vet jo det er best de sover på rygg..

La henne sove på magen.

Sjekk rygg, nakke, skuldre, hofter hos kiropraktor og manuellterapeut. Hvis det ikke er noe galt så prøv å svøpe henne inn og legg henne på siden. Kan hende hun føler mer trygghet om hun har ansiktet inntil det hun ligger på og noe tett rundt seg.

Er det på natten også?

Her har han sovet på magen dagtid og etter amming tidlig morgen. På natta har jeg snudd han

La henne sove på magen.

Sjekk rygg, nakke, skuldre, hofter hos kiropraktor og manuellterapeut. Hvis det ikke er noe galt så prøv å svøpe henne inn og legg henne på siden. Kan hende hun føler mer trygghet om hun har ansiktet inntil det hun ligger på og noe tett rundt seg.

Er det på natten også?
Er på natten også ja.. Må prøve det med svøping!
Hun er veldig sterk å snur hodet flere ganger mens hun sover da, om det gjør det bedre :)

Er på natten også ja.. Må prøve det med svøping!
Hun er veldig sterk å snur hodet flere ganger mens hun sover da, om det gjør det bedre :)
Jada det hjelper!!
Pass på at det ikke er noe som kan legge seg foran barnets ansikt uten at hun får det vekk og som feks koseklut el.

For at mi skal sove i vogn eller bilstol må hun ha kosen over ansiktet. Se bildet under:

ImageUploadedByBV Forum1432641692.391652.jpg

Me kosen over, og rugging av vogna, da sovner hun.

Back
Topp