Sover babyene deres mye alene?

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Og får dere i tilfelle lagt de lett? Her er han ikke mye interessert i å sove alene :/ og får jeg lagt han, og han sovner for seg selv, sover han maks 20-30 min. Flere som har det sånn? Og noen som har noen tips til å få han til å sove meg for seg selv? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Pleier stortsett ikke være noe problem, det er heller jeg som savner han sånn og tar han oppi sengen:p haha;)
På dagtid ligger han i sengen sin stortsett, eller soverede med meg i stuen...det er null stress:)
Det er noen kvelder når vi skal legge oss han nekter ligge alene, men svært sjelden..:) Så han pleier sove først alene oppi sin egen seng om natten, når han skal ha pupp så lar jeg han sove med oss etterpå til jeg står opp;)

Har vel desverre ingen tips, det har på en måte kun gått av seg selv:) De få gangene han ikke vil ligge i sengen sin, så finner han noen ganger likevel roen der når jeg spiller uroen for han;) Også vugger jeg han til han sovner...Har ikke det "problemet" med at han våkner igjen så fort...

Her sover han mesteparten av døgnet. Våken et par-tre timer iløprt av dagen. Ingen problem å legge han i vogn, vugge eller i sin egen seng.

Nettene er egentlig veldig greie her, vi har han i et babynest mellom oss i senga, og syntes det er helt greit :) Tenkte egentlig mest på dagtid :) Kom ikke akkurat frem i innlegget ser jeg :p Hadde vært greit med en time eller to på dagtid der jeg kan få gjort litt :) Noen dager sover han en time eller to i vugga, men det er langt ifra hver dag :) Sover best på fanget :p

Har desverre ingen råd å komme med. Min lille er også et fangbarn. Nettene er greie, men han sover veldig vart på dagtid. Sover alt fra ti minutter til 3 timer, vanskelig å planlegge noe.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

På dagtid sover han som en stein i vogna. Har en veldig god, varm og tettsittende vognpose.

Jeg hadde dette problemet om kvelden/natten, han ville IKKE sove i senga... :( Holdt på i timesvis på natten; puppe han i søvn, prøve å lirke han over i sin egen seng og brukte ca 10 forsøk hver gang. Holdt på å gå fra vettet! Jeg laget flere varianter av "reder" for å gjøre det koselig og tett rundt han. Vurderte flere ganger å gå ut å trille i vogn midt på natta.

Som jeg har nevnt før, er det denne som har forvandlet nettene våre:
http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

Den er FANTASTISK!!
Jeg hadde akkurat fått den, men ikke montert krok i taket på soverommet enda. Jeg stod å vugget og bysset på 4. timen og klokka var 04:30. Heldigvis kommer den med en festemekanisme man kan bruke i døråpninger. Jeg vekket mannen som hentet den og hengte den opp i døra inn til garderoben. Jeg la lillebror inn i et teppe og "reivet" han godt før jeg la han ned i slynga. Han hyyyylte og skreik i 30 sekunder, så SOVNET han!! :eek: Jeg trodde ikke mine egne øyne! Han sloknet og sov i 3 timer!

Etter dette sover han i denne hver natt, og den henger rett over sengen min. Etter amming legger jeg han ned i våken tilstand; mett, rolig og trett. Jeg kan legge meg ned under dyna og kun bruke en finger for å vugge han opp og ned til han sovner 2-20 minutter etterpå :)

Jeg fikk den anbefalt av en venninne, og angrer ikke et sekund på de 1600,- det kostet tilsammen med toll og moms.

Nettene er egentlig veldig greie her, vi har han i et babynest mellom oss i senga, og syntes det er helt greit :) Tenkte egentlig mest på dagtid :) Kom ikke akkurat frem i innlegget ser jeg :p Hadde vært greit med en time eller to på dagtid der jeg kan få gjort litt :) Noen dager sover han en time eller to i vugga, men det er langt ifra hver dag :) Sover best på fanget :p

Så ikke dette før jeg svarte :P Men den slynga er fantastisk uansett, de ligger så deilig og tett. Det er bare å vugge den litt når dem våkner :)

begynner ågå seg til litt heldigvis har nå 1-2 langdupper på dagen i vugga si endelig:-) har bare prøvd og prøvd. det er litt deilig etter å ha vært nærmest lenket til sofa med henne på meg i 5-6 uker...
natta derimot er det ikke like greit...

Her er det ingen lange lurer på dagen. Heldig om hun sover sammenhengende 1,5 time på dagen. Hun liker visst de korte lurene på 10-30 min. Er det vanlig? Og vil hun trolig få lengre lurer etterhvert? På natten sover hun lenger sammenhengende. Alt fra 1 time til 5 timer. :)

Back
Topp