Sovepose eller dyne?

Bkno5123220

Andre møte med forumet
Jeg lurer på hva bør baby sove med av sovepose eller dyne, i og med at h*n blir født på sommeren, så er det jo fare for at det er varmt. Vurderer sterkt sovepose, men hvilken er isåfall god for et sommerbarn. Er så redd h*n skal bli for varm eller fryse. Førstegangs forresten :cool:
 
Til første brukte vi en lett babydyne i starten, også gikk vi over til nattpose når hun begynte å bevege seg mer. Var alltid så redd for at hun skulle få dyna over hodet,så nå har vi kjøpt inn nattpose i liten størrelse også slik at nok bruker det fra start nå med lillegutt :)

Vi har de fra H&M, fin pris og liker at det er ulike størrelser og glidelås på siden. Er vanligvis ikke så fornøyd med klær fra H&M, men soveposene liker vi godt. De har holdt seg fine etter sikkert tusen ganger i vaskemaskinen (førstemann var en gulpe og tissegjennom-maskin!)


Også må man jo bare kjenne an temperaturen, vanskelig å komme med noe fasit der :) Er det varmt kan man jo droppe enten pysj eller posen, eller bruke bare et lite helseteppe over.
 
Vi elsker soveposen her i hus! Bruker også dyne over soveposen når det er kaldt. Om sommeren brukte jeg soveposen(spørs hvor tykk posen er) eller ett lett teppe etter hvor varmt det var på soverommet. Fikk litt skrekken av dyna når lille frøken fikk dratt dyna over seg og ikke fikk den av og jeg våknet av at hun gispet etter pusten når jeg tok av dyna, men da var hun såpass liten at det var bare gripe refleksen som hadde gjort at hun dro den opp tror jeg.
 
Sovepose!!! Beste tingen noensinne. Startet med dyne til førstemann. Når ho var noen dager gammel fant vi ho under dyna med hodet og fikk panikk. Hadde fulgt alle rådene også.. noen babyer er urolige. Med alle sammen nå, så bruker de sovepose til de er 3 ca :happy: Genialt! Aldri mer dyne for småttiser her i hus :joyful:
 
Jeg har lurt litt på det samme. Har foreløbig bare kjøpt sovepose da jeg har hørt at det kan være lurt på sommern. Tenker å ha pysj under og dersom det er dager hvor det skulle bli litt kaldere kan man vel bare legge over et tynt teppe.
 
Jeg får en sovepose fra easygrow i bareslgave har jeg fått høre. Men kjøpe en fra hm også.
 
Til første brukte vi en lett babydyne i starten, også gikk vi over til nattpose når hun begynte å bevege seg mer. Var alltid så redd for at hun skulle få dyna over hodet,så nå har vi kjøpt inn nattpose i liten størrelse også slik at nok bruker det fra start nå med lillegutt :)

Vi har de fra H&M, fin pris og liker at det er ulike størrelser og glidelås på siden. Er vanligvis ikke så fornøyd med klær fra H&M, men soveposene liker vi godt. De har holdt seg fine etter sikkert tusen ganger i vaskemaskinen (førstemann var en gulpe og tissegjennom-maskin!)


Også må man jo bare kjenne an temperaturen, vanskelig å komme med noe fasit der :) Er det varmt kan man jo droppe enten pysj eller posen, eller bruke bare et lite helseteppe over.
Hvilken str har du valgt i den soveposen til å starte med?
 
Her er forresten en liten guide for påkledning som fulgte med posen vår. Det blir jo bare ca, man må jo uansett kjenne etter.

Snapchat-2136120453.jpg
De vi kjøpte fra H&m nå i sommer er TOG 2 og de vi ha fra før i større størrelser er ca TOG 3 :)
 
Jeg har kjøpt sovepose fra IKEA i minste str. Den er tynnere enn H&M sin (TOG 1 vs TOG 2). Begynte med det fra ca 3mnd forrige gang (etter tips fra en venninne) og synes det var veldig fint. Gjorde det enklere å i legge baby tilbake på plassen sin etter amming da hun fortsatt var god og varm og ikke måtte legges ned på kald madrass (vi lagde en slags bed side crib av en spinkelseng hvit vi tok av den ene siden).

Har en i str 74 fra HM som jeg tenkte å bruke til høsten. Eventuelt kjøpe en ny fra HM hvis den fortsatt er for stor når jeg trenger den. Har Easygrow til større barn (1,5år tror jeg). Den var god, men mener å huske at den ikke kunne gå i tørketrommel noe som er upraktisk. Soveposene fra Hm og IKEA holder seg godt og kan tromles og attpåtil er de ganske rimelige.
 
Jeg brukte dyne til de to første. Nå har jeg kjøpt meg noen soveposer og gleder meg til å prøve dem. Realiteten var at barna sparket av seg dynen, fikk den over hodet o.l, sov egentlig ikke ordentlig med den før de var rundt 2,5 år.

Nå har jeg kjøpt sovepose fra Lilleba i str 50/56 og Easygrow i str 0-6 mnd og 3-18 mnd. :)
 
Jeg bruker voksi sine soveposer. Har en for vår/sommer (tror den heter sky light) og en for vinter (urban) :)
Bruker noen ganger et pledd inni alt ettersom temperaturen :rolleyes:
 
Back
Topp