Soveplass om natten

*englefjes*

Forumet er livet
Hvor sover babyen om natten?

Vår lille skatt sover med oss i sengen vår. Da sover vi godt alle sammen :) mister litt oversikt over ammingen, vet ikke helt når og hvor ofte, men det får heller være.

Hva gjør dere?
 
Det nyeste familiemedlemmet her sover i egen seng på rommet vårt, skal over på eget rom når det blir ferdi pusset opp.
Av erfaring med storesøster sov alle sammen bedre når hun flyttet på eget rom.
Er oppe en tur i løpet av natten og gir mat.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har samsovet med de to eldste også, synes det er koselig jeg :)
de har flyttet på eget rom da de var ca et år :)
 
Samsover vi og, har en ammemadrass fra Dry, veldig fornøyd med den :)

Har seng stående på vårt rom og, lite brukt nå i starten, blir vel mer etterhvert.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sover i kurven sin første del av natten. Fra vi legger oss (vekker alltid å ammer før vi legger oss) til han blir sulten. Så blir det stort sett i vår seng etter det. Da får jeg stort sett sove hele natten selv om jeg må amme. Bare finner frem puppen når han blir sulten. Så sover jeg videre. Prøvde å legge han over igjen i kurven etter amming i starten, men erfaringen min ble at hele seansen tok alt for lang tid til at jeg orka være våken. Når det blir mere rutine på matinga og han spiser raskere og sjeldnere blir det nok å ha han i kurven og etterhvert på eget rom i sprinkelseng. Storebror ble flytta på eget rom da han var 2 måneder. Men da hadde jeg gitt opp amminga og han var veldig var på lyder o.l. så funka ikke være i samme rom som han når han skulle sove.
 
Hun sover i senga sammen med oss, på ammemadrassen sin. Vi legger oss rundt midnatt, ammer da, og så ammer jeg om natta når hun våkner. Hun pleier å våkne ca. 03-04, 06 og 08.
På dagen sover hun ofte i kurven sin på stua. Hun har ikke eget rom, så hun må sove hos oss eller inne på stua til vi eventuelt flytter.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her sover han i egen seng på vårt rom :) har eget rom, men vil ha han nært så lenge vi ammer om natta:) og liker å ha han nær <3


Mh
 
Hun sover i egen seng på vårt rom, best slik.
Ammer ikke om natta(ammer i 23 tiden), hun våkner i 06-tiden som regel.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her ammer jeg 3-4 ganger i løpet av natten, så da havner han automatisk i vår seng. Har en seng til han ved siden av vår, så dumper han bare nedi der når han har sovna om jeg ikke sovner først :-)
 
Legger ho i sin egen seng i 9 tida. Når ho våkner i 2 tida skifter vi bleie og ammer i min seng. Da sovner jeg stort sett, så da får ho ligge hos meg til jeg evt våkner og legger ho i sin seng. Stort sett sover jeg så tungt at jeg våkner først når det er på tide med ny mat ;) Jeg sover i en seng på hennes rom, men etter hvert når det blir litt mer rutine flytter jeg inn til mannen igjen som ligger vegg i vegg. Så får lille gull sove alene på sitt rom. Tenker ho sover best når ho ikke hører lydene fra oss som sover
 
Vi samsover vi, så slipper vi å våkne så veldig til. Gikk fint med storesøster, hun flyttet på eget rom når hun var 6 mnd, uten problemer :)
 
Kam jeg spørre om en ting til dere som samsover? Ligger babyen i midten av senga eller innerst? Kjæresten min kan røre mye på seg, og mer enn én gang har han klemt armen hardt rundt hodet mitt i søvne, når jeg sovner i armkroken hans. Han rykker også alltid til i det han sovner, og da kommer gjerne en arm eller et ben fykende. Han blir veldig lei seg når jeg forteller han hva han har gjort dagen etter. Han trener ganske mye, og det virker som at dette får musklene hans til å trekke seg sammen flere ganger om natta. Han er kjemperedd for å skulle finne på å skade ungen, så han vil overhode ikke ha han i senga når han kommer. Sier han kommer til å legge seg på sofaen om jeg tar babyen i senga. Jeg forstår jo godt at han syntes det er skummelt, men tror egentlig at en blir litt mer var for omgivelsene når det er en liten baby i senga, selv om man sover. Ser for meg at det kan bli slitsomt å ikke kunne ha han i senga også, hvis han blir en storspiser om natta... :/ hva tenker dere?
 
