Sovepose til baby

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Gutten min har nå begynt og være høyt og lavt i senga si, noe som resulterer i at ikke får sove, og bare ligger og kaver..

Så da tenkte jeg på en slik sovepose da, men har ikke så veldig lyst til å binde han fast, så tenkte jeg bare skulle kjøpe sånn som ikke er til binde fast, men vil han fortsatt klare å rulle seg rundt på magen og reise seg da eller?

Poenget er jo at han ikke skal klare å reise seg og komme seg over på magen da, men hvis det er vanskeligere med den posen på så er det jo ikke sikkert han gidder da..

Jaja får bare prøve å se åssen det går[:)]

Der var det mange fine ja[:)]
Men hvordan fungerer di da?  For slike poser er vel nesten bare for at ikke de skal sparke av seg dyna eller? Dem klarer vel fortsatt og rulle seg rundt osv?  Eller er det hemper til å feste i senga?

Og hva betyr tog?

Her reiser hun seg selv om hun har pose på.
Var ikke mye til hindring når hun virkelig ville opp.

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Der var det mange fine ja[:)]
Men hvordan fungerer di da?  For slike poser er vel nesten bare for at ikke de skal sparke av seg dyna eller? Dem klarer vel fortsatt og rulle seg rundt osv?  Eller er det hemper til å feste i senga?

Og hva betyr tog?

Det er en helt vanlig sovepose, men den har en genial ekstraknapp over glidelåsen som dras ned mot fotenden. Slik at ikke barnet fikler opp glidelåsen selv. Posen er beregnet for barn som sparker av seg dyna, man kan ikke feste barnet fast i senga. Barnet kan fortsatt snu seg slik det vil om natta uten å bli kald. Vi har brukt denne type pose siden lille frøken var 4 mnd gammel, hun klarer å reise seg opp i posen og gå rundt i den....hehe...nå vel og merke, snart 2 år gammel. Vi bruker den mest fordi vi ikke vil at hun skal klatre ut av sprinkelsenga og fordi hun sparker av seg dyna.

Med TOG menes tykkelse. TOG 2,5 er bra for norske fohold. Du får også med et termometer med posen som du kan henge på veggen. Der får du forslag til hvor mye eller lite klær barnet skal ha på seg under posen. Vi har en pose for vinterbruk og en for sommerbruk. Men det går helt fint å bare bruke TOG 2,5. Vi har er kjempefornøyd med GROBAG produktene, har både soveposer, pysjamas, bodyer og nattlampe m/termometer. [:)]

Du får kjøp GROBAG i et par nettbutikker i Norge også, Bare søk på Grobag sovepose på kvasir, så dukker det opp et par treff.

Okei, takk for svar, masse nyttig informasjon der.
Selvom jeg helst skulle hatt noe så han ikke fikk snudd og reist seg om natta da, men han sparker ialelfall ikke av seg dyna med en sånn da om ikke annet[:)]

Back
Topp