Soveløsninger

Ho3ne

Elsker forumet
Til dere som ikke har gått for vanlig (sprinkel)seng løsning. Hvordan har dere/planlegger dere å løse sove"utfordringen".
Vi har som sagt ikke plass til noe stor sprinkelseng på soverommet, men har tenkt på noen alternative løsninger. Men vi vil gjerne ha litt innspill og erfaringer fra andre som også velger andre løsninger.

F.eks. bedside crib. Hvilke merker har dere evt erfaringer med, og hva anbefaler dere og ikke?
Hva med vuggeløsninger? Vi har selvsagt sett på stokke mini, men den er litt i dyreste prisklasse egentlig. Har og falt litt for leandervuggen med stativ (da kan vi flytte den mellom rommene). Andre gode vuggeløsninger?

Ellers har vi sett på den Tiny Love Rocker Napper, men tror vel egentlig den blir for lavt ned mot gulvet?
Og den Stokke Bounce'n sleep Daybed (eller hva den heter)?

Leandervuggen men stativ tar stooor plass! Og krever ganske høy takhøyde :) vi har den, men får ikke brukt stativet her i hus, men har flere kroker som vi fester i taket, så kan alikevel flytte den da, men den blir i hovedsak brukt på stuen når babyen kommer. Har også bedside crib'en, og er sålangt veldig fornøyd med den, tar liten plass, og veldig genial med nedfallbar side og låsbare hjul :) så jeg anbefaler heller den, selv om jeg dog ikke har noen konkret erfaring da dette blir første barnet vårt :)

Hadde moseskurv med vugge til forrige og skal ha det nå også. Flyttet på eget rom da hun var 4 mndr. Denne gangen skal vi ha babynest også, så jeg har planer om å ha ham litt i vår seng en stund (gubben er ikke enig). Angrer på at ikke vi hadde jenta vår mer sammen med oss:(

Vi har kjøpt Troll bedside crib til soverommet, der vi har litt begrenset plass. Så har vi en kurv med hjul som vi kommer til å ha i stuen. :) Har også babynest til bruk i sofa og kanskje i sengen. Er førstegangs, så kan jo ikke si så mye om hvordan dette fungerer i praksis enda. ;)

Jeg har kjøpt babyDan angel :) ville ikke ha vuggefunksjon da jeg ikke er så glad i tanken om å vugge i søvn . Så da ble en kurv løsningen på vårt lille soverom :p

Vi har kjøpt moseskurv med stativ. For da kan vi enkelt bære den ned på dagtid hvis vi ønsker der. Når hun blir for stor. Så er rommet hennes klart med sprinkelseng. Men planen er at hun kan sove litt der på dagtid mens vi holder på oppe. Slik at overgangen skal bli lettere når den tid kommer

Takk for gode innspill :) Vi har også babynest, og kommer til å samsove noe. Men vi trenger en annen løsning i tillegg :) Ikke helt enkelt å lande på en løsning :p Men nå har mannen min lovet meg at han skal sette seg ned sammen med meg, å se på litt diverse løsninger og priser :)

Vi har vugge den første tiden, den er liten tar ikke så storplass. Men husker ikke merket.. Kan se om jeg finner utav hvaslags merke det er :-)

Vi har BabyBay, sånn halvmåne seng som settes inntil senga vår.

Men de halvsengene som settes inntil., hvordan sikres de sånn at det ikke blir glippe?

Men de halvsengene som settes inntil., hvordan sikres de sånn at det ikke blir glippe?
Dersom vi går for en slik løsning, så vil den uansett ikke glippe, da rommet er så lite, at den vil ligge i "press" mellom sengen vår og veggen : p
Men noen av de har vel noen overganger du kan feste på foreldresengen? Men jeg har ikke lyst å lage hull i vår dyre seng til mange mange tusen, så om det er eneste festemulighet, så tror jeg ikke det blir bedside crib...

Vanlig gammeldags vugge her, den skal stå på sia sengs :)

Vet ikke hvordan det vil funke, men vi får bare prøve oss frem. Har plass til sprinkelsenga og vogn også på rommet. Så vi får bare se hva som blir det enkleste :)

Dersom vi går for en slik løsning, så vil den uansett ikke glippe, da rommet er så lite, at den vil ligge i "press" mellom sengen vår og veggen : p
Men noen av de har vel noen overganger du kan feste på foreldresengen? Men jeg har ikke lyst å lage hull i vår dyre seng til mange mange tusen, så om det er eneste festemulighet, så tror jeg ikke det blir bedside crib...
Vi har continental segng så jeg ser ikke for meg hvordan det skulle gå. Derfor jeg spør.

Vi har ikke satt opp sprinkelsengeb ennå og kommer ikke til å gjøre det med det første. Bruker vognen de første par ukene tenker jeg :)

Vi har en vanlig, gammeldags vugge vi skal ha ved siden av senga vår (mål 80*40). Den er arvet, mannen sov i den da han var baby ;) Har sett mange nettbutikker som har vugger til omtrent 1000kr :)

Også skal vi ha sprinkelsenga hennes i stua imens som dagseng. Når hun etterhvert skal sove i den (og vi setter ned bunnen) må vi enten få plass til den ved siden av senga vår eller inne på rommet hennes, må nesten se hva vi foretrekker når den tid nærmer seg :)

Vi skal ha sprinkelseng på soverommet, men i stuen blir det so-ro vugge og så har jeg sydd babynest til å ha i sofaen/sengen:)

Back
Topp