Sovemedisin

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Noen her som bruker/har brukt det?

Jeg har ikke sovet skikkelig på 1 år. (våkner opptil hver time om natten, og bare drømmer og roter)
Jeg fikk sovetabletter hos legen, men føler virkningen har redusert seg.

Noen som har erfaring med dette? Hvor lenge gikk dere på de, og hva gikk dere på?

Jeg har brukt noen tabletter som ikke er sovemedisin egentlig.

Hva har du fått, og hvilken dose bruker du? Hvor lenge har du brukt de?

jeg har gått på Truxal,remeron,apodorm,imovane,stilnoct,vallergan,circadin og sikkert flere jeg ikke kommer på.
Hva lurer du på?[:)]

jeg har brukt Circadin i perioder, de har fungert fint for meg!

Jeg har fått hevet etter meg, men ikke tatt.. Så hold oss gjerne oppdatert i tilfelle jeg må bite i det sure eplet snart..

Jeg har hatt imovane her hjemme og fått andre typer på sykehuset. Jeg har ikke hatt noe særlig virkning av dem. Har ligget våken natte gjennom selv om jeg har tatt sovemedisin. Nå har jeg fått melantonin som ikke er en sovemedisin, men kroppens eget søvnhormon. Jeg blir trøtt av det, men sove ikke godt likevel..

ja.. var vel lite hjelp i meg i grunnen[8|]

Oisann.. Her virker det som det var litt informasjon å hente!![:D]

Jeg fikk først Sorbil... gikk på 15 mg daglig. (ca 3 uker)
Så fikk jeg Zopiclone... 2 uker.. 7,5 mg. Virket ok første uken.. men virket dårligere og dårligere 2. uken.
Så fikk jeg Apodorm.. 2,5 mg.. Den tok jeg igår.. Og jeg hadde den dårligste natten på lenge...

Jeg lurer igrunn på alt...[8|]
Legene er jo så gniene med informasjonen.. Og mener at dersom sobril og zopiclone ikke funker, så er det ikke håp for meg... Og da blir jeg rimelig desperat.
Itillegg så skal man jo ikke gå på de forskjellige medisinene mer enn 2-4 uker, og ehhh.. Ja.. Nå har jeg jo holdt på i 5 uker...[&:]

ORIGINAL: forvirretmor

jeg har gått på Truxal,remeron,apodorm,imovane,stilnoct,vallergan,circadin og sikkert flere jeg ikke kommer på.

Hva er forskjellen på dem? Og hvordan har dem virket på deg?

Zopiclone 7,5 mg har jeg brukt nå en mnd.
begynte med hele piller og nå klarer jeg med med halve.

Men klarer man ikke slappe av og slikt så fungerer ikke en shit.
Da må man kansje "lære" å sove.

Det jeg har prøvd litt er å puste med magen, trekke luften inn i nesa og ut av munnen.
Jeg begynner en til to timer før jeg skal legge meg å gjøre dette med gjevne mellomrom.
Så gjør jeg meg klar for kvelden, tar på meg kose tøy. Slår av litt lys i stua, finner en bok og leser litt med en kopp te uten koffeen. Så går jeg på bade, steller meg. pusser tenner og alt som følger med. børster håret. Men tar sovepillen med en gang jeg kommer inn på badet. så den får litt virknings tid mens jeg holder på der. Tar med meg boka i senga eller et spill på mobilen. blir trøtt og legger meg til for å sove.
Dette har virka bra de dagene jeg ikke er for annspent. Men når jeg er helt spent i kroppen og skjelven. da blir søvnen dårlig uansett hva jeg gjør.

ORIGINAL: lykkepillen

jeg har gått på Apodorm 5 mg,de sovner jeg av noen ganger,andre ganger bruker jeg en evighet og plutselig er det dager de ikke virker.
Imovane/Stilnoct/Zoplicon har jeg brukt 10 mg av og da sovner jeg,men våkner igjen etter noen timer. (Det skal sies at jeg har hatt alvorlige søvn problemer i maaange år)
Vallergan husker jeg ikke mg,men den henger så sinnsykt i om morran og gir ikke så veldig god effekt.
Remeron slår med dønn ut og jeg sover som en drøm[:D]
Truxal sovner jeg litt senere på ,men når man først sover så sover man greit.
 Circadin er melatonin og fungerer i perioder hvor jeg ikke er plaget.De gjør det i hvertfall lettere å sove natten gjennom og man våkner 100% opplagt,STORT PLUSS!

