Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har brukt de til oktober og desember baby med ullpysj. Prøvde å bruke en utedress / pose med armer på desemberbabyen. Men den ble for varm. Og ikke minst keitete å ta av og på ved amming. Har kjøpt en i flis på zalando med armer til marsbabyen. Men vi holder en jevn temperatur på ca 18 grader og ingen åpne vinduer på soverommet.Takk for svar Er de fra IKEA varme nok på vinteren?
Har kjøpt både dyne, og litt ulike soveposer, så skal eg sjå det litt an mtp ke babyen sover best i & hennes temperatur.
Har pakket det ned, skal snart åpnes, har vært flytting på gang her. [emoji50] Men sånn eg hugser så var det noken tynne-ish fra GAP så eg vil bruke ullpyjamas under som nevnt over & så har eg ein tjukkere ein som eg kjøpte i butikk. Barnas Hus kanskje? #dårlighukommelse. Har og noken tjukke som er arvet fra min mor som me skal bruke.[emoji122] Syns det virker så fint med soveposer, og dei er jo så søte ikkje minst.Har du lyst til å dele hva slags soveposer du har kjøpt?
Ser at LUB anbefaler å ikke bruke sovepose...
Ser at LUB anbefaler å ikke bruke sovepose...
Skal se om jeg finner igjen. Leste om «hvordan forebygge krybbedød» igår og da dukket det opp... Men som sagt skal se om jeg fonner igjen. Ingentkng er bedre enn om jeg leste feil.Hvor har du det fra? Fra lub sine sider: https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedød/sørg-gode-pusteforhold
Der står det helt klart at sovepose kan være et godt alternativ til dyne, om man unngår typen med knapper og lange snører.
Sitat:
Sovepose / nattpose
Sovepose/nattpose med hull til armene kan være et greit alternativ til en lett barnedyne. Disse posene anbefales i noen land (bl.a. Tyskland og Nederland) for å forebygge krybbedød. En fordel med sovepose er at babyen ikke risikerer å få dyna over hodet, noe som kan føre til at det blir tett og varmt og dårlige pusteforhold. Med en liten lett barnedyne tilpasset barnets størrelse slik som er vanlig i Norge, skal uansett ikke dette være en fare, det er verre med de tyngre teppene etc som er mer vanlig i andre land. Men om man har en baby som har lett for å få dyna over hodet, eller babyen har lett for å sparke av seg dyna slik at det blir for kaldt, kan en nattpose være et godt alternativ. Det er for øvrig viktig at det ikke er noen knapper eller lengre snører på posen som kan utgjøre risiko.
Fort gjort Det hender selv de besteDer fant jeg det! Jeg har blandet i teksten. sånn går det når man ligger og leser ting i halvsøvne! Hehe.