Sovenekt!

Sasty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Novembergull 2017
MayDay2021
Jeg blir sprø!
Hun vil ikke sove! Hun er helt utslitt, men bare kaver og styrer.... sovner og sover kun oppå meg, og da kun i 30-40 minutter. Det her er 3. Duppen hennes i dag og jeg vet ikke om jeg tørr legge henne fra meg...
Vaska jeg baska i går står fortsatt på vaskeriet, jeg får ikke spist så blir skikkelig grinete, og kjøkkenet ser sånn halveis ut da jeg ikke har fått rydda skikkelig der på et par dager!
Flere med sovenekt?
 
Ja, sånn er det her også! Syns det virker som ho er redd for å gå glipp av noe. Slitsomt ja, og så får man som du beskriver, ikke gjort noe hjemme. Igår fikk jeg faktisk ikke vært på badet engang.. Håper det bare er for en liten periode!
 
Er nok bare for en periode ja :) virker på meg også som at hun er redd for å gå glipp av noe... kombinert med behov for masse nærhet. Får bare prøve å slappe av... har ikke hatt mange sånne perioder..
 
Mi stritter veldig i mot søvn på dagtid og har vært sånn nesten hele tiden. Hun er tydelig trøtt, men må liksom kjempe i mot hver gang. Har måtte trille henne i vogn opp til en time og så sover hun som regel maks 30 minutt. I dag nektet hun plutselig å ligge i vogna, men sovnet i bæreselen (noe hun aldri gjør). Veldig slitsomt, men hun sover godt om natta. Har liksom tenkt at det går seg til, men nå er hun straks 6 mnd og det er enda slik. Har hatt noen bedre perioder innimellom da.

Er veldig nysjerrig av seg, men hun blir jo så trøtt når hun bare skal være våken. Må liksom bysse og bære i et mørkt rom for å roe henne ned, men hun sliter med å finne roen til å sovne på egenhånd :/
 
Jeg blir sprø!
Hun vil ikke sove! Hun er helt utslitt, men bare kaver og styrer.... sovner og sover kun oppå meg, og da kun i 30-40 minutter. Det her er 3. Duppen hennes i dag og jeg vet ikke om jeg tørr legge henne fra meg...
Vaska jeg baska i går står fortsatt på vaskeriet, jeg får ikke spist så blir skikkelig grinete, og kjøkkenet ser sånn halveis ut da jeg ikke har fått rydda skikkelig der på et par dager!
Flere med sovenekt?
La henne sove i bæretøy. Kjøp en god bæresele og du får spist og gjort ting mens hun sover.
 
Er det å forvente at de skal sovne på egenhå
La henne sove i bæretøy. Kjøp en god bæresele og du får spist og gjort ting mens hun sover.

Hun sover ikke i bæreselen. Hun bare våkner og lurer på hva som skjer ;-)
 
Sånn har vi hatt det siste 2 ukene ca!
Vært litt bedre siste 2 dagene, men sover ikke like lange dupper på dagtid lenger [emoji57]
6. Utviklingstrinnet visstnok.
Er til å klikke av, men må vel bare holde ut - og sette andre ting til sides når deg står på som verst.
 
Er det å forvente at de skal sovne på egenhå


Hun sover ikke i bæreselen. Hun bare våkner og lurer på hva som skjer ;-)

Mi sover heller ikke noe godt i sele lenger, blitt for stor og nysgjerrig på det som skjer rundt henne...
 
Er det å forvente at de skal sovne på egenhå


Hun sover ikke i bæreselen. Hun bare våkner og lurer på hva som skjer ;-)
Hehe, sånn er det her også nå. Prøvde å putte henne i selen i håp om å få laget middag mens hun sov, men ungen har vel aldri vært så våken som da. [emoji23]
 
Hehe, sånn er det her også nå. Prøvde å putte henne i selen i håp om å få laget middag mens hun sov, men ungen har vel aldri vært så våken som da. [emoji23]

Haha <3 kjenner til den! Det går vel over.. jeg skulle bare hatt tid til å lese til eksamen....
 
Hatt sovenekt siden hun var 3 mnd mi.. I dag måtte jeg være litt hard, for hun var overtrøtt og da blir det alltid gråt når hun skal sove, tok henne opp x-antall ganger og trøstet, likevel hikstet hun litt når hun omsider sovnet. Fikk helt vondt i hjertet mitt, selv om hun ikke gråt og smilte litt før hun sovnet. Neste gang gir jeg puppen!
 
Leser over alt at man skal prøve å lære de av ned å sovne med puppen,og vugging for å sove. Men kjenner jeg gir en stor f**n i det akkurat nå:p Det viktigste er at han sovner sånn at jeg ikke blir totalt utslitt.
 
Leser over alt at man skal prøve å lære de av ned å sovne med puppen,og vugging for å sove. Men kjenner jeg gir en stor f**n i det akkurat nå:p Det viktigste er at han sovner sånn at jeg ikke blir totalt utslitt.
Pøh, hvis det tar 5 minutter med byssing og 2 timer uten, så er det et jævlig enkelt valg for min del! [emoji38] Det kommer til å gå seg til av seg selv til slutt, har aldri hørt om noen som bysser skolebarn. [emoji12]
 
Leser over alt at man skal prøve å lære de av ned å sovne med puppen,og vugging for å sove. Men kjenner jeg gir en stor f**n i det akkurat nå:p Det viktigste er at han sovner sånn at jeg ikke blir totalt utslitt.

Det er vel omdiskutert..:p jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skal sovne på puppen. Beste stedet som finnes å sovne på :)
Slenger meg på remy ;-)
 
Leser over alt at man skal prøve å lære de av ned å sovne med puppen,og vugging for å sove. Men kjenner jeg gir en stor f**n i det akkurat nå:p Det viktigste er at han sovner sånn at jeg ikke blir totalt utslitt.

Alt til sin tid! Om baby ikke er klar for å finne roen på egenhånd og trenger puppen så er vel ingenting bedre enn å gi han det? [emoji6] De er jo tross alt ikke mer enn 5-6 måneder enda og de fleste trenger enda masse nærhet og kos for å finne roen.
Ingen babyer er like - og ingen av oss mødre er like, så følg mammahjertet DITT og driiiiiit i alt som står her og der om skrikekurer og at det er fyfy å amme baby i søvn.
 
Back
Topp