Sovebaby

Erin88

Andre møte med forumet
ok, vet jeg ikke skal klage og kanskje tilogmed ikke engang nevne det her men må bare vite om det er andre som har det sånn.
Har en 8 uker gammel datter som sover fra 22,23 til 8,9,10 neste dag. Altså 10+ timer uten mat. Hun har nok tissebleier, er mye våken på dagtid og tar aldri mer enn en times lang lur når hun sover på dagtid. Vekten er og som den skal være. Jeg har hørt om sovebabyer men aldri såååå lenge hver natt. Så bare lurer på om noen andre har det sånn eller om jeg burde begynne å vekke henne for mat en gang om natten.. hun får kun mme forresten.
 
Mi sov gjerne 10 timer uten mat på natta fra hun var ca 2 uker. Før det var det 6-7 timer..hun sov også da 3-4 timers økter på dagtid.

Så lenge bleiene er våte, hun legger på seg som hun skal og er fornøyd når hun er våken er nok alt bra.
Men om du er bekymret så ville jeg tatt kontakt med helsestasjonen :)
 
Eldste her var også slik. Og er det den dag i dag også.
 
Min eldste var også slik, nyt det mens du kan ;)
 
Bare nyt det :) så lenge alt tilsier at hun får i seg nok mat på dagtid, så er det ingen problem å la henne sove :)
 
Mine var og er sånn. Begge fikk mme. Min yngste sov ca 12 timer pr natt når han var 8 uker gammel. Nå er barna 10 mnd og 3 år og de sover fortsatt 12 timer pr natt.
 
Min var også sånn. Sov fra 19.00-07/08.00 uten mat omtrent fra dag 1. Og gjør det enda, nå som han er 2,5 år:)
Fikk også mme
 
Her var førstemann også slik. Så lenge det ikke er nødvendig pga vekt, så var beskjeden fra vår helsesøster at mann ikke vekker en sovende baby. Her sov hun fra 22 til 08. Flere i barselgruppa var forlengst i gang med at natten startet kl 19, men jeg fikk beskjed om at så lenge hun sov hele natten, var det ingen grunn til å flytte på rutinen. Nyt at du kan sove hele natten!
 
Guri malla, man vekker da ikke en baby uten grunn :o nyt set du, men som snart er tre sover fortsatt ikke hele natta ;)
 
Her sov hun rundt fra 3 uker, men frem til 7 uker vekket jeg henne en gang om natten. Jeg var bekymret for matinntak, men hun drakk mer hvert måltid enn sine jevnaldrende, så hun "tok igjen" maten ved større men færre måltider. Helsesøster sa at det var helt OK.
Hun sov gjerne 9-11 timer i strekk til hun var 4-5 mnd, etter det økte det på og hun sov i 12-14 timer, men hun hadde bare en dupp på dagtid og sluttet med dupp da hun var 11 mnd. Fordi hun fikk nok søvn om natten.

Helsesøster sa at hun var frisk, fin, blid og la jevnt på seg så dersom hun trengte det så var det i orden. Men jeg pleide å vekke henne etter 12 timer, jeg tenkte at hun måååå jo egentlig være sulten/tørst..
 
Nyt det:))) mini var slik i tre mnd men har ikke vært slik i 7 mnd:) så kos deg
 
Gutten min var sånn, men jeg fikk beskjed av hs om å vekke han for mat da han var litt "liten". Det skal jeg IKKE gjøre denne gangen (viss jeg skulle være så heldig og få enda en sovebaby)! Etter jeg begynte og vekke for mat falt han inn i et mønster vi fortsatt ikke er ute av og han er snart 2! Våkner ikke for mat da, men sover ikke natta gjennom. Og det viser seg at han bare er litt "liten" (jeg ser jo han er mindre enn de andre, men synes ikke han noen gang har vært direkte liten), han spiser mer enn meg så maten var egentlig aldri et problem :-) så; ikke vekk baby! :p
 
Nyt det, barna våkner om de trenger mat. Om det ikke er ett lite ett som må vekkes vær 3 timer. Har et sovedyr på 1.5 år, som sover to lurer fremdeles en på en halv time. Vekker han da, og en litt senere på 1-2 t. Det virker nesten som om denne ordningen får han til å sove lengere på natten. Vi har prøvd det ut. Da han var liten sov han store deler av dagen også.
 
Min var sånn i starten - nyt det mens du kan, du ;)
 
Fikk sjokk når min da 7 uker gamle lille sov 7 timer i strekk uten å våkne for nattmaten sin :p tenkte jo krybbedød jeg :p
 
Back
Topp