Sovepose/nattpose

Mamma'11og'14

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Poden har i lengre tid sparket av seg dyna om nettene, og til nå har jeg brukt voksiposen til han. Men den er for varm så jeg må finne en annen løsning. Så, dere som har nattposer/soveposer - hvilken har dere, og hvordan er de i størrelsen? Poden er lang, så jeg vil ikke kjøpe noe som bare kan brukes en liten stund :)
 
Vi har brukt nattpose lenge. Hadde først Stokke sin, men da den ble for liten så kjøpte vi Odenwälder nattpose i dun. Superfornøyd! Vi har brukt den siden før jul, og den holder lenge til. Den er 90 cm lang, og har to lengder på knappene, så den ikke blir for vid under armene (Stokke sin 0-6 mnd var for kort før mini var blitt 3 måneder). Mini er også veldig lang, 72 cm allerede ved 6 måneder.
Dunposen er verken for varm eller kald og blir ikke klam. Men er en fordel å ha tørketrommel når den vaskes for å få slått ut fjærene igjen.
 
Jeg kom over nattpose på nameit, kosta bare 150 tror jeg. Den er ganske tynn da, av bomull, men man kan fint ha teppe eller dyne over, og her bruker mini ofte ullpysj og da holder han seg varm selv om han skulle dra vekk teppet. Vi har 74/80, tror det var største str. Han er lang men kan vel bruke den et par mnd til.
 
Vi bruker de fra IKEA. Veldig fornøyde med dem
 
Skulle gjerne kjøpt på ikea (har sett de på nett) men det er så langt unna. Skal sjekke ut nameit og odenwälder, takk for tips :)
 
Back
Topp