Kam jeg spørre om en ting til dere som samsover? Ligger babyen i midten av senga eller innerst? Kjæresten min kan røre mye på seg, og mer enn én gang har han klemt armen hardt rundt hodet mitt i søvne, når jeg sovner i armkroken hans. Han rykker også alltid til i det han sovner, og da kommer gjerne en arm eller et ben fykende. Han blir veldig lei seg når jeg forteller han hva han har gjort dagen etter. Han trener ganske mye, og det virker som at dette får musklene hans til å trekke seg sammen flere ganger om natta. Han er kjemperedd for å skulle finne på å skade ungen, så han vil overhode ikke ha han i senga når han kommer. Sier han kommer til å legge seg på sofaen om jeg tar babyen i senga. Jeg forstår jo godt at han syntes det er skummelt, men tror egentlig at en blir litt mer var for omgivelsene når det er en liten baby i senga, selv om man sover. Ser for meg at det kan bli slitsomt å ikke kunne ha han i senga også, hvis han blir en storspiser om natta... :/ hva tenker dere?

Vi måtte samsove med storesøster fordi hun klarte ikke holde på varmen . Men mannen min sover utrolig tung. Absolutt ikke mer var selv med små barn så jeg hadde hun på min side. Lå aldri i mellom oss..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her ligger babyen innerst på min side. Jeg våkner av ingenting, så det går helt fint. Mer enn en gang har vi sovnet på sofaen sammen også.
Noen ganger ligger hun litt i midten, hvis jeg f.eks ammer liggende på den siden. Men da må jeg passe på litt. Sambo sover kjempetungt, han hører ikke at babyen gråter engang.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi skal ha en sprinkelseng inntil sengen på min side. Tar av den ene siden og fester den til vår seng med jekkestropper.

Da kan jeg skyve babyen over i egen seng hvis det blir trangt i vår. Vi har barn fra før som sover i midten (vandrer på natta selvom vi bærer tilbake) tror ikke det stopper selvom det kommer ny baby i hus.
 
Har sprinkelsenga stående inntil senga på min side. Og så sover han i babyredet ved siden av meg. Tørr ikke ha han i midten for sambo er fryktelig urolig og sover tungt. I tillegg har vi ei på tre år som kommer inn av og til, og hun legger seg bestandig i midten.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I egen seng ved siden av sengen vår. Men ofte sovner jeg ved amming så da blir hun liggende sammen med oss. Jeg sover veldig dårlig med henne i sengen. Er redd for at mannen skal rulle over henne. Så kommer treåringen tuslende i løpet av natten, og hun vil alltid ligge ved siden av vesla. Det tør jeg ikke, så hun blir stort sett liggende i egen seng.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hun ligger i sprinkelseng på vårt rom. Jeg må sitte for å amme (vesla sovner for fort når vi ligger noe som fører til flere måltider og dårlig tømte pupper) så da gjør det ikke noe at hun ikke ligger i vår seng.
Er hun urolig pga litt luft så har jeg henne hos meg til hun sover tungt og legger henne så over. Sovner jeg før det så legger jeg henne over etter neste mating.
 
Vi har en Babybay maxi-seng. Det er en liten sprinkelseng uten langside og med justerbar høyde på madrassen, og som festes til foreldresengen. Anbefales!
 
I natt sov ho i vugga for første gang! :) Har hatt ho mellom oss fram til nå, fordi ho har bare villet ligge inntil meg, og jeg har trengt å komme litt ovenpå med søvn! Men i går tenkte vi at vi skulle ta kampen; men den uteble! :) Sov godt i redet i vugga, våkna to ganger for mat. Så en vanlig natt! Håper det holder seg!
 
Back
Topp