Sovepose på natten, når og hvilken?

NyLykke

Flørter med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Baby sover med pledd og dyne om natten, men vurderer å begynne med sovepose. Noen som bruker pose og har erfaring? Når passer det å begynne med pose, og har noen en pose å anbefale?:confused004

Vi har brukt pose fra første stund med begge våre. Det er aldri for tidlig, men kan være vanskeligere om ungen er større og vant til noe annet.

Vi har brukt fra ikea og hm. De er både billige og gode. Veldig greit å ha minst to mtp bleiesvikt og gulp.

Vi kjøpte et dyr dunpose, som ble brukt én gang.. den ble alt for varm. Mye lettere med tynnere pose, og så heller ha ullpysj og sokker på inni om det er kaldt i rommet.

Vi har brukt pose fra første stund med begge våre. Det er aldri for tidlig, men kan være vanskeligere om ungen er større og vant til noe annet.

Vi har brukt fra ikea og hm. De er både billige og gode. Veldig greit å ha minst to mtp bleiesvikt og gulp.

Vi kjøpte et dyr dunpose, som ble brukt én gang.. den ble alt for varm. Mye lettere med tynnere pose, og så heller ha ullpysj og sokker på inni om det er kaldt i rommet.

tusen takk for svar:happy:
Da tror jeg jeg skal gå til innkjøp av et par stk å se om det funker :)

Brukte pose på første for 11år siden. Men da begynte jeg for at han ikke skulle snu seg, med strikk på sidene. Vet ikke hva tankene er rundt å ha strikk som forhindrer snuing nå, det er så mange nye meninger og måter å gjøre ting på.

tusen takk for svar:happy:
Da tror jeg jeg skal gå til innkjøp av et par stk å se om det funker :)

Brukte pose på første for 11år siden. Men da begynte jeg for at han ikke skulle snu seg, med strikk på sidene. Vet ikke hva tankene er rundt å ha strikk som forhindrer snuing nå, det er så mange nye meninger og måter å gjøre ting på.
Det er ikke anbefalt å binde dem fast. Når de er gamle nok til å snu seg selv, er det bare å la dem få lov.

Baby sover med pledd og dyne om natten, men vurderer å begynne med sovepose. Noen som bruker pose og har erfaring? Når passer det å begynne med pose, og har noen en pose å anbefale?:confused004

Vi bruker kun sovepose siden vi kom hjem fra sykehuset. Jeg kjøpte den i Tyskland. Der frarådes all bruk av pledd/dyner pga kvelningsfare. Nå som jeg ser hvor mye han sparker og kaver hadde det uansett ikke fungert med dyne.
Jeg kjøpte et tysk merke Alvi Baby-Mäxchen som består av en ytre sovepose uten ermer og en indre omslagssovepose med ermer. Avhengig av årstid bruker man begge pluss/uten pysj eller kun den ytre. Er veldig fornøyd. Sydde også en basert på målene til den ytre.
Tror de kan bestilles på amazon.

Back
Topp