sove situasjonen

Dildall1

Flørter med forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Hei! Jeg og samboer har diskutert litt frem og tilbake men har ikke klart og bestemme oss for om barnet skal sove i egen vugge fra fødselen av, eller om vi skal ha henne i sengen i starten.
Har dere bestemt dere for hva dere vil gjøre? :D

Bedside crib!
Babyen er helt inntil/tett på, samtidig som vi får sengen fri og overgangen til sprinkelseng blir mindre. [emoji4]

Planen vår er at babyen skal ha egen seng. Har hørt om folk som sliter med å få barnet til å sove i egen seng når de skal slutte med samsovingen. Vil helst ikke ha ungen liggende mellom oss til han begynner på skolen :hilarious: Hehe. Tør heller ikke å ha et lite og skjørt spedbarn liggende mellom oss. Er redd jeg deiser en arm i ham eller lignende i søvne..

Vi var helt sikre på at han eldste skulle ligge i egen seng, helt til han viste seg å være tidenes klistremerke-baby. Han sov mer eller mindre oppå oss i flere mnd, for det var da han følte seg trygg. Denne gangen tenker vi å prøve med bedside crib, men er han her like utrygg i starten som storebror, skal han få lov til å ligge inntil oss i stedet. Man får bare se an litt når ungen kommer, tenker jeg :) Noen har det helt fint i egen seng tidlig, andre trenger kroppskontakt så og si kontinuerlig.

Last edited:
Bedside crib de 3-4 første mnd, så sprinkelseng på eget rom. Er planen iallefall, så vi får se da. Funket med førstemann.

Vi har planer om å ha han sovende i egen seng på vårt rom i starten for å venne han til at å sove i egen seng er trygt og godt. Ser for meg at å skulle begynne å sove på eget rom etterhvert er overgang nok. Prøve ihvertfall Dessuten er det praktisk ifht. å stå opp på natta for mating og sånt i starten. Fikk btw et tips som jeg tror jeg skal benytte meg av; ei venninne som nettopp ble mamma syntes at sånne Led lamper(ofte i små dyrefigurer eller lignende) funker veldig bra til nettopp disse nattmåltidene pga dunkelt lys som ikke vekker hverken henne eller baby for mye.. Skal testes

Hei! Jeg og samboer har diskutert litt frem og tilbake men har ikke klart og bestemme oss for om barnet skal sove i egen vugge fra fødselen av, eller om vi skal ha henne i sengen i starten.
Har dere bestemt dere for hva dere vil gjøre? :D

Mitt beste råd er egentlig å ikke bruke energi på å tenke på det. Det du ser for deg trenger ikke være det som blir tilfelle. Hehe! Mine barn har hatt en seng inne på rommet vårt, men alltid endt opp med å sove mesteparten av natten inntil meg, for er bare der de har roet seg.

Må også legge til at man trenger ikke uroe seg over at barna blir avhengig av samsoving og aldri vil sove på eget rom. Vet alle barn er forskjellig, men for de aller fleste går det kjempe fint[emoji4].

Har no en ettåring som sover aleine på eget rom hver natt, og sover gjennom natten [emoji4].

Lar nok denne babyen bestemme selv hvor han trives best også[emoji4].

Mitt beste råd er egentlig å ikke bruke energi på å tenke på det. Det du ser for deg trenger ikke være det som blir tilfelle. Hehe! Mine barn har hatt en seng inne på rommet vårt, men alltid endt opp med å sove mesteparten av natten inntil meg, for er bare der de har roet seg.

Må også legge til at man trenger ikke uroe seg over at barna blir avhengig av samsoving og aldri vil sove på eget rom. Vet alle barn er forskjellig, men for de aller fleste går det kjempe fint[emoji4].

Har no en ettåring som sover aleine på eget rom hver natt, og sover gjennom natten [emoji4].

Lar nok denne babyen bestemme selv hvor han trives best også[emoji4].

Eg er heilt einig! Det kan sjølvsagt være lurt å ha kjøpt seng/bedside crib om ein trur ein skal bruke det, men ein må være innstilt på at det er ungen sine behov som styrer mykje. Vi tok av eine sida til sprinkelsenga og satte den innat vår seng i starten. Det funka bra ein liten periode, før frøkna ikkje sov med mindre ho låg oppå meg.

Nattesøvn har vært urolig og vanskeleg heile vegen. No er ho 2 år og 3 mnd og vi venner ho til å sove i stor seng på eige rom. Enkelte netter går det heilt strålande, andre er det mykje uro. Men vi har eit håp om at det blir nokså stabilt før lillesøster kjem i februar.

Jeg kjøpte egen seng til min første baby. Men hun sov jo ikke med mindre hun sov oppå meg eller ved siden av. Så her ble det samsoving. Det spørs jo helt på hvordan babyen er tenker jeg :) Nå har jeg kjøpt seng som åpnes på ene siden og ligger helt inntil min seng. Finnes ingen fasitsvar barna er jo så forskjellige :)

Hadde bedside crib nå med nr2 og det fungerte veldig fint :)

Bedside crib!
Babyen er helt inntil/tett på, samtidig som vi får sengen fri og overgangen til sprinkelseng blir mindre. [emoji4]
Signerer hvert ord av denne! Veldig enkel overgang til egen seng da, samtidig som at man så og si samsover.. Bare å lirke babyen bort i egen seng, istedenfor løfing ned i en seng.

Bedside crib først, også sprinkelsenga, ogsåå eget rom. Da blir det rolige overganger[emoji5]

Vugge i stua på dagen og sprinkelseng på vårt soverom om natten :)

ååå takk for mange gode tips! Kjenner jeg begynner å lage veldig mye planer og tanker rundt ting som dette. Tror nok vi ender med vugge på vårt soverom men vi får se :smiley-angelic003

Back
Topp