Soveplass stue

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg hadde Leandervugge til førstemann, men tror ikke den kan brukes til nr to. Tok den ned og hang den opp, og toårigen ville klatre oppi med en gang, er jo en "huske" som henger i taket...

Hva har dere? Lurer på å kjøpe en lekegrind brukt, men vet ikke om det er verdt det? Har babynest, så kan legge det i sofaen, men tenker at storesøster også bruker sofaen mye, så kanskje det blir litt for dårlig søvn der?
 
Vi har kjøpt ei leikegrind som vi tenke bruke litt på soving på dagtid i tillegg til vogn. Er og greit å kunne legge dei ned ein plass dei ligg trygt sånn ellers og, når eg må ha hendene frie til andre ting :) Eg vil ha babynest til å ha i leikegrinda, men har endå ikkje fått tak i eit til tvillingar, håpar det er i boks snart.
 
Babynest i sofa ☺️ Etterhvert vogna når hun blir mere mobil. Gjorde det slik med storesøster også. Funka fint, og heldigvis bruker hun sofaen som den skal, bare sitte i, så det går nok bra ☺️
 
Vi brukte lekegrind til mellomste sine dupper når det ikke var soving i vogna, kommer nok til å gjøre det samme denne gangen.
 
Babynest i lekegrinda! Jeg er nødt til å kunne gå en snabbis på toalettet 3 meter unna, uten å være redd for hva en overivrig storesøster kan finne på med lillebror i mellomtiden :hilarious: storesøster er dessuten en ivrig sofahopper (spesielt siden hun vet hun ikke har lov), så jeg tørr ikke legge lillebror i babynest i sofaen slik jeg gjorde med storesøster. Jeg ser dessuten at hun nok kommer til å bli en veldig hands on storesøster, som vil hjelpe til med alt mulig, så det tryggeste for alle er at han får ligge i fred.
 
Vi har en krybbe som brukes den første tida, og deretter blir det babynest i lekegrinda :)
 
Jeg kjøpte en brukt babydan vugge (ala bildet). Hadde ikke giddet til leilighet, men siden vi skal flytte til hun var det greit å ha sovested siden stua er i etasjen under soverommet :happy:340538.jpeg
 
Vi har en vugge fra tidligere som vi kommer til å bruke til soving i stuen:)
 
Kjøpt lekegrind brukt :) sånn med to plan :)
både for litt skjerming for storebror og katter! Litt mer skjermet oppi der, selvom de sikkert vil være nysgjerrig.
 
Blir enten i vogna, i senga på soverommet, eller i ei vugge vi har stående i stua, fikk denne av noen bekjente.
Har også ei lekegrind evnt. :)

Blir nok ikke nest i sofaen pga vet aldri om hundene hopper oppi :)
 
Lekegrind med babynest.

Fint at baby er ute av rekkevidde for både storesøster og storebror-hund
 
Vi har lekegrind som skal stå i stua. Kommer nok til å sove mest i vogna, men noe i lekegrinda. (Det var i hvertfall de vi gjorde med de to første).

Lekegrind var gull vært da nr to kom og nr en kun var 21 mnd, der fikk lillesøster ligge i fred. (I hvertfall de første mnd, før storesøster plutselig skjønte at det gikk ann å klatre opp i den, men da var jo heldigvis lillesøster blitt litt mer robust).

Vi har faktisk to lekegrinder, trodde vi hadde gitt bort vår til min bror som fikk barn i romjula, og takket ja til å overta en fra et vennepar. Så fant vi plutselig den gamle grinda også...

Jaja, får se hva vi gjør med den, flytter til nytt hus når knøttet er en mnd, mulig vi beholder begge og har en i hver etasje.
 
Slyngevugge som henger i dørkarm.
Henger den opp nå snart selv om termin er om 6 uker. Da blir snuppa på 15 mnd forhåpentligvis vant til den før lillebror kommer ☺️
 
Back
Topp