Sovemedisin

RedElf

Elsker forumet
Jeg har slitt med søvnvansker i snart 1 år. Skal snart på konsultasjon på A-hus og fastlegen håndterer dette på en god måte.
i dag ha jeg vært hos legen. Jeg er veldig sliten. Desember er gjerne ikke en måned som er greit å gå igjennom uten sønv. Mye å gjøre i barnehagen der jeg jbber og mye på familiefronten her hjemme.
Så i dag fikk jeg sovemedisin av legen. Jeg er generellt veldig skeptisk til medsiner, men jeg har hentet den ut fra apotek. Nå sitter jeg her og leser litt og slik som legen sa så virker den ganske ufarlig.
Medisinen jeg har fått heter Vallergan og jeg skal ta 10 mg 2 timer før leggetid. Noen som har erfaring å dele?

Jeg har brukt Vallergan et lite års tid (for mange år siden). Jeg sovna som en stein, var omtrent som i koma, og var egentlig like trøtt dagen etterpå (de er veeeldig sløvende). [&:] Men, jeg sov i hvert fall! [:)]

har gått på den tidligere, men glemt effekten... syns det var "hardt" å begynne på 10mg.. jeg tar innsovingstabletter av og til - 7,5 mg og da deler jeg i tillegg tabletten i to - og det holder i massevis..

men ikke start med å dele/gjøre andre ting før du har tatt det opp med legen..
ville testet den ut i natt - sett hvodan du følte deg i morra, og du hadde veldig hangover så kan det hende du kan redusere dosen - men igjen - ikke gjør noe uten å snakke med legen

disse går under mine faste medisiner nå siden jeg sliter så innmari med å sove. Sliter med å få sove og når jeg endelig sovner, våkner jeg hele tiden, hver gang jeg snur meg (som er veldig ofte)

Det står at man skal ta 1-3 tabletter en time før sengetid men jeg sliter så mye at de ikke virker etter en time, tar de derfor i 19 tiden hvis jeg legger meg 22-23 tiden.. Som sagt tidligere er de veldig sløvende og man føler seg sigen hele dagen etter også.

Jeg syns de er veldig gode å ha, klarer meg ikke en uke uten.. da sover jeg bare 1-2 timer i løpet av en natt [:-] Slitsomt...

Back
Topp