Sove ute i vogna

SensommerSpire

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Lillegutt sover ute i vogna nå etter å ha trillet en liten tur. Er 5 dager i dag, men føler jeg må sjekke på han hele tiden.

Når begynner dere med utesoving?

Min lille frøken liker ikke vogna så blir ikke mye trilling eller utesoving dessverre. Prøver litt hver dag, men hun sover maks 10 min :p

Har nettopp vært på tur (8 km). Småen sover enda! Han elsker å sove ute så ser ikke noe problem med det. 3 uker i morgen:)

Åh, ønsker vi hadde den muligheten. Enn så lenge bor vi i blokk og siden fødsel har sola stått på verandaen hele dagen, så ikke mulig å la han ligge ute:(

Hittil har jeg vært ute i hagen med ungen i vogn, i kortere tid om gang. Han har gulsott, så dagslys og frisk luft gjør han godt. Sjekker under nakken ganske ofte, blir sånn i starten :p

Jeg er veldig usikker på om jeg vil la ham sove ute i det hele tatt. Bor i sentrum, og utenfor gatedøren har vi bare fortau. Vi la nytt gulv her for noen uker siden, og da var det en som løp avgårde med sagen vår, mens vi holdt på å legge. En håndsag! Og dette er regnet for å være et veldig barnevennlig område. Det er her alle barnefamiliene bor. Vi har en bakgård, men da må jeg gå rundt hele huset, og selv om det er port inn, er den åpen, så alle kan egentlig gå inn der.
Har sett på "Call the midwife" i graviditeten, og der lot de ungene sove ute i slumstrøket i London. Kanskje de var litt mer avslappet på den tiden.

Min er 10 dager i dag og jeg har latt han sove ute i vogna etter at vi har gått en liten trilletur. Er heldig og har plass til vogna i skyggen rett utenfor kjøkkenvinduet så jeg kan se han. Men samtidig bruker jeg babycall så jeg kan høre han når han våkner.
Må jo si vi er ekstra heldige med været for tiden; rundt 20 grader mot slutten av september er virkelig fantastisk! :) Så slipper vi å kle på alt for mye klær, og vi får en god "vognsovetrening" ;)
Vet det er mange barnehager som praktiserer utesoving i vogn, og syns det er fint om barnet blir vant med å sovne i vogn, seng eller babynest :)

Her soves det litt her og litt der, men baby callen fra forrige mann har sviktet meg, så jeg må skaffe en ny før det blir særlig praktisk å ha henne ute i vogna. Gjør det nå, men må ut å sjekke jjevnlig siden jeg ikke har fungerende baby call...

Min lille sover veldig godt i vogna si, så sover kun i den på dagtid :happy: 2 måneder gammel på lørdag :Heartred
Har babycall.

Fnugg sover veldig godt i vogna, mye dypere enn inne! Vi bor også på bakkeplan, så det fungerer veldig fint. Fikk omsider også somlet oss til å kjøpe babycall og :-)

Mini sov ute i vogna for første gang i dag :) han er 15 dager gammel. Det gikk kjempefint. Godt og lunt i vogna :)

Vesla sov ute i vogna to dager gammel. Men hun ble født den 4. og det var sinnsykt varmt ute. Vi har veranda med skyvedør så slang bare vogna utenfor skyvedøra, så hun var nesten inne :p kort vei fra sofaen og full kontroll. Det er deilig!

Lillegutt sover godt i vogna, men jeg tar han faktisk med inn i vugga når vi er ferdig å trille fordi jeg er så engstelig og vil følge med på temperatur og pust! Han er 8 dager gammel. Jeg skal la han sove i vogna når han blir litt større, jeg er sikker på at å sove ute i frisk luft kun er positivt, men han er jo så liten og fersk enda :-P Må vel tørre å la han ligge en stund i vogna snart...

Back
Topp