Btw....
Remeron er angstdempene ,men brukes mot insomnia,Truxal er antipsykotikum ,men testes også ut mot insomnia.

jeg har gått på Apodorm 5 mg,de sovner jeg av noen ganger,andre ganger bruker jeg en evighet og plutselig er det dager de ikke virker.
Imovane/Stilnoct/Zoplicon har jeg brukt 10 mg av og da sovner jeg,men våkner igjen etter noen timer. (Det skal sies at jeg har hatt alvorlige søvn problemer i maaange år)
Vallergan husker jeg ikke mg,men den henger så sinnsykt i om morran og gir ikke så veldig god effekt.
Circadin er melatonin og fungerer i perioder hvor jeg ikke er plaget.De gjør det i hvertfall lettere å sove natten gjennom og man våkner 100% opplagt,STORT PLUSS!

Imovane og Zopiclone er det samme! (zopiclon er virkestoffet i tablettene). Og dette er innsovningstabletter så mange som våkner etter noen timer av disse
Vallergan er antihistamin og ikke direkte sovemedisin(bivirkningen er tretthet) men gir veldig hangover så bør ikke tas sent på kvelden..

ORIGINAL: Theas*mamma

Imovane og Zopiclone er det samme! (zopiclon er virkestoffet i tablettene). Og dette er innsovningstabletter så mange som våkner etter noen timer av disse
Vallergan er antihistamin og ikke direkte sovemedisin(bivirkningen er tretthet) men gir veldig hangover så bør ikke tas sent på kvelden..
Der var en grunn til at jeg nevnte de i samme setning[;)] Tro meg,jeg kjenner disse medikamentene inn og ut[8D]

[:)]

kroppen blir jo vant til medikamentene, så at de får redusert effekt etter en stund er jo helt normalt..
og som noen nevnte over her - imovane og zopiclone er synonympreparater, og er ikke sovetabletter, det er innsovingstabletter.
Om problemet er at du våkner om natten, så er det jo ikke noe poeng å ta tabletter som skal hjelpe deg å sovNe...

Det er mange ting man bør prøve ut før man tyr til det skrittet å ta medisiner, men regner med du har prøvd mye ettersom du allerede har fått det du listet opp.. Sobril er jo ikke akkurat noe man slenger rundt seg fra legers side liksom..

Anbefaler deg - i samarbeid med legen - å droppe medikamenter en stund, og prøve andre alternativer, og så starte opp med medisiner igjen etterhvert om ingenting annet fungerer.

Forøvrig har mannen til venninna mi prøvd melatonin med god effekt. Han måtte faktisk lære seg å sove..

Dere som sliter med søvnen, hvorfor har ikke fastlegen deres sendt dere til søvnspesialister? Syns dere som ikke har fått tilbud om det, bør kreve det ved neste konsulasjon. En annen mulighet er psykomotorisk fysioterapi, hvor en lærer å kjenne kroppen sin og finne måter for avslapning og avspenning, gjerne i kombinasjon med spesialistbehandling. Tabletter er bare en kortvarig løsning på problemet.

Hilsen en som har slitt med søvnen i maaaaange år... I tillegg har jeg hatt hjelp av akupuktur.

Jeg har brukt innsovningstabletter hver dag siden ca 2004... På den tiden så la jeg meg kanskje sånn 22-23 tiden.. var stuuuup trøtt.. men med en gang jeg kom i senga så sa øynene pling! Og fikk ikke sove.. lå og vrei meg til sånn ca 04-05.. og skulle opp kl 06

Har brukt masse forskjellig.. pga at det blir jo vanedannende... og effekten gir seg.. skal jo bare ta 1 imovane feks... men til slutt måtte jeg opp i 4-5 stk for å få sove..

Gikk da over på noe som heter Stilnockt.. men da ble jeg "gal" i hodet.. kunne ringe en venninne. dagen etterpå så husket jeg ikke engang at jeg hadde snakket med henne.. skummelt[&:] Fikk også ryddemani.. så tok noen timer før jeg kom meg i seng etter å ha tatt et par sånne.. jeg så dobbelt.. og ble egentlig skikkelig beruset... Søkte på tablettene., og da viste deg seg at feks i danmark, så brukes de tablettene for å få komapasienter til å våkne opp! Og det er jo egentlig innsovningstabletter.. men skjønte den der med å få de til å våkne også.. pga at jeg fikk ryddemani.. drev med masse helt dusteting midt på natten.. fikk det for meg at jeg skulle gjøre om i stua.. rydde i skuffer og skap.... De anbefales IKKE!

Nå etter en stor neseoperasjon så bruker jeg Abodorm 5 mg.. de funker.. men kjenner nå.. etter litt over 1 mnd bruk.. at 1 stk holder ikke lengre..

Alle sånne sove eller innsovningstabletter er jo vanedannende.. så de vil ikke gi like full effekt etterhvert.. for man må øke.. og det er jo ikke bra

Nå skifter jeg på Abodorm og Imovane...

Føler med deg! Vet akkurat hvordan du har det ! Helt forferdelig!

Håper du finner en løsning på dette[:)]

Back
Topp