Soveplass baby

Jgri000

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har planene klare på hvor/hvordan babyen skal sove på starten?
Her blir storebror ca 1,5 år på termin, så driver å tenker noe fryktelig på hvordan vi skal gjøre det da jeg har fryktelig lite lyst til å ha to sprinkelsenger :confused:

Noen som har planene klare på hvor/hvordan babyen skal sove på starten?
Her blir storebror ca 1,5 år på termin, så driver å tenker noe fryktelig på hvordan vi skal gjøre det da jeg har fryktelig lite lyst til å ha to sprinkelsenger :confused:
Vi flyttet vår når han var ca 1 år. Har du plass til å flytte han så anbefaler jeg det:)
Vi kommer til å ha denne på rommet vårt til den er ca 1 år også:)

Vi flyttet vår når han var ca 1 år. Har du plass til å flytte han så anbefaler jeg det:)
Vi kommer til å ha denne på rommet vårt til den er ca 1 år også:)

Storebror ligger på eget rom nå, så i hovedsak er det at jeg har lite lyst til å kjøpe enda en sprinkelseng :rolleyes: Driver å vurderer forskjellige alternativ, men lurer på om det vi havner på er å kjøpe storseng til storebror, så ser vi rundt termin om storebror er klar til å bytte fra sprinkelsengen til storseng, ellers er vi så heldig at vi får plass til sengen ved siden av vår så kan bruke det som en stor "bedside crib" :)
Da bruker babyen storsengen til han/hun begynner å røre mye på seg, så bytter de da :)
Men storebror er en vilter klatremus så er store sannsynligheter for at han kan begynne med storseng når han er 1,5 :hilarious:

Her blir storebror 2,5 år når termin er.vi pusser opp nye rommet hans nå, så skal han få stor gutt seng når han flytter inn dit. Så tar lillesøster sprinkrlsengen hans.

Jeg tenker at tvillingene skal dele seng så lenge det er plass til begge i samme seng, så kjøper vi en til seng når de må ha hver sin. De skal ligge på rommet vårt så lenge de spiser på natta.

Her er planen å ha ammemadrass i vår seng så vi kan samsove, samt ei vugge stående i stua for soving på dagtid. Så kjøper vi sprinkelseng når vi trenger det.

Next2me seng frem til ungen blir for stor også flytter vi over i sprinkelseng. Kommer til å fokusere mye på søvnrutiner fra veldig tidlig så vil helst ikke måtte løfte barnet ut av sengen på natten om ikke jeg må. Synes disse sengene er geniale iom at man på en måte samsover.

Ønsker meg ei next2me, men har sprinkelseng fra storesøster. I stua skal vi få opp hengevugga i taket. Når denne babyen blir større må vi kjøpe større hus. Vi har bare to soverom. Har ei loftstue, men tror ikke storesøster er klar til å flytte opp dit. Man må gå ut av leiligheta vår for å komme dit. Heldigvis bor det bare en annen person i oppgangen vår.

Vi har en arvet vugge som datteren vår lå i på vårt rom fra 0-5 måneder. Tenker å bruke den igjen nå når neste kommer inne på vårt rom igjen. Ved 5-6 måneder flytter babyen på eget rom i sprinkelseng:happy:

Vi har en stor seng som er 210x210, så tenker ha babyen i nestet mellom oss første tiden. Tror dere dette er ok, eller bør den være ved siden av i en egen seng?

Vi har en stor seng som er 210x210, så tenker ha babyen i nestet mellom oss første tiden. Tror dere dette er ok, eller bør den være ved siden av i en egen seng?
Tror det er greit så lenge alle har egen dyne, og ingen drikker alkohol eller røyker... syns å huske jeg leste det fra helsestasjonen sist babyperiode.

Her blir han sovende på vårt rom en stund! Fordi vi bare har 2 soverom foreløpig og datteren min blir 7 i november, så hun får ha det ene selv :)

Babyen skal sove i sprinkelseng/bedsidecrib på vårt rom, også har jeg en kurv som går i arv i familien som vi skal ha i stuen. Den har min mamma lagt i ❤️
På rommet vårt blir han sikkert det første året, også får vi se hva vi gjør. Har lang erfaring med p ha barn på soverommet, yngste lå på vårt rom til han var 5,5 siden vi ikke hadde nok soverom i leiligheten vi bodde i før:hilarious: nå har vi nybygd hus og nok soverom, men det fjerde soverommet fungerer som kontor akkurat nå. Så enten ryker kontoret, eller så må vi ta av stue eller loftstue og lage soverom der. Jeg har ikke så lyst til det, så satser på at vi er i gang med garasje etterhvert og at vi kan lage til kontor over garasjen. :)

Back
Topp