• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Soveproblemer

AnnaFrost

Glad i forumet
Etter noen måneder med deilig kveldsro har sønnen min begynt å våkne hele tiden gjennom kvelden, og være våken en time eller to hver natt. Nå sover han fra 10-12 på formiddagen istedenfor. (I motsetning til 30 minutter tidligere..) Han er så utrolig urolig, kaster seg rundt i sengen og snur seg på magen i søvne. Han liker ikke å ligge nede med hodet/ sove på magen, så han våkner og er nesten umulig å få til å sovne igjen. Hvis han er hindret fra å snu seg på magen setter han seg opp istedenfor. Det skal sies at han begynte å åle seg bortover for flere uker siden og nå har han akkurat lært seg å krabbe ordentlig, så det er sikkert bare en fase som har med det å gjøre, men spør allikevel om det er noen som har noen tips? Skal jeg la han sove så lenge nå på formiddagen eller vekke han så han ikke venner seg til å sove alt på dagtid? Har en babypose noe funksjon?

[:)]
(Han er forresten snart 8 måneder.)

babypose kan være lurt[:)] men hadde ikke tatt fra han søvn på dagen, ihvertfall ikke før kl 12 på dagen. heller reduser ettermiddagssoving.

Skal prøve babypose i natt, har en liggende i skapet. Men har en mistanke om at det ikke hjelper siden han våkner når han ikke får til å snu seg rundt også. Kutte ettermiddagssøvn skal ihvertfall prøves ut!

Flere tips?

Vi hadde urolig unge den perioden hun begynte å stå. Reiste seg med en gang hun hadde lett søvn.
Spiser din fremdeles om natten? Hvis ja, ville jeg kutta det med en gang, det hjalp her. Ellers måtte vi faktisk bare la henne hyle til hun la seg ned igjen....

Mange sier barn sover urolig hvis de er overtrøtte... Kan jo prøve å legge han litt før om kvelden.

ORIGINAL: **Ly**

Vi hadde urolig unge den perioden hun begynte å stå. Reiste seg med en gang hun hadde lett søvn.
Spiser din fremdeles om natten? Hvis ja, ville jeg kutta det med en gang, det hjalp her. Ellers måtte vi faktisk bare la henne hyle til hun la seg ned igjen....

Mange sier barn sover urolig hvis de er overtrøtte... Kan jo prøve å legge han litt før om kvelden.

Tusen takk for svar! Han spiser fortsatt 1-2 ganger om natten ja. Litt skeptisk til å slutte med det da det hjelper så mye på melkeproduksjonen min. Jaja, satser på han roer seg igjen om ikke lenge da, prøver å la han være så aktiv som mulig om dagen så lenge
[:)]

Back
Topp