"Sovende" fødder/hænder under graviditet

Danskeren

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Hei! Synes ofte mine fødder eller hænder begynner at "sove", hvis jeg sitter/ligger i nogle stillinger for lenge, er det vanligt? pga. ens blodomløp mens men er gravid eller? :)

Synes de sover mye oftere nå, men før jeg blev gravid.

Hei! Synes ofte mine fødder eller hænder begynner at "sove", hvis jeg sitter/ligger i nogle stillinger for lenge, er det vanligt? pga. ens blodomløp mens men er gravid eller? :)

Synes de sover mye oftere nå, men før jeg blev gravid.

Det er en tilstand/syndrom man kan få i svangerskap som gir det. Og nå kommer jeg såklart ikke på hva det heter, men dukker sikkert opp noen her som husker :)

Edit og det går over når du har født

Det er visst ganske vanlig har jeg fått erfare. Jeg har det samme, kun i hendene, men håper det forsvinner etter graviditeten. Det begynte som prikking, nå er det direkte vondt til tider, spesielt om morgenen. Prikkingen går som regel over når jeg beveger meg, må opp og gå :)

Jeg har hatt det i hvert svangerskap, vil bare si at for noen kan det ta mnd etter baby er født før det går over igjen. Bare så man ikke bekymrer seg :-)

Jeg har hatt det i hvert svangerskap, vil bare si at for noen kan det ta mnd etter baby er født før det går over igjen. Bare så man ikke bekymrer seg :)

Det var godt å høre. Jenta vår er 3 uker nå, og jeg har fortsatt vondt pg.a dette i både hender og ben.

Det er visst ganske vanlig har jeg fått erfare. Jeg har det samme, kun i hendene, men håper det forsvinner etter graviditeten. Det begynte som prikking, nå er det direkte vondt til tider, spesielt om morgenen. Prikkingen går som regel over når jeg beveger meg, må opp og gå :)

Okay, tusen takk! Håber også det går over, er heldigvis ikke vondt for meg :)

Back
Topp