Sove uten å måtte bysses?

ItAmMe

Andre møte med forumet
Min lille prinsesse er nå blitt 5 mnd gammel. Alt går veldig bra, hun går opp i vekt som normalt og alt er bare fryd og gammen. Men hun sliter med å sovne! Hun må nemmelig bysses eller vugges i søvn. Noe annet er helt uaktuelt for henne. Jeg har prøvd å ligge helt inntil henne og gi bare gi hun kos, eller å ha hun på fanget mitt uten å bevege på meg, men da blir hun først småklagete (og vrir litt på seg) og gjør jeg ikke noe med saken så ender det til slutt i hysterisk gråting. Hun må liksom ha den ekstra bevegelsen for å klare å sovne. (dette gjelder på dagen også) På natten går det stort sett greit, for da våkner hun for mat og spiser seg i søvn.. Men hvis jeg ikke våkner og står opp første gang hun sier ifra om at hun er sulten, så blir hun så sinna at hun våkner såpass mye at hun må bysses i søvn igjen etter at jeg er ferdig med å amme..

Hvordan kan jeg venne henne til at hun må sovne uten å måtte bysses eller vugges? Hun må jo etterhvert venne seg av med det på en eller annen måte. Og jeg kan jo ikke bare la henne gråte heller.. Har du noen råd for hvordan jeg kan få til dette?

Kjenner meg ordrett igjen i det du skriver! Har akkurat samme problemer med min 5 mnd gamle sønn! Veldig fortvilende, så hadde vært supert med ett svar!

Sånn har alle mine tre vært og. Det går seg til etterhvert! Jeg ville bare bysset og vogget jeg. Kanskje det er det som skal til?

Back
Topp