Sove situasjonen første året :)

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
MayDay2021
September To Remember 2022
Hallo alle sammen :joyful:

Jeg lurte på hva dere kommer til å gjøre første året ca ?

Tenker dere vanlig sprinkelseng ved siden av sengen, bedside crib, sprinkelseng på eget rom, samsoving i kun deres seng? :)

Planen er bedside crib ved vår seng i starten, over i sprinkelseng og i eget rom så fort det føles riktig etter 6 mnd. Men det skal sies at det er omtrent samme plan som vi hadde med storesøster og der endte vi opp med samsoving i 1,5 år :p Vi får se hvordan det blir, utrolig hva man gjør for mest mulig søvn :wacky:

Planen er som jeg alltid har tenkt, bedside crib ved siden av sengen min. Men med de to andre har de nektet og for å få best søvn alltid endt opp med å samsove noen år fremover :hilarious:

Her er planen at baby skal sove i denne kurven(se bilde) på våres soverom til hun vokser ut av den, så over i sprinkelseng på vares soverom frem til det føles riktig å flytte henne på eget rom. Blir nok på våres rom så lenge jeg nattammer tror jeg. Før vi kan flytte babyen må storesøster sitt rom nede pusses opp, og hun flytte ned. Så blir mest sannsynlig på denne tiden neste år.

IMG_20210322_143716.jpg

Hadde egentlig tenkt sprinkelseng med en nedsenket side mot vår seng, men det blir så trangt på soverommet, så tror kanskje vi skal kjøpe en bedside isteden :)
Har en typ moseskurv på stativ også, men kommer aldri til å orke å bære den opp og ned hver dag (skal stå i stua på dagtid:p), så ender med med å kjøpe bedside :)

Baserer oss på samme som vi gjorde med storesøster. Bedside frem til hun vokser ut av den, så ca 7 måneder. Da er det inn på eget rom i sprinkelrseng. Har aldri klart liggende amming, så har alltid gått ut i sofaen for å amme også på natten. Så da var det liten forskjell på om hun lå på samme rom eller eget.

Tenker samme som storesøster, bedside i starten, deretter sprinkelseng når han (forhåpentligvis) ikke ammer like ofte på natten og eget rom rundt 1 år :) men helt umulig å vite på forhånd, om han feks fortsatt ammer ved 1 år (storesøster slutta ved 8 mnd) så blir han nok værende lenger!

Hadde eigentleg tenkt å ha sprinkelseng ved sidan av vår seng, men sidan vi då måtte flytta senga heilt i eine veggen, vart eg nedstemt av bf. Så blir bedside crib i staden :)

Her har vi sprinkelseng ved siden av vår seng og kombinerer det med samsoving etter behov. Storebroren flyttet på eget rom da han var 9 mnd, så håper jo på det denne gang også, men man vet aldri:hilarious:

Med jenta i 2013 havnet vi på samsoving selv om dette ikke var planen, denne gangen tenker jeg det bare blir samsoving og ferdig med det :) Har fiksa klar sprinkelseng på vårt rom også, så legger han nok der for å sove lur og for kvelden så havner han vel med oss i løpet av natten.

Samsoving blir det her. Tipper i sånn typ 3-4 år? :p her har vi 3-åringen i sengen fortsatt, og hun har ikke noen plan om å sove hele natten i sin egen seng enda tydeligvis....

Sprinkelseng med ene siden av (som en bedside crib) inntil sengen vår :happy: Storesøster ble på vårt rom til hun var over 2,5 år :hilarious: Jeg elsket det! Så kommer sikkert til å tviholde på han her og så lenge han og vi sover godt :Heartblue

Hadde store planer sist, men det ble det samsoving helt til han flytta inn på eget rom i sprinkelseng rundt 1 år:hilarious:
Har sprinkelsenga inntil vår med ene siden av, og håper lillebror godtar å ligge der, hvis ikke blir det samsoving denne gangen også. Vi gjør det som gir alle best mulig søvn og minst mulig styr med løfting og måtte stå opp for å amme osv :)

Vi har ikke egentlig plass til en trygg plass til babyen i senga i tillegg til oss og jeg har ikke egentlig lyst til å sove ved siden av babyen i senga i tilfelle det skulle skje et uhell. Jeg har planer om å ha ham i en bedside crib. Men her virker det som om alle ender opp med samsoving likevel. Er dere ikke redde for å klemme babyen i søvne? Hvordan samsover dere sånn rent praktisk?

Sprinkelseng ved senga vår. Hvis ungen er som storesøstra si blir det vel samsoving ei god stund.

Vi har ikke egentlig plass til en trygg plass til babyen i senga i tillegg til oss og jeg har ikke egentlig lyst til å sove ved siden av babyen i senga i tilfelle det skulle skje et uhell. Jeg har planer om å ha ham i en bedside crib. Men her virker det som om alle ender opp med samsoving likevel. Er dere ikke redde for å klemme babyen i søvne? Hvordan samsover dere sånn rent praktisk?

har ei 2 m bred dobbeltseng. Ungen får ligge inntil pupp til den sovner. Så skyves den til midten av senga.

Har kjøpt en bedside crib som vi håper å bruke de første månedene. Men som allerede påpekt lenger opp - det er planen enn så lenge - så får vi se hvordan det går :hilarious:

Sniker.
Sist ble det sprinkelseng, baby, meg i midten også pappaen. Det var litt trangt men baby sov bare ikke i sprinkelseng selv om ene siden var av - på min madrass sov han veldig godt.
Nå har jeg bare pælma ut hele samboer også har baby og jeg senga for oss selv :hilarious: så henter jeg inn mannen om noen måneder når babyen er større pg litt mer robust og kanskje også sover i sprinkelsenga. Nå er baby 3 uker forresten.

Har tenkt samme opplegg som med storebror. Bedside til han ikke ammes så hyppig på natt. Sprinkelseng inne hos oss en periode til han ikke har fullt så mange oppvåkninger og deretter eget soverom. Storebror var veldig nærhetssøkende og sov lett, håper lillemann er litt mer bedagelig av seg og sover mer:rolleyes:

Back
Topp