Soveposisjon

Mausile

Flørter med forumet
Jeg har det siste året tror jeg begynt å sove halvveis på magen, gjerne med det underste benet utstrekt og det andre kneet liksom høyt inn mot kroppen. Jeg våkner i denne stillingen rett som det er, til og med nesten mer over på magen, og føler veldig trykk eller press mot nederste del av magen. Er ikke vondt, men blir veldig stressa for at det skal være ubehagelig eller skadelig for spiren. Jeg sover med en pølsepute mellom knærne, men den ender gjerne opp på et helt annet sted. Noen ganger ligger den inntil og trykker mot magen. Flere som gjør dette, eller som har litt peiling på det?

Jeg har alltid foretrukket å sove på magen, og leste meg ganske mye opp på dette med sovestillinger da jeg var gravid første gang, trente på å ligge på side og rygg, osv.

Greia er at du ikke kommer til å klare å ligge på magen etterhvert uansett, og før det punktet kommer er det usannsynlig at du med sovestilling alene får til å gjøre noe som er til skade for fosteret. Pølsa er til god hjelp, spesielt seinere i graviditeten, men selv da vil du oppleve at du våkner i 'feil' stilling i ny og ne. Det greie med å bli stor og ukomfortabel er at kroppen sier ifra ganske raskt om noe ikke er optimalt, så det skal godt gjøres å sove i feil stilling så altfor lenge :laughing002

Back
Topp