Sove ute i kraftig vind

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Hvordan gjør dere det når det er kraftig vind ute og baby/småbarn er vant til å sove ute i vogn?
Åpningen skal såklart ikke dekkes til, hvor mye vind treffer barnet som ligger i vognen? Babycallen fanger opp vinden konstant....
 
Jeg setter vognen inntil husveggen i et hjørne ved mye vind, men jeg tror uansett de er ganske godt beskyttet i vogn. Jeg ville vært forsiktig med å dekke til åpningen med annet enn utstyr som er laget spesielt til vogner for å være sikker på at barnet får nok luft. Har du babycallen liggende like lavt som barnets hode?
 
Jeg setter vognen inntil husveggen i et hjørne ved mye vind, men jeg tror uansett de er ganske godt beskyttet i vogn. Jeg ville vært forsiktig med å dekke til åpningen med annet enn utstyr som er laget spesielt til vogner for å være sikker på at barnet får nok luft. Har du babycallen liggende like lavt som barnets hode?
Ser at jeg leste feil i innlegget ditt, jeg trodde du sa at en kan dekke til åpningen :)
 
Jeg setter vognen inntil husveggen i et hjørne ved mye vind, men jeg tror uansett de er ganske godt beskyttet i vogn. Jeg ville vært forsiktig med å dekke til åpningen med annet enn utstyr som er laget spesielt til vogner for å være sikker på at barnet får nok luft. Har du babycallen liggende like lavt som barnets hode?

Sånn står vogna her også, og på ett lavere platå for å skjerme mer, men det blåser jammen godt fra alle kanter idag.. Stod ute med han litt etter at han sovnet og han virket ikke påvirket av vinden, så da går det nok bra.
Nei, babycallen er høyere og nærmere åpningen for at den ikke skal bli dekket til, så den er mer utsatt for vind, det er jeg klar over. Tror forresten en del av lyden er fra regntrekket som blir blåst på..

Nei, åpningen dekker jeg ikke til :)
 
Jeg drar ut kalesja til det ytterste nivået og setter eventuelt vogna med åpningen inn mot en vegg så slipper det å blåse rett inn :)
 
Tror jeg bare hadde satt vognen inn i gangen jeg da.
 
Da sover han ikke :p Sover kun utendørs denne her...
Det er rart, det der:p Lillegutt her sover også kun ute hvis han sover i vogn. Han kan sove så tungt som bare det, men med ei gang han kommer innendørs i vogna så fyker øynene opp:hilarious:
 
Det er rart, det der:p Lillegutt her sover også kun ute hvis han sover i vogn. Han kan sove så tungt som bare det, men med ei gang han kommer innendørs i vogna så fyker øynene opp:hilarious:

Ja sånn er han her også. Ufattelig tungvint :p men får bare være glad han sover :p
 
Det er det vel bare du som kan se til . Kjenner og ser det om det blåser inn i vogna eller ei, tenker jeg da :)
Litt ly inntil husvegg ol. :)
 
Kan ikke babyen sove inne når det blåser slik da? må på død og liv ikke sove ute hver dag
 
Kan ikke babyen sove inne når det blåser slik da? må på død og liv ikke sove ute hver dag

Jau.. nå har det seg slik at jeg ikke får denne babyen til å sove innendørs da..
 
Satte vognen i vindfanget med ytterdøren åpen. :p

Om du får han til å sovne ute og triller han inn når han sovner?
 
Åffer det? Hva om natten?

Uumh, jeg vet ikke? Du må gjerne spørre han, han er 6 mnd.

Joda, det lille han sover på natten foregår naturligvis innendørs.
 
Satte vognen i vindfanget med ytterdøren åpen. :p

Om du får han til å sovne ute og triller han inn når han sovner?

Det funker desverre ikke, han våkner i det vi triller inn.. det samme gjelder hvis vi triller i byen, går vi inn på en butikk så våkner han.

Men det gikk fint å sove ute idag også. Fikk litt skjerming fra huset, samt stormtrekk og regntrekk på vogna :)
 
Det funker desverre ikke, han våkner i det vi triller inn.. det samme gjelder hvis vi triller i byen, går vi inn på en butikk så våkner han.

Men det gikk fint å sove ute idag også. Fikk litt skjerming fra huset, samt stormtrekk og regntrekk på vogna :)

Hehe, merkelig det der. Så bra det gikk fint med luren. :) Forhåpentligvis slutter han å være så nøye på det etter hvert. :p
 
Hehe, merkelig det der. Så bra det gikk fint med luren. :) Forhåpentligvis slutter han å være så nøye på det etter hvert. :p

Hehe, ja, jeg regner med det vil gå seg til :)
 
Kan ikke babyen sove inne når det blåser slik da? må på død og liv ikke sove ute hver dag
Alternativet er at baby ikke får sovet i det hele tatt hvis man har en slik en (minsten var slik, men har gått seg til) :p
 
Back
Topp