Soveplassene til de små :)

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Jeg er så nysgjerrig! Hvordan ordner dere andre soveplassene til de små nurkene deres?

Som f.eks sengen, vuggen, lekegrinden og vognen?

Her bruker vi babynestet i sengen hans og i lekegrinden (og i vår seng og på sofaen hvis han ligger der). Der tuller vi han inn i teppe, åsså har vi en flanellklut under han. I sengen hans om natten har han også dundynen over.

Vuggen har vi ikke brukt noe særlig enda, men har foreløpig et mykt teppe oppi som vi brer over han. Madrassen virker i overkant hard, er en slik som er dekket av plast, så jeg må finne på noe lurt for å gjøre det mykere. Tips?

I vognen er jeg litt rådvill, dagene har vært varme så til nå har vi hatt madrass, et teppe for å gjøre det lunere og så har vi hatt dyne på han (ikke dun). Har prøvd å finne ut hva slags underlag vi skal ha til dager som ikke er så varme, vi har ikke kjøpt lammeskinn foreløpig, men det virker jo som om alle har det :p Alle jeg spør og over alt jeg leser. Til vinteren har vi Voksi Urban. Dumt at bunnen i den posen er for varm til vår/tidlig høst selv om den er ull..

Sent from my iPhone using BV Forum

Når det gjelder madrassen, så er det bedre at de sover for hardt enn for mykt. De veier jo så lite, så kroppen trenger ikke ha det så mykt.

Jeg har en kurv med saueskinn i uten madrass. Der sover hun om natta. I vogna har jeg babynestet oppi.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har babynestet i vugga i stua og i sofaen. Om natta sover hun i senga med oss, og hun skal visst ligge klint inntil meg med en pupp lett tilgjengelig:p. Var på første trilletur i dag, 11 grader og litt vind. Brukte ikke noe i bunnen av bagen, og hadde fiberdyne og strikka teppe over. Hun var god og varm en time senere;) Det her er min nr 3 og jeg har aldri brukt lammeskinn til mine, da de svetter så grådig når vi har prøvd;)

Babynestet bruker vi i sofaen.
Mykbag som vi bruker oppe i hardbaggen til vogna. - Justerer temp i forhold til været med klær og/eller tepper.
I senga si har vi rulla sammen ett helseteppe og lagt det parallelt med senga sånn at senga oppleves litt mindre ;) her sover han med dyne.

I vogna har vi dyne og eventuelt et teppe, hun sover med meg i senga, er det enkleste med såpass mye amming. Da har hun et teppe rullet som en pølle rundt hodet og egen enkel dyne. Hun ligger i nestet i lekegrinden.. Om kvelden eller når hun er urolig, så blir det mest soving på brystet vårt, bruker da babykokongen som jeg har strikket. ImageUploadedByBV Forum1398891241.291881.jpg

Jeg er så nysgjerrig! Hvordan ordner dere andre soveplassene til de små nurkene deres?

Som f.eks sengen, vuggen, lekegrinden og vognen?

Her bruker vi babynestet i sengen hans og i lekegrinden (og i vår seng og på sofaen hvis han ligger der). Der tuller vi han inn i teppe, åsså har vi en flanellklut under han. I sengen hans om natten har han også dundynen over.

Vuggen har vi ikke brukt noe særlig enda, men har foreløpig et mykt teppe oppi som vi brer over han. Madrassen virker i overkant hard, er en slik som er dekket av plast, så jeg må finne på noe lurt for å gjøre det mykere. Tips?

I vognen er jeg litt rådvill, dagene har vært varme så til nå har vi hatt madrass, et teppe for å gjøre det lunere og så har vi hatt dyne på han (ikke dun). Har prøvd å finne ut hva slags underlag vi skal ha til dager som ikke er så varme, vi har ikke kjøpt lammeskinn foreløpig, men det virker jo som om alle har det :p Alle jeg spør og over alt jeg leser. Til vinteren har vi Voksi Urban. Dumt at bunnen i den posen er for varm til vår/tidlig høst selv om den er ull..

Sent from my iPhone using BV
Forum

Jeg bruker voksi urban selv om det er over 20 grader ute. Bretter den bare ned og ungen har på seg tynn silke/ull.
Ungen min er også veldig varm av seg, men dette fungere fint!

Sover i en kurv sånn moseskurv på vuggestativ om natten, og på dagen når vi er inne..ellers i vogna når vi er ute..
Sover sjelden i vår seng, men det skjer jo det og om man sovner ved amming..

Jeg bruker voksi urban selv om det er over 20 grader ute. Bretter den bare ned og ungen har på seg tynn silke/ull.
Ungen min er også veldig varm av seg, men dette fungere fint!

Er det sant? Endelig svaret jeg ville ha, hahaha. Kanskje vi prøver det i dag da :) Syns bunnen ser så god ut å ligge på så det hadde vært perfekt! Synd det ikke er mulig å koble av dynedelen :/

Han sover i kurv i stua, med vogndyne eller teppe. Om natta sover han i senga si i babynest og i vogna har han saueskinn og dyne eller teppe etter temperatur:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er det sant? Endelig svaret jeg ville ha, hahaha. Kanskje vi prøver det i dag da :) Syns bunnen ser så god ut å ligge på så det hadde vært perfekt! Synd det ikke er mulig å koble av dynedelen :/

Den dynedelen kan glides helt av;) Jeg fikk med forlenger til min og da må jeg glide av hele dyna og ta på en som er større. Du drar fra høyre og glider av på venste når du har den rett foran deg:)

Den dynedelen kan glides helt av;) Jeg fikk med forlenger til min og da må jeg glide av hele dyna og ta på en som er større. Du drar fra høyre og glider av på venste når du har den rett foran deg:)

Ok, takk for tips! Skal prøve igjen da :p

Husk at de små ligger i ro, det som oppleves som veldig varmt for oss er ofte ikke så varmt for de.

Synes det er greit å bruke silke/ull siden det er varmeregulerende :)

Når det gjelder madrassen, så er det bedre at de sover for hardt enn for mykt. De veier jo så lite, så kroppen trenger ikke ha det så mykt.

Jeg har en kurv med saueskinn i uten madrass. Der sover hun om natta. I vogna har jeg babynestet oppi.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Absolutt, men denne virker hardere enn en fast stellepute.. Ikke vet jeg, kanskje helsesøster kan svare i morgen :) skal ha hjemmebesøk.

Her bruker vi babynestet i sengen hans og i lekegrinden (og i vår seng og på sofaen hvis han ligger der). Der tuller vi han inn i teppe, åsså har vi en flanellklut under

Akkurat dette gjør vi også, og nå ligger hun i det i sykehussenga også. Alle her skryter sååå masse av nestet! :)

på KID selger de noe som heter madrassbeskytter m/tisselaken. Genialt :) Madrassen til min ble mye mykere etter å ha fått på den, men ikke FOR myk. Har den under lakenet.

Back
Topp