Sovemønster??

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Ok jenter...

Hvordan sover barna deres?
Sover dem mye på dagen? Eller er de stort sett våkne..?

Snuppa har sovet masse de siste dagene. Men i dag har hun hvert våken masse.

Hun våknet kl 09:30 var våken til 15:30
våknet kl 16:30
sovnet igjen 19:30.
Å nå våknet hun igjen kl 20:30

så totalt har hun bare sovet 3 timer på dagen i dag......

Er det lite?
Hun har ikke hvert så mye våken før... [&:]

her går det bare i halltimes dupper. så holder hun seg våken maks 1 time.... føler hun er trøtt hele dagen, men det er kanskje for hun såver så lite om gangen.

så til spørsmålet ditt så vet jeg ikke om det er lite. mi kunne aldri holdt seg så lenge våken, men alle er jo forskjellige. viss hu er fornøyd så er det vell bra [:)]

Han våkner i 6-7 tiden, spiser ca 7, er gjerne våken en time halvannen, sover til ca 10, noen ganger lenger, noen ganger mindre... spiser kl 11. Er våken en time, halvanne, spiser kl 15 ca sover gjerne til ca 17, og er våken, med bare smådubber til vi tar kveldsstellet og siste påfullspupp i 19:30 tiden. Han sover mindre og mindre... men ikke så lengesiden han hadde en dag han sov hele dagen, og jeg måtte vekke han til hvert måltid...

Dagen i dag har vært sånn:

Våknet kl 06.00

(Fikk mat kl 06)

Sov igjen fra kl 06.30-kl 10.00

(Fikk mat kl 11)

Våken fra 10.00-12.15
Sov fra 12.15-12.45
Våken fra 12.45-14.00
Sov fra 14.00-14.45

(Fikk mat kl 15)

Våken fra 14.45-17.00
Sov fra kl 17.00-17.45
Våken fra kl 17.45-19.45

(Fikk mat kl 19)

Sover fra kl 19.45-06.00

Hmm hu her sover egentlig ikke noe mer på dagen, før når hu ikke ville sove på nattan sov hu veldig mye på dagen, men nå har hun bare en soveperiode på dagen og den er på en halvtime til en time. ellers sover hun slike fem minutters lurer:)

Hun bruker ikke sove mer enn 2-4 timer fra kl 07-21. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Idag har det blitt litt mer, men det tror jeg er fordi hun igår bare sov ca 1 timer gjennom hele dagen.

Som regel skjer søvnen som power-naps.

hun er mer våken enn hun sover.... men sover mer enn bare 3 timer da.
hun får mat hver 3-4 timer på dagtid, og sover som regel rett etter mat, i ca. 1-2 timer også er hun våken til hun får mat igjen.

Nå er hun begynt å sover mer på dagtid... hva i alle dager skal jeg gjøre?? Må jo vekke henne hele tiden. bah
Sovner ikke før alt mellom 12 og 4 på natta.
Kan ikke legge henne kl.20 om kvelden, for da våkner hun i 22 -23tiden, og er våken i mange timer!

Her har det også vært sånn at han har sovet veldig lite på dagen..
Vi har alltid hatt han sovende nede i 1. etg i stua der hvor vi er..
Kunne da sove lenge, HVIS han sov på oss, hvis ikke sov han kun 15 min osv.
SÅ i dag prøvde jeg å legge han opp i senga si som står i 2. etg.
Da sov han jammen meg 1 1/2 time, og gjorde dette neste gang han var trøtt også,
og nok en gang sov han 1 1/2 time..!! Det var faktisk ikke mer som skulle til her [;)]

At jeg ikke tenkte på dette før [:)]

ORIGINAL: Kaysa86

Nå er hun begynt å sover mer på dagtid... hva i alle dager skal jeg gjøre?? Må jo vekke henne hele tiden. bah
Kan ikke legge henne kl.20 om kvelden, for da våkner hun i 22 -23tiden, og er våken i mange timer!

Vi hadde det sånn her HELE forrige uke og frem til nå.....
Men i dag har hun bare sovet i 3 timer på dagtid....

i dag har han bare sovet 2 ganger, men har vært overtrøtt til tider da...
Vi sto opp ca 7.45 tok morgenstell og fikk mat, sovnet ca 9.15 og sov til rundt 10... etter det var han våken til ca 17 og sov til rundt 18.30... så sover ikke stort på dagen nei[:)]

ORIGINAL: Mirell

ORIGINAL: Kaysa86

Vi hadde det sånn her HELE forrige uke og frem til nå.....
Men i dag har hun bare sovet i 3 timer på dagtid....

Ja, hun sov nesten ikke på dagtid for ikke så lenge siden. men nå ser det ut som om det har snudd litt igjen

Her går det som oftes i 3-timers bolker der han spiser, "leker" og sover. Siden han fremdeles vil ha mat hver 3.time (kan nesten stille klokken etter han) føler jeg at vi har en grei "rutine" med spisingen, lekingen og sovingen. Jeg har begynt å legge han i vogna i stedet for å ha han i sofaen når han skal sove, og da sover han mye lengre og bedre[:)] Han sover alt fra 15 min til 1 1/2 time - som regel 30-40 min. På en normal dag kan han ha 3-4 soveøkter om dagen.

Dagsovingen er veldig opp og ned, så vanskelig å si.. noen dager sover hun mer enn andre..
Men vi har fast kveldsstell som starter med bading sånn i 20.30-21.00 tiden og deretter mat. Hun er som regel i seng til 21.30-21.45 og sover da til 05.00 ca.. får mat, legger seg igjen og opp rundt 09 og en ny dag starter!

Back
Topp