Sovemedisin til barn!

ORIGINAL: Labambie

Du har sikkert prøvd det, men hva med samsoving? Det roer svært mange barn bare det å få ligge sammen med foreldrene. Jeg har selv vært i dine sko og det er slitsomt for å si det mildt. Særlig når man jobber 100% i tillegg...

Men igjen, det er helt normalt. Det er bare det at man sjelden hører om det! Man hører omtrent bare om de som sover natta rundt fra de er 4 uker gamle. Ja, det er slitsomt men det er også helt vanlig. Barn forflytter døgnrytmen sin mange ganger de første par årene før det skal gå seg til. Det hjelper jo ikke noe særlig nå, men det blir faktisk bedre med tida.

Hvordan er det med dagsovingen? På tide å trappe ned?

Alle barn har forskjellige behov og rutiner. Det går som sagt over med tiden. [:)] Lykke til!

Samsoving er bare helt håpløst[8D]
Har en mark, som turner i søvne - og da får jo ikke vi sove uansett![:)]
Har prøvd kortere dupper, korte ned til en dupp, sove mer på dagen, osv..
Men ingen effekt[&:] De dagene ho sover veldig lite (hvis vi er avgårde osv), så sover ho
like dårlig som vanlig - selv om ho er såå trøtt[&o]

Så bra du har fått time til kiropraktor så kjapt. [:)]
Nesten så man håper kiropraktoren finner noe å "fikse på", og at det er det som skal til for at jenta di får sove godt. Var ingen enkel avgjørelse å gi jenta mi vallergan. Gikk faktisk flere dager før jeg henta den ut på apoteket. Så håper du slipper unna. Lykke til![:)]

Det er en medisin som heter polaramine 0,01% som trygt kan gies til barn under 2 år. Den er litt mildere, men kan ha like bra effekt på noen. Desverre var ikke min en av de. Gikk fra å våkne ca 1 gang i timen til hvert 10. min de første timene.

Her så sleit vi mye med søvn på jentungen fra så og si dag en, her så var det flerre årsaker til problemmet, feilstillinger i nakken og ryggen som kiropraktor ordnet, da roet ho seg en del skrekk i hvertfall ikke føgne rundt,enda så merket vi at noe plaget henne så vi ble henvist til barnepoliklinikken fikk da astma medisiner først siden de fant ut at ho hadde det. Kom tilbake når jenta var rundt 15 mnd og både mann min, jentungne og jeg gikk så og si i komme,ingen sov ordentelig, vi voksene sov på omgang og vi skulle jo også ta oss av eldstemann. Ble tatt alergiprøver ingenting slo ut, ble bestemt at ho skulle til øre,nese og hals der ble det bestemt å fjerne polyper og sette inn dren. Ble ingen endring i soving samme hva vi prøvde å gjøre,så ble bestemt at ho skulle få vallargan, ho fikk relativ litten dose,men det gjorde så jenta sov natta igjenom , vi trappet ned som avtalt men da begynte vi på igjen samtidig så vi at jenta hadde eksem som kom tilbake osm ahdde vært borte så lenge ho fikk vallargan. Så tilbake til legen og nye prøver slo da ut på katt,men vi ahr ingen katt. Så legen mente at ho reagerte på sikert mer mena t prøvene ikke viste det,så da skulle vi prøve phennamin en periode for å se men den gjorde ingen virkning så da ble det vallargan så nå får ho det fast men det er pga alergi. Ho har ingen hang over som jeg ser en del nevner.Det har ikke jenta her

Så prøv først en ordentelig utredning så evt vurder medisinering hvis de ikke finner noe

Back
Topp